Autor Wątek: Budujemy potworka :)  (Przeczytany 81633 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 20, 2011, 13:42:30 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Fakt faktem że czasem lubie wystartować w jakiejś imprezce a wolnossące 1.6 o mocy ok 130-140 km powinno dawać radę zwłascza że w tej klasie to praktycznie max moce - poza 1.6vti - 160km ale znowu tam nie ma momentu :P

Wykrzesać się da i ponad 100km z 1l pojemności - ale niestety obroty i przyzwoity moment dopiero przy 5000 obrotach - widziałem na własne oczy przebudowane wolnossące c20xe z którego goscie przy mnie na hamowni wykrzesali 266km bez turbo przy 8800 obrotach - silnik kompletnie przebudowany, itb , wałki 320-330 stopni , kuzcizna itp.
U mnie ma być coś pośredniego i na razie takie coś przewiduję. Turbo - hmmm jest opcja ale na razie pozostaję przy n/a właśnie przez to że lubię sobie gdzieś pojeździć i w klasie 1.6 jest szansa komuś skopać dupę polonezem.

Mały update.

Tłoki zostały wypolerowane , wyważone , wymyte , do tego w końcu udało się poskłądać pierścienie,sworznie, korby - wszystko jest z dokładnoscia do 0.1-0.2 g. Ponadto posprawdzałem luzy na pierścieniach w rowkach i wszystko jest w gornych granicach tolerancji :)
Oto efekt końcowy:



Tutaj podziękowanie dla kolegi Miśka za pomoc w poskładaniu wszystkiego razem.
 
Ponadto żeby nie było problemów z ładowaniem i rozładowywaniem akumlatora przy elektohydraulicznym wspomaganiu , do projektu zagościł alternator 100A z alfy romeo 147



Trochę utlały bo pewnie z anglika :P

Teraz pasuje zmierzyć objętośc garbu tłoka, wyliczyć CR oraz w tygodniu tłoki ladują na swoim miejscu, update wkrótce
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2011, 14:17:13 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 21, 2011, 12:20:46 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
święty, tloki tylko wywazales, zeby kazdy tlok calosciowo tyle samo wazyl, czy tez balansowales aby  glowka i stopka w kazdym tloku tyle samo wazyla?
to ja, byly Marcin#839

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 21, 2011, 12:43:18 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
osobno ważyłem tłoki , osobno sworznie , ważyłem też pierścienie, do tego korby wyważałem osobno stopkę i osobno główkę, poźniej sprawdzałem całość czyli komplet - tłok,pierścienie , sworzeń i korba, rozbieżność między kompletami po złożeniu wynosci max 0.1-0.2g
Zacząłem liczyć i mierzyć CR - wychodzi średnio między 10.7:1 a 11.2:1 - niestety nie posiadam aż tak dokładnych menzurek oraz nie jestem w stanie wyliczyć wszystkiego co 1cm3. Wynik jest przybliżony ale świadczy że zamierzone CR jest w dobrych granicach :)
 
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2011, 12:52:19 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 21, 2011, 16:16:14 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
kiedyś trafiłem na takie ciekawe forum i były dane z jakiej średnicy dolotu można uzyskać jaka moc... był tam jakiś kołcz co policzył sobie kształt ( wyprofilowanie ) kanałów i wycisnął 100 hp z cylindra! swojej v8 8x100 prosty rachunek :) i co ciekawe nie ma znaczenia średnica kanałów dolotowych a odpowiedni ich kształt... czyli z takiego 1.6 w wolnossaku można uzyskać po odpowiednich modach to samo co i z turbo :)

Bajki jakieś. Owszem kształt jest ważny ale nie tylko kształt czy średnica się liczą. Poza tym. g ci da zwiększenie średnicy kanałów bez wymiany zaworów, przerobienia kanałów wylotowych, wydechu i przestrojenia całości. Można było 30 lat temu 1000KM wycisnąć z 1 litra i pojechać tym 70 okrążeń toru ale to kosztuje...
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 21, 2011, 23:14:27 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dziś z kolegą Miśkiem wsadziliśmy tłoki, panewki i poskręcaliśmy to kluczem dynamometrycznym. Tak wygląda etap składania:



Wyszedł zonk ze smokiem - coś tu nie gra , więc pewnie po raz drugi trzeba będzie na nowo pospawać... Update wkrótce
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 22, 2011, 00:43:49 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 22, 2011, 06:55:55 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
CR - compression ratio czyli stopień sprężania :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 23, 2011, 08:58:59 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wczoraj powstał nowy smok , wyspawany przez Wałka z Motoweld na ćwiczebnym bloku :)



Po wielu bojach efekt końcowy wygląda następująco, tu już przymiarki do mojego silnika:



