Autor Wątek: Regeneracja Lamp  (Przeczytany 7778 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 21, 2021, 12:00:22 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Paki, pokaż te "oryginały", wrzuć jakieś foto. Albo nimi nie są, albo to słaba seria.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 21, 2021, 12:18:24 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Są na pewno oryginały. Na początku dobrze świeciły. Ale się rozszczelniły od dołu obie lampy. A nie było tego widać i po 4 latach używania są do wyrzucenia. Jak wrócę z pracy to zrobię zdjęcie ich. W każdym razie o wesemie złego słowa nie powiem. Wykonanie jest dobre i pod względem oświetlania drogi jest bardzo dobrze, Tak jak oryginały a może nawet troszkę lepiej, przez bardziej przejrzyste klosze. Dobrze widać na spotach, jak się porówna lampy to zawsze w tych wesema lepiej widać odbłyśnik przez klosz

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 21, 2021, 13:04:05 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to pech, musiała być jakaś lewa partia. Pewnie od wilgoci szybko odbłyśnik siadł. Ja mam odmienne doświadczenia z wesemem, beznadziejny odbłyśnik i rozsył światła w każdym autem w jakim się z nimi zetknąłem, z caro włącznie. Jak będzie pogoda na spota, to musimy porównać jak to wygląda.

Kolor szkła zależy od partii i rocznika, u mnie są przejrzyste, ale miałem też kiedyś takie, które miały szkło jakby lekko zielonkawe.

Strzel zdjęcie i pokaż co to jest.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 21, 2021, 13:19:16 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
No to pech, musiała być jakaś lewa partia. Pewnie od wilgoci szybko odbłyśnik siadł. Ja mam odmienne doświadczenia z wesemem, beznadziejny odbłyśnik i rozsył światła w każdym autem w jakim się z nimi zetknąłem, z caro włącznie. Jak będzie pogoda na spota, to musimy porównać jak to wygląda.

Kolor szkła zależy od partii i rocznika, u mnie są przejrzyste, ale miałem też kiedyś takie, które miały szkło jakby lekko zielonkawe.

Strzel zdjęcie i pokaż co to jest.
Zrobię fotkę ich tylko już te lampy nie wyglądają tak dobrze bo je rozkleiłem. Pamiętam że na pudełku było oznaczenie sungsan zem. obudowa lampy jest czarna a na kloszu napis fso. To prawda, najlepiej będzie porównać na spocie, Ja w każdym razie bez wahania następne lampy bym też wziął z wesema

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 21, 2021, 17:27:05 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Daniel22 To jest ta lampa

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 21, 2021, 20:54:08 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ale niestety słabe ich wykonanie może jakieś leżaki magazynowe i po jakiś 3 latach się rozkleiły
kpisz, czy o droge pytasz ;|
reflektory z Ełku sa wykonane najlepiej ze wszystkich, wassemy wygladaja przy nich jak odlew robiony z odlewu, robionego z odlewu oryginalow,
to ze po trzech latach puscil klej nie jest kwestia jakosci wykonania, bo jak sobie wyobrazasz produkje ? z kazda nowa dostawa kleju do fabryki (sami go nie robia) sklejaja prototyp i eksploatuja go 5lat, zeby sprawdzic, czy klej jest trwaly ;]

Tak samo jak oryginały a może nawet i lepiej, jest jak by więcej światła z nich. Wydaje mi się że mają bardziej przejrzyste szkło niż oryginalne.
wassem moze korzystac albo z tych samych szkiel, albo opracowal swoje - jezeli widac przez nie lepiej odblysnik, to maja mniej "wybrzuszen", a wiec elementow rozpraszajacych swiatlo,
czyli wassem musialby sam opracowac te klosze, a znajac opinie o innych swiatlach, ktore produkuje, to nie ma szans na to, ze zrobil to lepiej niz fabryka - FSO samo nie projektowalo kloszow, robila to włoska firma, ktora projektowala wiekszosc reflektorow FIATa,
zastanawiajace jest tylko to, jak wassem otrzymal homologacje,

biedujesz, ze 4 lata temu kupiles reflektory i po 3 latach rozkleily sie, awiec wassemy kupiles rok temu - po czym wnosisz, ze za 2 lata nie odpadna im szkla ?
mi oryginaly rozkleily sie po 2 latach do tego stopnia, ze moglem nimi ruszac, chyba tylko maska chronila je przed wypadnieciem - a w srodku nic odblysnikom nie stalo sie, woda sie nie wlewala, wilgoc nie miala kiedy zagoscic sie, bo juz byl obowiacek jazdy na wlaczonych swiatlach,

i wiesz co ? dobrze ze sie odkleily, bo w ten sposob jest dobry dostep do spinek,
za to, gdy probowalem odkleic szkolo z orygnalnego reflektora strszego typu (jeszcze z reczna regulacja), to praktycznie nie dalo sie tego zrobic bez poharatania plstiku i nawet brzegow szkla,

za to twoja lampa ze zdjecia ma zdeformowane elementy plastikowe mocowania lampy - widac, ze byla dokrecona na sile, a wiec cala obudowa mogla byc naprezona, co moglo byc powodem odklejenia sie szkla
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 21, 2021, 21:16:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Mocowania odkształcone bo pewno nie bylo podkladek regulacyjnych...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 21, 2021, 21:32:28 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Ale niestety słabe ich wykonanie może jakieś leżaki magazynowe i po jakiś 3 latach się rozkleiły
kpisz, czy o droge pytasz ;|
reflektory z Ełku sa wykonane najlepiej ze wszystkich, wassemy wygladaja przy nich jak odlew robiony z odlewu, robionego z odlewu oryginalow,
to ze po trzech latach puscil klej nie jest kwestia jakosci wykonania, bo jak sobie wyobrazasz produkje ? z kazda nowa dostawa kleju do fabryki (sami go nie robia) sklejaja prototyp i eksploatuja go 5lat, zeby sprawdzic, czy klej jest trwaly ;]

Tak samo jak oryginały a może nawet i lepiej, jest jak by więcej światła z nich. Wydaje mi się że mają bardziej przejrzyste szkło niż oryginalne.
wassem moze korzystac albo z tych samych szkiel, albo opracowal swoje - jezeli widac przez nie lepiej odblysnik, to maja mniej "wybrzuszen", a wiec elementow rozpraszajacych swiatlo,
czyli wassem musialby sam opracowac te klosze, a znajac opinie o innych swiatlach, ktore produkuje, to nie ma szans na to, ze zrobil to lepiej niz fabryka - FSO samo nie projektowalo kloszow, robila to włoska firma, ktora projektowala wiekszosc reflektorow FIATa,
zastanawiajace jest tylko to, jak wassem otrzymal homologacje,

biedujesz, ze 4 lata temu kupiles reflektory i po 3 latach rozkleily sie, awiec wassemy kupiles rok temu - po czym wnosisz, ze za 2 lata nie odpadna im szkla ?
mi oryginaly rozkleily sie po 2 latach do tego stopnia, ze moglem nimi ruszac, chyba tylko maska chronila je przed wypadnieciem - a w srodku nic odblysnikom nie stalo sie, woda sie nie wlewala, wilgoc nie miala kiedy zagoscic sie, bo juz byl obowiacek jazdy na wlaczonych swiatlach,

i wiesz co ? dobrze ze sie odkleily, bo w ten sposob jest dobry dostep do spinek,
za to, gdy probowalem odkleic szkolo z orygnalnego reflektora strszego typu (jeszcze z reczna regulacja), to praktycznie nie dalo sie tego zrobic bez poharatania plstiku i nawet brzegow szkla,

za to twoja lampa ze zdjecia ma zdeformowane elementy plastikowe mocowania lampy - widac, ze byla dokrecona na sile, a wiec cala obudowa mogla byc naprezona, co moglo byc powodem odklejenia sie szkla
Jak tak uważasz że reflektory z ełku są dużo lepsze to zapraszam na Śląsk na spoty i porównamy które świecą lepiej. Możemy też porównać na rocznicy poloneza w maju bo się wybieram do Warszawy ;)
Kolejna sprawa to nie było nic o biedowaniu, nie znasz mnie i nie znasz mojego auta więc powstrzymaj się od takich głupich komentarzy. Po prosu stwierdziłem że nie powinny się rozkleić po paru latach oryginalne lampy. A ile wytrzymają wesemy to czas pokaże, Narazie mam je pół roku. Jak kupiłem poloneza to miałem wrażenie że lampy są od nowości nie wymieniane, Wszystkie spinki się rozleciały, klosz już lekko matowy, A rozkleić się go nie dało i dlatego też stwierdziłem ze słabo z wykonaniem nowszej produkcji oryginalnych lamp. A mocowania się odkształciły bo były parę razy sciągane lampy i dosyć mocno dokręcone

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 21, 2021, 21:43:27 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
reflektory z ełku są dużo lepsze to zapraszam na Śląsk na spoty i porównamy które świecą lepiej. Możemy też porównać na rocznicy poloneza w maju bo się wybieram do Warszawy
a moze tak z Ełku ,śląsk i warszawy ;]
Kolejna sprawa to nie było nic o biedowaniu
biedujesz, czyli piszesz jaka to bieda cie spotkala, bo sie lampy rozkleily - faktycznie moglem napisac biadolisz, czyli narzekasz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 21, 2021, 21:48:21 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
reflektory z ełku są dużo lepsze to zapraszam na Śląsk na spoty i porównamy które świecą lepiej. Możemy też porównać na rocznicy poloneza w maju bo się wybieram do Warszawy
a moze tak z Ełku ,śląsk i warszawy ;]
Kolejna sprawa to nie było nic o biedowaniu
biedujesz, czyli piszesz jaka to bieda cie spotkala, bo sie lampy rozkleily - faktycznie moglem napisac biadolisz, czyli narzekasz

Wiesz co jest najlepsze, ludzie tak jadą po tych reflektorach wesemu, ale nikt nie powie żadnych konkretów co jest nie tak. Więc jak tak twierdzisz że są takie złe to chętnie możemy porównać, Gorzej jak się okaże że sam masz zamontowane wesemy i dlatego nie przyjedziesz na spoty ;) Ale sądząc po tym ile masz napisanych wiadomości na forum to pewnie, pojawiasz się swoim idealnym polonezem na każdym spocie czy zlocie fso ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2021, 21:56:09 pm wysłana przez Paki68 »

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 21, 2021, 22:06:36 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
nikt nie powie żadnych konkretów co jest nie tak

Nie zgodzę się. Może nie wkleję pomiarów godnych najlepszego matematyka i fizyka, mogę co najwyżej przeprowadzić pomiar luksomierzem w danej odległości od pojazdu (posiadam), i podzielić się doświadczeniami, które już w innym temacie pisałem - wesemy montowałem fabrycznie nowe do 125p, poloneza z przodem borewicza, wueski (dwa razy), zamiast wkładów halogenów zelmot do obudów zelmota. O ile do halogenów nie mogę mieć zastrzeżeń (bo mają proste użebrowanie szkła i dość "łatwą" rolę), to do świateł mijania mam dużo zastrzeżeń. Beznadziejna linia odcięcia światło/cień, gorszy zasięg względem oryginalnych reflektorów, słabe wykonanie odbłyśnika i samego szkła (użebrowanie ma inny kształt), co razem pewnie wpływa na to, że wesemy kiepsko świecą.

W polonezie "akwarium", kiedy wyrzuciłem nieużywane wesemy i wstawiłem w ich miejsce lampy Zelmot H4, fabryczne z epoki, używki - różnica niebo a ziemia, świetne odcięcie światło/cień, dużo lepszy zasięg (wesemy świeciły najlepiej kilka-kilkanaście metrów przed autem, bardzo słabo sobie radziły w dużej odległości od samochodu). Nie te światła.

W 125p zamontowałem 4x nowe wesemy w czasie remontu, rok temu ustąpiły miejsca czterem używanym reflektorom DDR Ruhla z żarówką halogenową na trzonku p45t (trzonek r2) - różnica tak samo kolosalna, z tej wymiany byłem najbardziej zadowolony, wesem musiał mieć wybitnie złą partię, bo te lampy doświetlały jak w polonezie doskonale drogę kilka metrów przed autem, ale mimo poprawnej regulacji, dalsze punkty (np. pobocze) były oświetlane słabiutko. Lepiej było je ustawiać niżej, żeby świeciły bliżej, przed autem... Kwestia beznadziejnej optyki.

W WSK zamontowałem lampę nową, od ursusa - te same wymiary, kopia lampy do WSK z niskim kloszem. Oświetlenie drogi - tragedia. Wymieniłem szkło reflektora na fabryczne WSK. Jest już dużo lepiej, z tym, że porównałem ostatnio klosz z nowym, nieużywanym reflektorem zelmot z PRL - taka sama żarówka H4 na trzonku p45t - jest lepiej, więc wychodzi na to, że skopali... odbłyśnik.

W polonezie porównywałem lampy z ełku z tymi z wesemu. Według mnie wesem świecił wyraźnie słabiej, bardziej chaotycznie rozpraszał światło.

