Dawno nie było tutaj aktualizacji , trochę się plany pozmieniały zatem pasuje się rozpisać.
Do silnika mam takie oto wałki - ok 280 stopni i 10mm wznios - zrobione z seryjnych w rewarze:
Zawory:
Głowica po portingu:
Wszystko poskładane w całość - gniazda zrobione na 3 kąty , zawory po szlifie, nowe uszczelniacze, polerka:
Wałki trafiły dodatkowo do azotowania i tak wygląda głowica po złożeniu:
Wszystkie 16 zaworów dostało nówki płytki regulacyjne , zawory zacieśninione o 0.05 mm , trochę z wymianą i dokupywaniem płytek zeszło
W międzyczasie wpadł mi blok z lancii delty GT turbo 1600, niestety nadaje się albo do szlifu albo do tulejowania więc projekt chwilowo rozciągnie się w czasie ze względu na poszukiwania nadwymiaraowych tłoków z garbem 6mm
Blok ma kilka fajnych rzeczy:
- natrysk oleju na denka tłoka
- mocniejszą pompę oleju
- brak 4 kanałów olejowych - nie będzie trzeba zaślepiać.
- koło zamachowe na sprzęgło 230 a nie 190 mm
Blok wrócił z tulejowania na nominał:
Ponadto został nawiercony i nagwintowany otwór pod łapę z RWD.
i odmalowany:
Początkowo miał być kolektor z fiata coupe turbo ale wpadł mi z kappy turbo:
po przespawaniu przez kolegę Wałka z Motoweld :
mała reklama:
http://www.motoweld.pl/ - kolega naprawdę robi niesamowite rzeczy - warto zobaczyć
Wał korbowy został przerobiony wg wskazówek Guy-Croft'a a konkretnie główne czopy:
Korby zostały odchudzone i wypolerowane:
Wał wreszcie wylądował na swoim miejscu: