Autor Wątek: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN  (Przeczytany 7207 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« dnia: Czerwiec 07, 2014, 11:46:22 am »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Witam wszystkich. Dziś chcę zaprezentować swojego nowego Poldka, ktory zostanie ze mną do końca jego lub moich dni. Atu kupiłem 10 maja na stacji demontażu pojazdów w Siewierzu. Złomiarzowi było go szkoda wysyłać do huty ze względu na stan blacharski oraz długo ważne opłaty. Od początku wiedziałem, że silnik się poci i należałoby go uszczelnić. Takim zarzyganym abimexem przejeździłem tydzień. Tydzień po kupnie zabrałem się wraz z kolegą w jego garażu za wyciągniecie motoru w celu uszczelnienia ewentualnego wycieku. Po oględzinach okazało się, że silnik leje z każdej możliwej uszczelki z upg na czele. Po konsultacjach zapadła decyzja o kroku dalej czyli swapie na szesnachę i tak dwa tygodnie po kupnie Atu ze złomu zyskało nowe życie pod nazwą Rover. Plany? Wstawienie nowych lewarków oraz uratowanie końcówek progów z przodu, porządna konserwacja oraz kompletna wymiana wnętrza gdyż stare jest totalnie brudne i śmierdzące. Teraz fotki.













































« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2014, 22:58:05 pm wysłana przez PutiN|FSO »

Odp: FSO Atu 1.6 GLI---> 1.4 K Powertrain by PutiN
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2014, 13:40:28 pm »

Offline trucker

  • tysionc pincet
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 SLE '90
Koniecznie musisz poprawić przedni nosek i maskę, te zaprawki z pędzla wyglądają dramatycznie. Poza tym fajny :P

Odp: FSO Atu 1.6 GLI---> 1.4 K Powertrain by PutiN
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2014, 21:29:54 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Atu i rover. Idealne połoczenie  :)
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: FSO Atu 1.6 GLI---> 1.4 K Powertrain by PutiN
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2014, 00:37:13 am »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
W ostatnim czasie nie podziało się wiele ale zawsze coś. Wpadła atrapka orciari oraz nowe blaszki. Sukcesywnie też nabijam kolejne bolesne kilometry na benie. Czekam teraz na Groki Relaxy w zielone paski. Wlecą na pokład przy okazji wymiany lewarków w podłodze oraz kompletnej wymianie zagrzybiałeś i śmierdzącej wykładziny oraz foteli i kanapy. W planach na wakacje jest także wymiana przełożenia w moście na 4.1. Tak sobie powoli dłubię przy heblu :)







« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2014, 00:46:49 am wysłana przez PutiN|FSO »

FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2014, 22:54:51 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Odgrzebiemy troche tego gruza. Misiu po swapie zrobił dzielnie prawie 3,5k km na benzynce bezawaryjnie. Coś tam przy nim działam żeby i sie nie nudził. Obecnie wyglada tak. Plany na najbliższy miesiac to sekwencja, spawanko, amorki, termostat i może krótsze przełożenie oraz ogar hamulców przednich.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2014, 22:57:48 pm wysłana przez PutiN|FSO »

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2014, 23:09:01 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Co masz do spawania ? Amorki jakie planujesz?  wszystkie 4 zmieniasz ?  W wersji ze znaczkiem lepiej mu było ;)

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 23, 2014, 23:15:54 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Końcówki progów i lewarki, reszta pico bello. Myśle, ze jak kasa pozwoli to 2 sztuki Monroe a co do frontu to średnio co 2 tygodnie jest coś nowego także kto wie, co wpadnie mi do głowy kolejnym razem :)

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 19, 2014, 23:06:59 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Odgrzejmy tego kotleta. Na ten sezon zakonczyłem remonty w Misiu. Zostało zrobione: wspawanie nowych lewarków, naprawienie koncówek progów, załatanie dziur w podprożu, któe wyszły przy czyszczeniu, zmieniony drazek srodkowy na nowy, nowy akumulator, zbieżność, włożenie sekwencji na wtryskach Hany, wymiana filców na cywilizowane wygłuszenie, zmiana hamulców,nowe KYBy na przód plus cięcie spręzyn o 1 zwój, zmiana amorów z tyłu, wymiana świec. Na zmianę czeka jeszcze tylko koło atakujące mostu z 10 zebami (11/43 po zmianie koła na 10-zębowe z borka stanie się przełożeniem roverowym). Misiu zasłużył na swój remont i obecnie wygląda tak.






















Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 19, 2014, 23:18:55 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Na zmianę czeka jeszcze tylko koło atakujące mostu z 10 zebami (11/43 po zmianie koła na 10-zębowe z borka stanie się przełożeniem roverowym).

