Autor Wątek: Wysokie obroty  (Przeczytany 3183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wysokie obroty
« dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:16:26 pm »

Offline pulposlaw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 21
    • Polonez Caro 1.6 MR'93
Po pierwsze witam, bo to chyba mój pierwszy post (udzielałem się raczej na fejsbukowej grupie :P).

Tak oto przedstawia się mój problem. Gdy jadę poldkiem i dojeżdżam powiedzmy do skrzyżowania na luzie to obroty utrzymują się w granicach 2 tyś obrotów. Do momentu dojechania do skrzyżowania nie ma opcji żeby obroty spadły, a po dojechaniu i krótkim postoju (kilka sekund) obroty zaczynają powoli spadać by zatrzymać się w granicy 1/1.2tyś. I sytuacja się powtarza każdorazowo, niezależnie czy na gazie czy na benzynie, choć na benzynie problem występuje rzadziej. Na ciepłym silniku problem raczej ustępuje, choć tez mu się zdarza 'przywiesić'. I tu moje pytanie - co to może być? Silniczek krokowy jakiś czas temu wymieniłem i po dojściu do tych 1 tyś obrotów utrzymują się one bardzo dobrze na tym poziomie.

Odp: Wysokie obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:20:47 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Z podpisu wnioskuję że  twoje FSO toAbimex, a on posiada tzw czujnik drogi i kiedy auto się jeszcze toczy podbija lekko obroty silnika. Czyli powiedziałbym że w twoim wypadku jest wszystko w porządku.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Wysokie obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2014, 19:30:40 pm »

Offline pulposlaw

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 21
    • Polonez Caro 1.6 MR'93
Ten czujnik drogi jest przymocowany na tym ślimaku od linki prędkościomierza? W sumie w swoim Caro z początku '97 (bo to z podpisu to drugi poldon) ten problem występuje, i jest coś takiego na tym ślimaku. A w drugim poldolocie z '95 czegoś takiego nie ma i ten problem nie występuje. I tak średnio mi sie to wydaje normalne że po zatrzymaniu się obroty utrzymują się na poziomie 2 tyś. Niby nic by mi to nie przeszkadzało, ale że jeżdżę głównie krótkie dystanse, więc spalanie mi drastycznie wzrosło z 14L lpg na 18L i troche już mnie to denerwuje :P I tak oba poldony to abimexy

Odp: Wysokie obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2014, 18:12:43 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak Ci to mocno przeszkadza, to po prostu odepnij tą wtyczkę. Jeśli się poprawi, to to na pewno właśnie ten czujnik.
Jak nie, to będziesz szukał dalej.

Ale zrób coś z tym autem, bo Ci nie może tyle palić
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Wysokie obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2014, 20:09:17 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Walczyłem ostatnio z tym problemem w Caro dziadka. Wysokie obroty i duże spalanie. Po pomiarach okazało się że padła sonda, a przyczyną wysokich obrotów był uszkodzony silnik krokowy.