Ostatni etap to doprowadzenie miski do stanu pozwalającego na montaż i można dól już zamknąć :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 23, 2011, 09:06:51 am »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
tak jak Ci pisałem , zazdroszczę Ci kręcenia takich "ciekawych śrubek"


pozdrawiam i czekam na premiere

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 23, 2011, 23:11:00 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
swiety, a jak udalo Ci sie wywazyc z taka dokladnoscia osobno glowke i stopke? wszystkiego juz probowalem (a przekopalem caaaaaaly internet) i nie udalo mi sie uzyskac takiej dokaldnosci (co wiecej, powtarzalnosc pomiaru tez pozostaiwa troche do zyczenia) podczas wazenia. w zasadzie to glownym problemem u mn ie jest powtarzalnosc pomiaru wlasnie :/
to ja, byly Marcin#839

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 24, 2011, 20:11:15 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Akurat z powtarzalnością wyniku jest mały problem bo strasznie trudno jest uzyskać satysfakcjonujące wyniki. Na pweno wszystko musi być w osi, sztywno, wagę dodatkowo obciążałem sztabą o masie ok 1kg. Rolki na których wisiały krobowody miały zaznaczony górny punkt i starałem się to tak ustawiać żeby zawsze zakłądać wszystko tak samo. Przed ważeniem musiałem czasem kilka razy ruzszyć korbą w górę i w dół żeby uzyskać dobry wynik.
Powtarzalnośc jaką miałem to do ok 0.5-2g co i tak należy uznać za wynik satysfakcjnujący.Stopek osobno nie wyważałem a jedynie doważyłem całość zbierając naddatek z dolu. bo skoro gora ma ten sam ciezar, cala korba tez wiec dol musi rownież.

« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2011, 20:15:29 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 28, 2011, 23:02:36 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Koelny etap wydumek - na pierwszy rzut idzie miska olejowa - niestety nie dość że sfatygowana to mało estetycznie zrobiona za to ma przegrodę wewnątrz oraz falochrony naokoło smoka - część spawana migomatem a część tigiem



Prawdopodobnie jutro zostanie umyta i może uda się to poskręcać :)

Kolejny hardkor - przerabiam dzwon skrzyni aby rozrusznik pojawił się po przeciwnej stronie:



Samo gniazdo rozrusznika jest wycięte ze skrzyni z przednionapędowgo fiata, obecnie mam zrobiony szablon i Wałek z Motoweld na dniach ma to pospawać.
Gdyby kogoś interesowała taka przeróbka to zapraszam na priv.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 29, 2011, 01:23:30 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a po co przerabiasz?
masz ku temu jakies konkretne powody ,przeszkadza rozrusznik w tym miejscu,zeby wydech poprowadzic itp. ,ze poprostu za duzo czasu miedzy kolejnymi etapami skladania silnika :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 29, 2011, 12:35:52 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Akurat czasu to ja za dużo nie mam :P a rozrusznik faktycznie ze względu na wydech - chcąc dać prawdziwego barana o męskiej średnicy rur trzeba mieć gdzie to zrobić a akurat po tej stronie nie dość że przeszkadza łapa sprzęgła, odma, linka to do tego dochodzi rozrusznik. Im mniej przeszkód tym lepiej , po za tym z mojego doświadczenia wiem że rozrusznik nie lubi być opiekany przez wydech.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 30, 2011, 22:54:16 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dół zamknięty - miska złożona na loctite 5910 i uszczelce elringa, do tego nowe śruby.



Efekt końcowy przed założeniem głowki:



Update wkrótce
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 03, 2011, 11:27:04 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Kolejny update:

Zrobiłem szablon na podstawie kawałka skrzyni z fwd , przymiarki na skrzynie z rwd:





Silnik ma posadzoną głowicę już , zaczyna się uzbrajać:





Dzwon obecnie już pospawany ale nie mam fotek jeszcze , trzeba go wykończyć aby estetycznie wyglądał :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 03, 2011, 14:43:39 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Bardzo lubie taką profi robote. Aż miło sie patrzy na takie zdjęcia. Trzymam kciuki i powodzenia . Czekam na pierwsze filmiki

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 08, 2011, 08:58:11 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wreszcie mam upragniony dzwon - zaraz po spawaniu - profi robota Wałka:



Oczywiście dzwon wymaga jeszcze małej obróbki w celu poprawienia estetyki oraz powierzchni spawanych

Dziś może złożę próbny blok i zobaczymy czy jest ok :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 08, 2011, 09:18:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z jednej strony rozrusznik a z drugiej KERS ;)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Budujemy potworka :)
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 08, 2011, 12:00:14 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
dzieje się :) , w sumie ten temat lepiej by pasował do działu "projekty" czy jak mu tam .

pozdrawiam