Autor Wątek: tłoki OHV do DOHC.  (Przeczytany 2408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tłoki OHV do DOHC.
« dnia: Marzec 23, 2014, 19:55:42 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
oczywiście chodzi o DOHC 1,6 "kwadrata" czyli 80 mm średnicy cylindra. w tłoku OHV istnieje kieszeń na zawór ssący. czy trzeba ją pogłębiać i czy rzeczywiście trzeba frezować kieszeń pod zawór wydechowy?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: tłoki OHV do DOHC.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2014, 20:18:51 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Skoro jest to pewnie trzeba, ale możesz się przekonać czy jest to wybranie potrzebne to połóż głowicę , bez uszczelki, przyłap ze dwiema śrubami, wstępnie ustaw zawory , najlepiej bez luzów , i powoli pokręcaj wałem.Wtey będziesz miał okazję zobaczyć czy nic nie podpiera się. Możesz jeszcze w domniemanym miejscu styku zaworu z tłokiem położyć kilkumilimetrowe kawałki plasteliny i zobaczysz wtedy jak daleko mają zawory do tłoka. Jak będzie jakaś przerwa to po założenu uszczelki pewnie spokojnie będzie wszystko pracowało.

Odp: tłoki OHV do DOHC.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2014, 20:43:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Trzeba podcinac tłoki od poloneza do dohc, głowica ma wieksze zawory i pod innym katem
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: tłoki OHV do DOHC.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2014, 21:41:51 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
udało mi się kupić tłoki nowego typu- mocno podcięte i krótsze. denko też jakby cieńsze. żeby sprawdzić muszę praktycznie zacząć silnik składać. a później znów go rozkręcić.  jeszcze szlif czopów korbowych muszę zrobić i kupić panewki. oryginalne sworznie muszę skrócić bo już spasowane z tulejkami. w chwili obecnej to już nawet problem z zabezpieczeniami sworzni jest. a to niby najzwyklejsze segery są. Michał, masz może oryginalny sworzeń do tych "nowych" tłoków, potrzebna mi dokładna długość- co do setki.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: tłoki OHV do DOHC.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2014, 14:36:31 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
niestety nie, do 84mm to bym moze cos zlazł ale do 80 niebardzo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG