Autor Wątek: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola  (Przeczytany 73901 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #260 dnia: Listopad 05, 2015, 12:14:44 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #261 dnia: Listopad 05, 2015, 16:11:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Patrzę na wzory charakteryzujące sprężyny liniowe i dosłownie to widzę... im sprężyna bardziej ugięta tym większą siłę potrzeba aby ją zgiąć.
nie wiem na jakie wzory patrzysz,ale na uczelni za taka teorie z miejsca dostalbys pałę ,
wiedze o charakterystyce sprezyn srubowych podzielilem na 3 etapy,
- pierwszy to noob, ktory mysli,ze obcinasz sprezyne ,to twardsza/miększa (zamiast sztywniejsza/podatniejsza) niz pierwotnie,bo przeciez mniej drutu i te sprawy to sie wie,
- w drugim etapie dowiadujesz sie takiej ciekawostki, ze to taka sprytna czesc,ze ja rżniesz a ona jest tak samo sztywna,
- trzeci etap jest dla dociekliwych, ktorym cos do konca nie pasuje, bo przeciez modul Younga tylko teoretycznie jest liniowy ,a ubylo troche drutu do skrecania,
na trzecim etapie nie mozesz wejsc w dyspute z doktorantami, bo oni zatrzymali sie na etapie drugim,
dzialasz wiec w konspiracji,zeby nie byc zle zozumianym, bo wtedy z automatu wyladujesz w mniemaniu otoczenia jako pierwszoetapowiec,
wyniki pomiarow na maszynie sa takie, ze sprezyna ucieta w polowie jest sztywniejsza o pojedyncze procenty ,czyli w okolicy roznic miedzy pojedynczymi sprezynami dla danej selekcji,
nie ma to praktycznego znaczenia w zawieszeniu auta


co do zestawow obnizajacych dla bmw czy innych aut to na McPhersonach czesto stosuje sie sprezyny progrezywne ,wiec gdy takie potniesz, to zmieniasz charakterystyke,a dodatkowo koncowki moga nie wchodzic w gniazdo
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2015, 16:13:57 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #262 dnia: Listopad 05, 2015, 16:40:41 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
a ja od siebie powiem tyle ze poprostu uciolem truckowa bo taka byla zamontowana w aucie (jak sie okazalo) jak go kupiłem strasznie piał przód



dalej tak uciołem 1 zwoj z kawalkiem i auto stało nadal wyzej niz np plus kumpla




a ze nie obciera przy -1 zwoju to nic dziwnego bo poprostu nie ma o co ;) po za tym opona jest tak popsuta ze sie kwalifikuje do wymiany a nie ze ja rozerwalo na drobne kawalki. o tym ze buda poldka peka wiem nie od dzis i pekala nawet przy seryjnym zawiasie wiec jak poprostu peknie to peknie i na co drazyc temat?? ponosze takie ryzyko wiem zgadzam sie z nim trudno i tak i tak ma lepiej niz wiekszosc roverow np w Wołominie

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #263 dnia: Listopad 05, 2015, 18:00:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
buda poldka peka wiem nie od dzis i pekala nawet przy seryjnym zawiasie
na seryjnym zawiasie buda nie pęka,bo spoczywa na elementach sprezystych,
buda pekac moze, gdy traktujesz ja uderzeniami

na ostatniej fotce to PN Hanibala Lectera,czy jak ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #264 dnia: Listopad 05, 2015, 18:22:40 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
KGB, dobra póki co pozostanę na poziomie noob, jak dotrwam do momentu kiedy będziemy badać sprężyny na pracowniach z PNoM'ów to się dokształcę, w każdym razie podejrzewam, że wiesz o co mi się rozchodzi, a jeśli nie to postaram się to streścić najkrócej jak tylko mogę, więc zawias Poldka był liczony dla konkretnej sprężyny, dzięki której nadwozie pracuje w zakresie (przykładowo) 35 cm do 20 cm od ziemi, z tym, że przy 20 cm sprężyna ugina się na maksa i auto siada na odbojach, jeśli więc zrobimy cokolwiek, że wypadniemy z tego przedziału zawias przestaje pracować tak jak wymyślili to inżynierowie w Fiacie/FSO, więc panaceum na to zdaje się być dorobienie sprężyny o odpowiednich parametrach, która obniży samochód tak, że praca zawiasu będzie odbywać się w przedziale np. 30-20 cm, tak żeby nie przekraczać punktu krytycznego w postaci 20 cm nad ziemią , tylko tyle i aż tyle...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #265 dnia: Listopad 05, 2015, 18:36:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli chodzi o obnizanie to faktycznie trzeba zadbac o to,zeby za szybko nie zostac na odbojach, bo bedzie na nie dzialac zbyt duza sila,
przy podnoszeniu zawiasu nie ma tego problemu,
w obu przypadkach pozostaje problem amortyzatora,ktory ma pracowac w okreslonym zakresie,

na twoje dylematy odnosnie pracy sprezyny po obnizeniu pomoze nie tylko specjalna sprezyna inaczej nawinieta (i poddana obrobce termicznej) ,ale tez najprostsza wymiana odbojow - niestety,ale obnizajac auto i tak tracisz bezpowrotnie wartosc skoku do gory,
na to specjalne sprezyny nie pomoga,bo i tak ograniczeniem sa odboje,
progresywnymi sprezynami mozesz bardzo mocno usztywnic ostatnie cm skoku, tylko cena takiego rozwiazania bedzie nieadekwatna do efektow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #266 dnia: Listopad 05, 2015, 18:54:49 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
http://www.driftforum.pl/viewtopic.php?f=125&t=19753

Kto tam będzie czytał jakieś bzdury - skoro ładnie wygląda na zdjęciach?