Przy "długich" wesemy sobie radzą, ale światła drogowe są  mniej wymagające jeśli chodzi o rozsył światła, niż mijania.

Jak Tobie działają spoko, to fajnie, dobrze by było, jakby wesem wreszcie poprawił jakość swojej produkcji, ciekaw jestem porównania na najbliższym spocie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 21, 2021, 22:17:58 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Tylko z tego co widzę Daniel to piszesz o okrągłych lampach. A mi chodzi o te typowo co pojawiły się w caro. Ja nie widzę różnicy w świeceniu, napewno nie jest gorzej, a może i nawet trochę lepiej, Jak by ktoś zarzucił że może żarówki były gorsze to nie, Bo zawsze używam tych samych philips white vision ultra. Najlepiej będzie na spocie porównać. Według mnie ciężko będzie dostrzec jakąś różnicę

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 21, 2021, 22:24:37 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Cytuj (zaznaczone)
W polonezie porównywałem lampy z ełku z tymi z wesemu. Według mnie wesem świecił wyraźnie słabiej, bardziej chaotycznie rozpraszał światło.

Tutaj pisałem o reflektorach nowego typu, ale w aucie znajomego. Sam mając kiepskie doświadczenia z wesemem montuję go tylko tam, gdzie nie ma innego wyjścia.

Co do żarówek, musielibyśmy mieć identyczne, ja teraz mam zwykłe narvy. Jak chcemy się pobawić profesjonalistów, mogę wziąć miarkę i luksomierz sonopan :P.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 21, 2021, 22:33:49 pm »

Offline Paki68

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 509
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1.6 gsi
Myślę że aż tak profesjonalnie nie musimy sprawdzać. A bardzie takie zwykłe porównanie jak wtedy na spocie ;)

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 21, 2021, 22:39:48 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Więc jak tak twierdzisz że są takie złe
nie twierdze,ze sa takie zle, twierdze ze ZEM sa lepsze, bo pisales ze jest odwrotnie

Gorzej jak się okaże że sam masz zamontowane wesemy
aktualnie nie mam zamontowanych zadnych, ale mam pare kompletow/sztuk i z wasema(chyba) mam jeden odblysnik, ale juz nie koniecznie szklo i obudowe - musialbym sprawdzic,
jednak spokojnie, nie jestem w stanie popelnic takiego fakapu

Tylko z tego co widzę Daniel to piszesz o okrągłych lampach
no wiesz, okragle sa najprostsze do podrobienia, a teraz to nawet przy szale soczewek to juz w ogole
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 21, 2021, 23:08:48 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4659
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Myślę że aż tak profesjonalnie nie musimy sprawdzać. A bardzie takie zwykłe porównanie jak wtedy na spocie ;)


A tam, ile to roboty. Kawałek równego terenu, największa odległość od auta, granica świecenia reflektora na światłach mijania - i patrzymy, który świeci mocniej, i chwila na pomiar światła odbijanego od gruntu w tym samym miejscu. Łukasz chciał jakieś żarówki (chyba żółte) sprawdzać w zeszłym roku luksomierzem na spocie, to mogę wziąć i machniemy za jednym razem obie rzeczy ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2021, 23:10:31 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 22, 2021, 11:27:13 am »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
Kiedyś już pisałem, mam w Atu Wesemy i nie nadaje się to to do niczego. Kupiłem używane oryginalne reflektory i na wiosnę bedę wymieniał.

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 22, 2021, 12:23:51 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 880
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Ja też ostatnio poskładałem z tych moich śmieci jeden ładny komplet na nowych spinkach i czekają na czarną godzinę bo widzę w nowe niema co się pchać
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 25, 2021, 19:20:08 pm »

Offline michal_84

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GLI 1997
Na allegro użytkownik Andrys2105 sprzedaje spinki do odbłyśników do Poloneza:
https://allegro.pl/oferta/zatrzask-kostka-mocowanie-odblysnika-polonez-caro-8521812418

 (używają ich w tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=DaSiXYzl74Q ).

Obecnie nie ma, ale można się tego użytkownika pytać czy jeszcze będą (ja tak kiedyś zrobiłem - po zakończeniu aukcji - i kupiłem, ale jeszcze nie montowałem - mam nadzieję że będą dobre).

Odp: Regeneracja Lamp
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 25, 2021, 22:36:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
6mm to od malucha...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.