Tylko żebyś się nie zdziwił, bo te oba elementy przekładni są parą i nie podmienia się tak o koła albo wałka.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2014, 23:24:45 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
To mnie teraz zaskoczyłeś. Już miałem nadzieje ze po zmianie wałka bede miał krótkie przełożenie...

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 20, 2014, 13:50:01 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Widzę, że wywaliłeś filce i dałeś dużo lepsze wygłuszenie podłogi  <spoko> jak wrażenia ?

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 20, 2014, 18:58:59 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Wrażenie jak najbardziej na plus. Jest ciszej odczuwalnie także polecam. Wykładzina ładnie siadła także jestem zadowolony. Pod matami jest jeszcze warstwa ale cienka masy wygłuszająco uszczelniającej także to też pomaga.

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 20, 2014, 22:35:50 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Oj będzie ciszej w tej Atomówce:) <ok>
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 21, 2014, 10:56:01 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Podasz przepis czym (i po ile) i jak (kolejność/montaż) dokładnie to wygłuszałeś?
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 21, 2014, 16:21:39 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Ja również się podłącze pod pytanie  ;) Ładnie go wyszykowałeś ale podobnie jak Dawid -lepiej mu było ze znaczkiem .

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 21, 2014, 17:44:42 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Kawal dobrej roboty   <ok>
Drzwi tez wyklejałeś tą czarną bitumiczną ? U mnie po dwóch latach popękała i przykleiła się do boczka drzwi skubana, że aż prawie pękł na pół :/

Macki tutaj znajdziesz to co ci potrzeba. Też u nich kupowałem znają się na rzeczy i przy większych zakupach dają rabat . Niestety zabawa trochę kosztowna <uoee> http://allegro.pl/sklep/1307794_maty-i-pianki-wygluszajace-drzwi-podlog

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 21, 2014, 18:20:14 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Ale informacja ile czego poszło (- ile trzeba kupić?) tak czy owak by się nadal przydała... ;) Zresztą - tak po cichu liczę na gotową solucję co, ile gdzie i w jakiej kolejności :p   ;> :P <cwaniak2>
Wszak, ogólnie jako-takie pojecie "czym" i "gdzie" się wygłusza mam, ale usłyszeć (przeczytać) konkrety, skoro ktoś to już przerabiał i (zwłaszcza!) nawet fajnie i profi wyszło, było by miło.

Putin, hamulce zmieniałeś na coś większego/innego czy tylko na nowe tarcze/klocki? Bo widzę że jarzma też odkręcałeś  ]:->
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2014, 18:24:54 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 21, 2014, 22:14:25 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Przy hamplach tylko nowe tarcze AD + klocki Fomara. Nie mam czym jechać wiec nie potrzebne mi większe hamulce póki co :D
Co do wygłuszenia to składniki kupiłem od miłego24 zalegające mu po Wonskym. Na podłogę ogólnie poszło 8 kawałków mat bitumicznych + 1 kawałek na tunel + 3 kawałki na podłogę pod kanapą tylną. Pianki miałem tak pi razy drzwi 3m kwadratowe, moze trochę mniej i wykorzystałem to do ostatniego kawałka łącznie z nowym wygłuszeniem na tunel nad skrzynią.
Ogólnie to najpierw pomalowałem podłogę masą wygłuszającą i uszczelniającą na pędzel. Potem kolejno nakleiłem maty oraz dobrze uformowałem je podgrzewając opalarką a na koniec wyciałem z pianki wygłuszenia na kształt filców robiąć sobie z nich szablon. Wszystko starannie posklejałem taśmą oraz ładnie uporządkowałem kable pod pianka i przykryłem to wygładziną.
Drzwi jeszcze nie wyklejałem ale mam to w planie po wykonaniu paneli pod głośniki 16cm w najbliższym czasie :)
Ogólnie rzecz biorąc improwizowałem z tym. Nie wzorowałem sie na nikim ani niczym tylko zrobiłem tak, jak uważałem za słuszne i jestem zadowolony z efektu bo jest naprawdę ciszej w porównaniu z fabrycznymi ciężkimi filcami chłonącymi wilgoć.

http://allegro.pl/maty-wygluszajace-bitumiczne-boll-standard-50x25-i4680430921.html
http://allegro.pl/mata-pianka-wygluszajaca-gumowa-samochodu-drzwi-i4631513824.html
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2014, 23:12:14 pm wysłana przez PutiN|FSO »

Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 26, 2014, 15:00:38 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Uszanowanko  ;p


Odp: FSO Atu 1.4 SWAP "Misiu" by PutiN
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 26, 2014, 15:32:06 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
hmmmmm spalony rost Maciejowskiego:P?
a nie myślałeś aby zrobić coś podobnego i strzelić całego w rosta?
czy raczej nie teges styl?
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........