No i seryjne sprężyny z trucka w Caro - czyli na 90% kłopoty z obsługą suwmiarki.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #267 dnia: Listopad 05, 2015, 21:32:08 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
a gdzie napisalem ze byla zamontowana seryjnie? kupilem to auto z salonu?  znam jego cala historie? nie... wlasciciel mial kaprys chcial uniesc przod zamontowal sobie springi z trucka i tyle... suwmiarka sie akurat poslugiwac umiem...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #268 dnia: Listopad 06, 2015, 17:28:40 pm »

Offline Samuray

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polones - Bella
Ja mam ucięte 1,25 zwoju [...] "poprawa" prowadzenia nie wynika tylko z zastosowania gleby

Uciąłem 2 zwoje, nadal koza. Co zrobiłem źle? :c

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #269 dnia: Listopad 06, 2015, 22:26:07 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Uciąłem 2 zwoje, nadal koza
utnij całą głowe-może nikt nie rozpozna.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #270 dnia: Listopad 06, 2015, 22:51:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Uciąłem 2 zwoje, nadal koza
utnij całą głowe-może nikt nie rozpozna.
no i moze da sie wtedy szukac złotego pociagu na stojaco w kanalach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #271 dnia: Listopad 07, 2015, 16:06:26 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
no i moze da sie wtedy szukac złotego pociagu na stojaco w kanalach
Ostatnio jest w modzie.
Nie to nie auto Hanibala ale coś na styl Mad Maxa lub metro 2033 po ataku nuklernym.
Widziałem to cudo na żywo, nawet pomacałem sobie, nie wywarło na mnie wrażenia..... Powiem tak obniżony czerwony Polonez z czarnymi felgami.


FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #272 dnia: Listopad 07, 2015, 18:50:34 pm »

Offline Rocky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
    • 126p'79,126el'96,Caro plus GTI'97
Widziałem to cudo na żywo, nawet pomacałem sobie, nie wywarło na mnie wrażenia..... Powiem tak obniżony czerwony Polonez z czarnymi felgami.

No cóż-gust jak uj,każdy ma swój ;) Mi się podoba,bo nie jest przesadzony. A czarne keskiny robią tu mega robotę. Ew. pasowałyby np. złote rotory i polerowane ranty.
https://www.facebook.com/pages/Rocky-Garage/627042057348691
Zapraszam ;)
Cytuj (zaznaczone)
I to się chwali bo dla większości remont sprowadza się do szukania blach w kolorze i ich wymiany

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #273 dnia: Listopad 07, 2015, 20:58:47 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
biorac pod uwage ze caly czas pisze ze auto idealne nie jest ma sporo mankamentow itd itd to ciezko bylo sie spodziewac kury znoszacej zlote jaja... ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #274 dnia: Listopad 08, 2015, 15:07:19 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
a ja od siebie powiem tyle ze poprostu uciolem truckowa bo taka byla zamontowana w aucie (jak sie okazalo) jak go kupiłem strasznie piał przód

Nie stwierdzam co za sprężyna tam siedziała, nie mniej jak mój Pluszak miesiąc postał wybebeszony, to na seryjnej sprężynie stał równie wysoko i po zainstalowaniu wnętrza dość długo się to utrzymało.

o tym ze buda poldka peka wiem nie od dzis i pekala nawet przy seryjnym zawiasie wiec jak poprostu peknie to peknie i na co drazyc temat??

To tak jakby powiedzieć, że ludzie umierają, więc co za różnica czy się nie pali, czy pali 60 fajek dziennie  <lol2>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #275 dnia: Czerwiec 06, 2016, 13:25:23 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
maly odkop, w sumie to się praktycznie nic nie zmieniło, po za tym że zebrałem w końcu siły i skompletowałem jako tako wnętrze i na przodzie są ID standardy z z tyłu kanapa z relaxów na dniach jeszcze z relaxów powinienem zamontować pompki w przednie fotele, dla bajeru. Dalej wpadła elektryka szyb przód i elektryczne lusterka. Dokupiłem i zamontowałem szybe czołową brązową teraz całość wygląda dość ciekawie zwłaszcza wieczorem, jednak mam ochotę ją wywalić i obkleić jakąś ładną szybe najjaśniejszą podchodzącą pod brązowy/bursztynowy kolor folią.
W najbliższym czasie chce założyć wspomaganie bo też od dłuższego czasu zalega w piwnicy, i hamulce na przód 284mm powoli się kompletują

Kilka jakiś tam zalegających zdjęć: Zdjecia:











 

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #276 dnia: Czerwiec 06, 2016, 16:51:31 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
, jednak mam ochotę ją wywalić
Chętnie przygarnęła...

A w czym problem??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #277 dnia: Czerwiec 06, 2016, 17:20:33 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Pewnie za ciemno
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #278 dnia: Czerwiec 06, 2016, 17:40:58 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Nie jest za ciemno. Szyba ma na sobie efekt soczewki (bylo polerowane bo ktos zamiast wycieraczek mial chyba katowniki...) i o ile w ciagu dnia idzie sie do tego przyzwyczaic bo nie jest to jakos mega drazniace to po zmroku idzie z nia dostac tzw pierdolca.... oczy bola itd gowno nie jazda

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #279 dnia: Czerwiec 06, 2016, 18:25:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki efekt soczewki na szybie ?  ona jest po prostu krzywa i zniekształca obraz jak kazda brązowa szyba do PN (oryginalna)
takie je wyprodukowano, co jest troche dziwne, bo biale szyby hartowane nie maja az takich znieksztalcen, a wlasciwie to jezeli maja to minimalne i trudne do wychwycenia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.