Autor Wątek: Budujemy potworka :)  (Przeczytany 81834 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 08, 2011, 16:53:24 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Pierwsze przymiarki głowicy na blok udały się bardzo dobrze - bałem się że może dojść do kolizji pompy wody z głowicą ale mijają się na kilka mm i jestem zadowolony 
Powoli zaczyna się spawać osprzęt wodny silnika - rurka z pompy do tyłu silnika do połączenia termostatu już wyspawana.

Kolejnym zonkiem jaki miałem to zabawa i szukanie właściwego paska rozrządu - wg zachodnich forum seryjny z 8v ma siąść.
Niestety tym razem nie poszło tak łatwo a to za sprawą napinacza z 16v znajdującego się w głowicy. W delcie hf , regacie 8v napinacz jest zamocowany do bloku.
Seryjny pasek mający 138 zębów okazał się za krótki dla takiego setupu. Niestety 3 dni straciłem na wyszukanie właściwego paska.
Okazało się że wystarczy o ząb dłuższy i wszystko siada bez problemowo.
Po wszystkim ustawiłem wstępie fazy rozrządu na podstawie seryjnych kół z 16v.



Powoli powstaje obieg wodny:
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 11, 2011, 00:58:10 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Robota profi i estetycznie piękna, tylko ile mocy to ma mieć? <co> Bo jak mniej niż 140KM to chyba nie warta zachodu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 11, 2011, 10:48:41 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Chciałbym żeby wyszło conajmniej 140km , jak będzie to dopiero wyjdzie na hamowni po skończeniu wszystkiego. Jeśli nie będzie oczekiwanego wyniku , zawsze istnieje możliwość odprężenia silnika i wsadzenie tam turbiny a wtedy ok 220-240 km jest całkiem możliwe do uzyskania.
Chciałbym żeby sam silnik wyglądał jak fabryczny , dopieścić go w każdym szczególe , po wielu przygodach z moim 1.6 wiem co należy poprawić i że każdy "drut" się kiedyś zemści.
Jest już taka hybryda ale zbudowana na gratach z najwyższej półki - ma moc 220km i 240 Nm z 1.6 n/a więc tym się pocieszam.
http://www.youtube.com/watch?v=Fpgbm5UDJCw

http://www.youtube.com/watch?v=HfCCZ3PKRBA&feature=related
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2011, 10:52:52 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 12, 2011, 10:43:45 am »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
ładnie to zapierdala :D

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 12, 2011, 20:11:39 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Możesz zdradzić ile to dotychczas tak orientacyjnie kosztowało?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 12, 2011, 23:11:44 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
przekroczyło już 3000 zł a jakbym dobrze policzył to pewnie 3500 zł.  Taki urok wydumek , za to przynajmniej wiem co mam.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 14, 2011, 14:22:00 pm »

Offline Adam B

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 81 1500 in progress
Projekt silnika kozak.
Zbudowanie własnego kompa jest megaa. Czekam z niecierpliwością na odpalenie. <spoko>

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 02, 2011, 13:18:37 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kolejny update z budowy silnika , korby wyważone - całe do ok 0.2g natomiast łby do 0.5g.
W celu wyważenia tego musiałem zbudować specjalny statyw - tu podziękowania dla WRB za wytoczenie kół oraz wsparcie techniczne:



Korby wyważone:



Jedna korba jest jakieś 75g lżejsza od seryjnej co daje ok 10% mniejszą masę.

W miedzyczasie napunktowałem tłoki w celu wykonania pocięć oraz odbiłem zawory w plastelinie:



Obecnie czekam na wykonanie podcięć i pozostaje to tylko spasować i złożyć z powrotem.
Myślę że to kwestia do 1.5 tygodnia...
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 08, 2011, 12:53:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Święty pokaż nowe zabawki bo niektórzy nie widzieli ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 09, 2011, 00:32:00 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ok Bocian zatem kolejna porcja zdęć z placu boju.

