Autor Wątek: który ohv z hydrauliką pod gaźnik  (Przeczytany 3556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« dnia: Lipiec 05, 2014, 17:58:32 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Gdzieś było ale nie mogę znaleźć, może nikt mnie nie zjedzie... <prosi>

(Jako, że warkot mojego 1.6 gle staje się nie do zniesienia, muszę myśleć o zmianie silnika albo remoncie.)
Przy okazji zmiany na używkę ohv mile widziane by było hydrauliczne kasowanie luzów.
Jakiego szukać silnika (chodzi mi o nazewnictwo: gli,gsi, abimex, bosch - mylą mi się te rzeczy), żeby miał hydraulikę i żeby dało się podpiąć moje osprzęty, tj. kolektory, gaźnik, aparat zapłonowy+moduł i żebym nie zmieniał zbiornika.
Ewentualnie co trzeba dodać/przełożyć z mojego?

+ 2 pytania o ceny usług (od lat mam taki fart, że tylko oleje, filtry, klocki, żadnych grubszych robót)
Ile powinna kosztować wymiana silnika z taką lekką rzeźbą?
Ile powinna kosztować praca przy remoncie ohv, tj. demontaż, montaż (części po mojej stronie, szlify-obróbka także).
Pytam o Mazowsze.
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2014, 18:08:32 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Szukaj GLI Boscha lib GSI. Abimexy rzadko miały hydro. Wszystko pasuje. Jedyną rzeczą, któą bedziesz musiał sprawdzić jest krzywka napędzająca aparat. Dla bezpieczeństwa. Niby to ohv ale wiesz, może być różnie. Reszta p&p w jedno popołudnie przy piwku.

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 05, 2014, 18:23:52 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
"Wszytko pasuje" poza tym, że brak napędu pompki paliwa, łącznie z zaślepionym otworem. Musisz zapodać pompkę elektryczną zewnętrzną, zbiornik zostaje ten sam.

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2014, 18:37:07 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Dziwne, bo w moim GLI ktore trafiło do GLE był naped pompki i aparatu.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2014, 18:39:57 pm wysłana przez PutiN|FSO »

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 05, 2014, 18:41:59 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
I to było GLI z hydro?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2014, 18:45:49 pm wysłana przez utek »

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2014, 18:49:43 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Nie, to akurat było bez hydro. Czyli prawie wszystko pasuje oprócz pompki  :-) W razie pytań pisz do Młodego. On niedawno przekładał słupek z bosza do kanta wiec moze doradzić.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 05, 2014, 19:00:00 pm wysłana przez PutiN|FSO »

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2014, 23:41:39 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
taki nadmierny luz zeby nie dalo sie go skasowac?? cos bredzisz kolego... za duzo siedze w temacie, zeby nie dalo sie cos z tym zrobic... Hydro bylo po 97r w kazdym silniku. Bosch i GSI mialo hydro. Abimexa nie widzialem na hydro....
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2014, 08:45:06 am »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8 Turbo., Fiat 125 1.6 GSI
gadać z Pedrogsi#1961
http://forum.fsoptk.pl/index.php?action=profile;u=12699 on ma przerobione GSI na gaźnik..

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2014, 09:50:06 am »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Posiadałem Abimexa `97 w minusie miał hydro i otwór na pompkę ale brak napędu pompki. Numery silnika zgadzały się z papierem z fabryki. Niestety ten silnik szybko umarł. Potem trafił tam silnik z plusa gli który to remontowałem ten nie miał otworu na pompke ani napędu pompki.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2014, 19:55:59 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Najprościej bosza trafić- na bank bedzie hydro. Pompa do tego elektryczna, powrót przed gaźnikiem i wszystko ładnie działa ;)

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 06, 2014, 20:11:27 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Ja osobiście remontował bym stary, ale... Jeśli chcesz już silnik to szukaj bosza - nie ma tylko napędu pompy ale reszta pracuje p&p - niestety ale dźwięk pompek gaźnikowych ;/ nieprzyjemny. GSI nie pasuje - trzeba spawać kolektor.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2014, 08:34:17 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
GSI nie pasuje - trzeba spawać kolektor.
Nie spawać, tylko dorobić szpilki w głowicy.
Używkę w bdb stanie trafisz za 200-300 zł, remont to 5x tyle.

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2014, 09:51:53 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Nie mówiłem że taniej, le remont fajna sprawa.

Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 24, 2014, 07:30:36 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Wracam do pomysłu.
Jaka pompa elektryczna zewnętrzna?
Fajna jest od Samuraja ale ma 0,15 bara a powinna być 0,2-03

Jak zrealizować powrót paliwa?
Powrót mam teraz na pompie.
Pamiętam, że w którymś gaźniku fso był w pokrywie  <co>
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 24, 2014, 15:50:03 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Czasem nie we wszystkich? W DF było na pompce.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 24, 2014, 16:37:16 pm »

Offline Szymon

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • B01AAA
34dcmp z wczesnego poloneza ma powrót w pokrywie

Odp: który ohv z hydrauliką pod gaźnik
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 20, 2014, 14:03:34 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Ile powinna kosztować wymiana silnika z taką lekką rzeźbą?
Ile powinna kosztować praca przy remoncie ohv, tj. demontaż, montaż (części po mojej stronie, szlify-obróbka także).
Pytam o Mazowsze.


Pierwsza opcja to koszt ok 300PLN, tyle mniej więcej by kosztowała praca mechanika przy demontażu-montażu skrzyni oraz odpinianiu calego osprzętu na nowy motor plus wyjęcie włożenie bloków. To zajmuje dobre kilka godzin pracy. Do tego zawsze się jakiś cybant ukręci i mechanik musi być na to przygotowany.

remont to zakres robót powyżej plus rozłożenie silnika na stole, demontaż ocena stanu części itp itd Dodatkowe 300PLN plus oczywiście części, kolejne 300PLN.

No i dobrze by było oddać wóz do kogoś kto takie operacje przeprowadzał, zeby nie było potem niespodzianek typu coś się urwało bo zapomniałem odkręcić.

Wg mnie warto zainwestować w sprawny motor :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .