Autor Wątek: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998  (Przeczytany 22110 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« dnia: Sierpień 24, 2014, 00:12:29 am »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Historia moja i tego auta trwa od 2007 roku. Kupiłem go, bo mój pierwszy polonez (wąskie caro) nie nadawał się do dalszej eksploatacji.
Auto kupione od pierwszego właściciela, 37 tysięcy km. Po przesiadce z dychającego 1.5, gsi wydawało mi się bardzo dynamicznym silnikiem.
Po zakupie był to normalny poldek, jakich wiele. Nie wyróżniał się niczym szczególnym.



Odkąd go mam. cały czas coś w nim zmieniam, ulepszam, modyfikuje. Nie jestem w stanie nawet opisać wszystkich ewolucji i zmian, bo było ich naprawdę wiele. Od czerwonych zacisków po różne odcienie foli przyciemniającej szyby.
Z wyglądu zewnętrznego doszedłem już do takiej opcji, która mi się podoba. 15 calowe felgi, ciemne szybki i białe kierunki na froncie.
Taki delikatny wygląd bez krzyczących akcentów (no może oprócz końcówki rury wydechowej :P)
Bardziej dałem się ponieść w środku, moim głównym celem była modyfikacja szarego wnętrza plusa na coś bardziej eleganckiego. Do tego pełna elektryka i różne mniej i bardziej potrzebne gadżety. Jak każdy chyba, zacząłem od elektrycznych szyb, lusterek i groków. Zmieniłem zegary i ich podświetlenie oraz podświetlenie panelu środkowego.


Potem radio, głośniki i coś do brzęczenia w bagażniku. Jednak patrząc na to z perspektywy lat, nijak to pasowało do siebie. Czarne panele na głośniki z niebieską tapicerką na boczkach, do tego fotele w czerwone krzaki i średnio wyglądający wzmacniacz w bagażniku.
W mojej głowie pojawiały się różne wizję, wygrała opcja czarnego wnętrza. Zacząłem od bagażnika, wyrzynarka w ruch, zszywacz tapicerski, parę metrów materiału i taka koncepcja zabudowy.



Obecnie wygląda to tak:


Miałem już bagażnik, który mi się podobał. Trzeba było iść dalej. Do obszycia poszły fotele, które są przy okazji podgrzewane.



W międzyczasie nabijałem kilometry i było mi szkoda, użytkować niebieskiego na co dzień. Kupiłem sobie więc rovera 1.4.



Mogłem go sobie teraz robić pomału i wymyślać coraz to nowsze udoskonalenia.
Szybko stwierdziłem, że Gsi w moim przypadku jest za słabe, pomimo 87 KM, które wypluł na hamowni.
Kupiłem więc dawce z roverem. Zmiana silnika szła mi dosyć opornie, bo od razu chciałem wymienić elementy zawieszenia na nowe i w planie było ogarnięcie wszystkiego pod maską, żeby nie straszyło.


Wymontowałem całe przednie zawieszenia, wahacze i belka poszły do piaskowania. Przez długi okres auto stało bez silnika. Wtedy dostał ksywę nieruchomość.
Jednak w zeszłym roku silnik wylądował tam gdzie powinien. Na początku były małe chochliki, przez które auto nie chciało palić. Na szczęście zostały one zażegnane. Auto paliło od strzała, jeździło, hamowało. W końcu po długim czasie znów mogłem nim pojeździć. Wspaniałe uczucie. Ale nie był bym sobą, gdybym czegoś nie wymyślił. Po długich namysłach postanowiłem spełnić kolejne z marzeń i zamontować mocniejszy silnik. Wybór padł na 1.8, chciałem to zrobić porządnie co by to miało ręce i nogi. Dzięki pomocy Multeca, wraz z silnikiem zawitał komputer i sterowanie od większego silnika. Sama podmianka silnika, nie była trudna i dosyć szybko się uwinąłem.
 
Czekałem tylko prawie tydzień na odblokowanie komputera. Żeby nie czekać bezczynnie, przerobiłem kolektor wydechowy i zamontowałem mocniejszy alternator.
 
Pierwsze odpalenie na nowym silniku było bardzo ekscytujące. Zagada, czy nie zagada. Będzie kopcił, klepał a może ma hgf-a. Nie wiedziałem czego się spodziewać po silniku zamówionym przez internet. Ale się udało, odpalił ładnie, nic nie klepało. Temperatura w normie, nic nie dymi. Ulga nieziemska i szybka rundka po okolicy bez maski. Ciężko było się powstrzymywać, aby nie cisnąć go cały czas. W końcu byłem zadowolony nie tylko z wyglądu auta. Można nim teraz z przyjemnością śmigać zarówno w miesicie jak i w trasie.
Auto wygląda teraz tak, z ostatnich nowości doszedł elektryczny szyberdach webasto, nowe boczki, oraz siłowniki maski przedniej.


Auto jakie jest każdy widzi, przez tyle lat znam go jak własną kieszeń. Uwielbiam nim jeździć i nie zamieniłbym go na nic innego. Nie jest idealny, ale jest mój, tak według mojej wizji powinien wyglądać polonez.
Przez te 7 lat utopiłem w nim dużo pieniędzy, przestałem liczyć bo i po co się denerwować :) Ale jak mnie ktoś spyta, czy nie żałuje to z czystym sumieniem odpowiem, że nie.

Więcej zdjęć znajduje się na mojej picassie
https://picasaweb.google.com/104566673762934578825/FSOPolonezCaroPlus18GTI1998#


Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2014, 00:41:09 am »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Super robota. Wizja w 75% zgadza się z moimi pomysłami na pluseła także daje pana ok z czystym sumieniem  <spoko>

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2014, 15:51:36 pm »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Twój Polonez gości u mnie na tapecie od jakiegoś czasu. Po prostu jest fenomenalnie zrobiony, ze smakiem. Tak powinny wygladać seryjnie w jakiejś wersji "Lux".

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 24, 2014, 19:20:16 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Mój nr1 pod względem wyglądu i pracy wyłożonej w niego oraz jak mój przedmówca zrobiony ze smaczkiem  <spoko>
Małe pytanko ta wykladzina w bagażniku jest oryginalana pomalowana na czarno czy dorobiona ?
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 24, 2014, 21:54:34 pm »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Dzięki wielkie.
Małe pytanko ta wykladzina w bagażniku jest oryginalana pomalowana na czarno czy dorobiona ?

Bagażnik od podstaw zrobiłem sam. Jest to płyta obszyta eko skórą.



Jedyna wada tego rozwiązania, to brak możliwości wykorzystania koła zapasowego.
Wejdzie natomiast dojazdówka.

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 24, 2014, 22:09:57 pm »

Offline PoldoFan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO to nie marka ... To styl życia...
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTI "ELB", FSO ATU 1.4 GLI 16V Orciari
Twoje autko jest jednym z najlepszych Polonezów jakie widziałem. Samochód zrobiony z gustem i smakiem przy czym prezentuje się pięknie. Gratuluje i życzę powodzenia i wytrwałości w dalszych modyfikacjach ;)

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 24, 2014, 22:16:51 pm »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
Super polonez, grube mody, naprawdę robi wrażenie. Gratuluję zrobienia takiego poloneza. Mam jeszcze pytanie bo też przymierzam się do owinięcie kolektora bandażem, kupiłem na allegro 5 metrowy wystarczy? Masz jakieś wskazówki co do owijania bo będę to robił po raz pierwszy?

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 25, 2014, 08:57:07 am »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Ja kupiłem 10m i zużyłem wszystko,ale jak widać zawinąłem ponad otwór na sondę. Nie jest to trudne zadanie. Weź tylko owijaj w rękawicach, bo potem będą Cię łapy kłóć od włókien bandaża.

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 01, 2014, 10:59:20 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Kiedyś znalazłem na necie fotki tego Poldka i się zastanawiałem kto ma taką super furę :) Teraz już wiem :) Kawał fajnej roboty :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2014, 16:30:21 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Bardzo fajnie zrobiony plus :) bardzo mi się podoba dbałość o szczegóły i takie drobnostki jak np dodatkowe światełka nad tylną kanapą, czy patent z regulacją reflektorów oraz dbałość z jaką to wszystko zostało wykonane. W tym kierunku właśnie powinno się iść chcąc modyfikować Poloneza  <spoko> Samochód dalej ma klimat Poloneza, jest w nim dużo zmian ale wszystkie ze smakiem i współgrające z charakterem auta :)
Jak wrażenia z eksploatacji szyberdachu ?

Uwielbiam nim jeździć i nie zamieniłbym go na nic innego. Nie jest idealny, ale jest mój, tak według mojej wizji powinien wyglądać polonez.
Przez te 7 lat utopiłem w nim dużo pieniędzy, przestałem liczyć bo i po co się denerwować :) Ale jak mnie ktoś spyta, czy nie żałuje to z czystym sumieniem odpowiem, że nie.
Bardzo dobre podejście  <spoko>

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2014, 22:17:30 pm »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Jak zamontowałem szyber, to pogoda na dworze nie rozpieszczała i tylko raz dłużej jechałem z otwartym dachem. Fajnie jest pod względem jasności w aucie.  W połowie maja miałem mały wypadek i uszkodziłem prawe kolano. Od 17 maja do dziś nie miałem przyjemności prowadzić auto. Mam nadzieję, że niedługo znowu będę mógł pojeździć.

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2014, 21:49:17 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
To jest tuning po całości a nie jakieś druciarstwo <ok> :P
Podziwiam kompleksowe podejście do tematu. Autko zrobione od A do Z. Podoba mi się zabudowa bagażnika. Ps. co zrobiłeś z tłumikiem widocznym na picassie?  <lol> <lol>
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2014, 21:58:50 pm »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Na początku był problem z zapalaniem 1.4. Raz łapał, raz nie. Raz palił od strzała, a innym razem po chwili. Jak się nazbierało oparów w wydechu i złapał iskrę to było bum :P Tylny tłumik był już widocznie na wykończeniu i nie wytrzymał tego.

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2014, 20:40:43 pm »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
W końcu po długim czasie mogę śmigać autem. Noga zgina się na tyle, że mieszczę się za kierownicą.
Złożyłem boczki, które od maja czekały na montaż. Przy okazji postanowiłem zmienić wewnętrzne klameczki na te z minusa.
Są dyskretniejsze, no i czarne.


Po testowałem też szyber. Fajna sprawa, najważniejsze jednak że jest szczelny. W środku jest znacznie jaśniej.

W międzyczasie wykombinowałem też teleskopy przedniej maski. Podpasowałem je ze starego bmw e34. Idealnie pasują na długość, dorobiłem wsporniki i pomalowałem w kolor nadwozia.

Żeby nie było tak idealnie, to muszę pomalować przedni i tylny zderzak, oraz spojler.
Nie mogę już na nie patrzeć, zwłaszcza na tylny zderzak i spojler, które mają odpryski.
Przydała by się też polerka lakieru, długie stanie w garażu nie wpłynęło zbyt dobrze na jego stan,


Czeka mnie też wymiana skrzyni biegów. Ta, którą posiadam wydaje potworne dźwięki z siebie. Mam całe szczęście inną cichutką.
Teraz tylko ją wymienić. Druga sprawa, że odkąd mam 1.8 pod maską ciężko jest jechać delikatnie i bez szaleństw. Stara skrzynia stwierdziła, że ten silnik to nie dla niej ;)

Jak zwykle, więcej zdjęć na picassie:
https://picasaweb.google.com/104566673762934578825/FSOPolonezCaroPlus18GTi1998
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2014, 20:42:19 pm wysłana przez Serocki »

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2014, 23:09:01 pm »

Offline Adriandf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 16v , borewicz , fiat 125p
Piękny jest,szczególnie wnętrze BAJKA :) Jedynie osobiście szaleje za caro w orcairi,może kiedyś przerobisz jak będziesz chciał  :P A mógłbyś mi powiedzieć jak uzyskałeś tak fajnie przyciemnione szyby? Pozdrawiam i czekamy na kolejne modyfikacje. :)

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 07, 2014, 09:42:47 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Przyjemnie się ogląda te zdjęcia, widać dopracowanie auta w szczegółach  <spoko> zgadzam się z przedmówcą, wnętrze bardzo robi robotę, ten szyberek pasuje do tego poloneza idealnie :)

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 28, 2014, 11:57:53 am »

Offline krzychumy4

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 829
Dokładnie taki styl mi się podoba  <spoko> !
Profesjonalnie bez lipy i tuningów przesadnych z zewnątrz  <cwaniak2> <spoko>

Klimatyzacja byłaby jak najbardziej na miejscu  :-)

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 28, 2014, 15:11:37 pm »

Offline mrkita

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 203
    • FSO Polonez Caro 95
Wielki respect, bardzo ladnie i gustownie zrobiony pold, gratuluje determinacji :)

PS. Pod te boczki by pasowaly chromowane klamki wew. z DFa >]

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 03, 2014, 07:38:16 am »

Offline zazikupl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98, Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90
tak jak nie przepadam za plusami tak ten uważam że jest super. Bardzo gustownie i dokładnie zrobiony, gratulacje :)
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-98 96'
Polonez Caro 1.8GTI 16V Rover L-90 96'
Mazda 6 2.0 16V Sedan "Exclusive" 03'
3x Romet Chart 210/211 89', 2x Romet Ogar 200 89', MZ ETZ 250 88', 4x WSK 125 68' 83', Romet Pegaz 710, WFM M06 125 59' 62'

Odp: FSO Polonez Caro Plus 1.8 GTi 1998
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 03, 2014, 08:38:51 am »

Krzysku

  • Gość
To chyba najładniejszy Caro+ jakiego w życiu widziałem.
Dopracowany jak z zewnątrz tak i wewnątrz, robi mega wrażenie, zazdroszczę!  <spoko>