Na pierwszy rzut - obieg wody pospawany przez Wałka z www.motoweld.pl







Do kolektora doszła oryginalna listwa paliwa, dorobiłem rurki doprowadzające paliwo oraz powoli kolektor się uzbraja



Ssący doczekał się portingu runnerów na całej długości.

Ponadto wykonałem z tekstolitu o grubości 3mm przekładkę między ssący a głowicę, mającą odizolować obie części cieplnie.



No i na koniec najważniejsze - odebrałem od frezera tłoki:



Na razie tłoki zostały poddane lekkiej obróbce mającej na celu dokładne spasowanie podcięć , zeszlifowanie karbów po frezie oraz zaokrągleniu powierzchni po frezie:



Kolejny etap prac to sprawdzenie pasowania metodą plasteliny i pokręcenie rozrządem, wygładzenie tłoków od góry, polerka , wyważenie.
Po tym zostaje to poskładać do kupy i zacząć myśleć o odpaleniu - do tego jeszcze kupa zabawy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2011, 00:35:09 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 15, 2011, 21:59:37 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kolejny update:
Tłoki sprawdzone - niestety wymagały małych korekcji - 3 razy składane i rozbierane:



Tolernacja między tłokami a zaworami wynosi ok 3.5-4 mm dla ssącego i 3mm dla wydechowego.


Odchudzone sworznie tłokowe - jak w książce usprawnienia poloneza - ugrane 10g.



Odchudzone tłoki przez zebranie niepotrzebnych wewnętrznych nadlewów ok 7-10 gram w stosunku do serii.



Wypolerowane tłoki - jeszcze nie do końca:



Przy okazji każda z części została wyważona do 0.1g , łącznie ze sprawdzeniem masy pierścieni.

Wkrótce pasuje to poskładać :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2011, 22:28:34 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 15, 2011, 22:02:33 pm »

Offline berecik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo
Sworznie naprawdę wyglądają teraz cieniutko ;)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 15, 2011, 22:38:58 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
są tylko podebrane do stożka na odległości 15-17mm - natomiast w tłoku siedzą ponad 20mm, więc w miejscu najbardziej obciążonym nie są odchudzone :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 15, 2011, 23:59:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Czy jak powiem że jesteś ZDROWO porąbany to się obrazisz ?

Kyrie Elejson :) Dobry wariat  - czekam na wyniki z hamowania tego cudeńka.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 16, 2011, 09:15:09 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
nie moge się doczekać premiery , no i może itb znowu ? :D

pozdrawiam

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 16, 2011, 19:59:01 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
już wyobrażam sobie jaki dźwięk będzie miał ten silnik  <lol>  <spoko>

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 20, 2011, 00:50:38 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
i wsadzenie tam turbiny

ja bym sie nawet nie zastanawial przy takim projekcie nad psss
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 20, 2011, 12:06:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
A potem pojedzie z 1.6 turbo na kajtek, przemnożą mu silnik przez 1.7 i go wsadzą do klasy z Imprezą STI i Lancerem Evo podkręconymi do 500KM.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 20, 2011, 12:55:08 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
kiedyś trafiłem na takie ciekawe forum i były dane z jakiej średnicy dolotu można uzyskać jaka moc... był tam jakiś kołcz co policzył sobie kształt ( wyprofilowanie ) kanałów i wycisnął 100 hp z cylindra! swojej v8 8x100 prosty rachunek :) i co ciekawe nie ma znaczenia średnica kanałów dolotowych a odpowiedni ich kształt... czyli z takiego 1.6 w wolnossaku można uzyskać po odpowiednich modach to samo co i z turbo :)

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 20, 2011, 13:01:59 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
sparow , ja nipatrze pod tym względem  gdyz auto ma byc dla frajdy mojej a nie na kajtki

marcin88 moz i mozna uzyskac tylesamo ale moze mozna tylesamo plus lekkie ps..;p czyli jescze troche;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk