Autor Wątek: Za wysoka temperatura, niskie ciśnienie oleju, nie kręci na gorącym.  (Przeczytany 2032 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Za wysoka temperatura, niskie ciśnienie oleju, nie kręci na gorącym.
« dnia: Październik 01, 2014, 22:03:09 pm »

Offline szczarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 30
    • Borewicz 86
Witam, znów mam problem z moim 1.6 gle 87km (25k przebiegu podobno)w borewiczu.
Wcześniej miałem temat odnośnie uszczelki pod głowicą http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=45212.0
Na nie do końca sprawnym silniku przejechałem blisko 500km, raczej uszczelki wywianej nie ma ale ma szereg objawów.
Gdy odpalę silnik na zimnym ma w porywach 0.2 na ciśnieniomierzu. gdy jest gorący na wolnych 0.0 na wysokich ma 0.1-0.2. Padła mi sonda od wentylatora i załącza się po 100C parę razy przekroczyłem tą temperaturę. Gdy pojeżdżę dłużej (np. autostrada) po zgaszeniu nie odpala. nawet ochłodzenie go do 70C nie pomaga. Odpala wtedy z pycha. Silnik możliwe że głośniej chodzi. Co to może być? Zużyty olej? 2 miesiące temu wymieniałem 15-W40 lotos mineralny. puchnące tłoki? Dodam że ciśnieniomierz wcześniej nie pokazywał mniej niż 0.2, na zimnym trochę ponad 0.4. Błagam o pomoc!

Odp: Za wysoka temperatura, niskie ciśnienie oleju, nie kręci na gorącym.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2014, 22:29:54 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Pokuszę się o interpretację tego postu, żeby inni nie musieli go czytać trzykrotnie zanim zrozumieją o co chodzi.

Autor sygnalizuje występowanie następujących trzech objawów:
-silnik przekracza optymalną temperaturę, ponieważ nie działa wentylator.
-silnik ma niskie ciśnienie oleju, ale nic nie wiadomo o lampce kontrolnej ciśnienia oleju.
-rozrusznik nie kręci po nagrzaniu silnika

-kandydatura na objaw: zbyt głośna praca silnika.

Dodatkowe informacje: dwa miesiące temu autor wymienił olej w silniku, ale na zużyty o zagadkowym oznaczeniu 15 myślnik W40 (może chodzi o WD40 tylko literkę "D" pominięto).
Silnik jest niesprawny ale przejechał 500km.

Taka interpretacja postów to ciekawa sprawa :)


Teraz szybkie rozwiązanie problemów:
Ad1.
Napraw/wymień włącznik termiczny wentylatora zamiast gotować motor bo w końcu wyprujesz tą uszczelkę.
Ad2.
Jak lampka się nie świeci to ciśnienie jest dobre wskazania są raczej poglądowe, lub jak kto woli mają urozmaicać zestaw wskaźników.
Ad3.
Automat rozrusznika do regeneracji.

Kandydaturę na objaw/usterkę odrzucam w przedbiegach - po prostu strasznie panikujesz.

Jak Ci nie przejdzie to możesz proflaktycznie rozebrać silnik i wymienić wszystkie części jakie uda Ci się kupić :)

Aha używaj akapitów, poprawnej interpunkcji i przeczytaj to co masz za chwilę wysłać. Naprawdę zrozumiałem, że wlałeś do silnika zuzyty olej lotos i w nim szukasz przyczyny :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Za wysoka temperatura, niskie ciśnienie oleju, nie kręci na gorącym.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2014, 22:49:50 pm »

Offline szczarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 30
    • Borewicz 86
Panikuję bo spodobał mi się ten silnik i nie chcę go zatrzeć.

Lotos jest nowy. Lampka ciśnienia się nie włącza.

Czy po takich temperaturach olej może stracić swoje właściwości?

Odp: Za wysoka temperatura, niskie ciśnienie oleju, nie kręci na gorącym.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2014, 23:02:08 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Temperaturach czego?
Powietrza przy jesiennych przymrozkach?
Jak wlałeś olej a nie coś podobnego do niego to nie ma prawa nic się dziać. Lekkie przegrzanie nie zaszkodzi olejowi bo jest do przystosowany do pracy w cieplejszym środowisku.

Napraw te podstawowe banały w pierwszej kolejności, bo wyobrażam sobie jak przyjemna musi być jazda samochodem z tendencją do przegrzewania i nieodpalającym na ciepło ;]
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Za wysoka temperatura, niskie ciśnienie oleju, nie kręci na gorącym.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2014, 23:17:25 pm »

Offline szczarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 30
    • Borewicz 86
Dzięki za rady i turbo polszczyznę :D

Naprawię jak tylko będę miał okazję - czyli nie prędko. Na szczęście teraz nie jeżdżę tym autem więc chwile odsapnie.