Autor Wątek: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola  (Przeczytany 73897 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #240 dnia: Wrzesień 14, 2015, 20:55:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to sprawdz sobie po oznaczeniach,czy sa z jednej serii,
mialem takie z jednakowymi ocznaczeniami,a mialy rozny odcien - jedne miodowe,drugie bardziej brazowe,
nowy wlasciciel mial kilka luzem i w sumie zlozyl sobie komplet o jednolitym kolorze ,ale roznych oznaczeniach,
takie jaja z tymi brazowymi szybami są :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #241 dnia: Wrzesień 20, 2015, 18:35:30 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
bede mial kiedy chwile i nie zapomne to sprawdze ;) a teraz kolejne jakieś tam foty autka z bonusikami :P ;)







Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #242 dnia: Wrzesień 20, 2015, 19:59:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
brakuje tego 1cm wyzej z przodu - teraz wyglada jakby nurkowal

nie uzywaj HDR na zdjeciach z dziewczyna,bo robisz jej siną skórę ;)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #243 dnia: Wrzesień 20, 2015, 20:39:00 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
nie ja robilem fotki ;) latwiej bedzie opuscic tyl o 1cm niz podniesc przod ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #244 dnia: Wrzesień 20, 2015, 21:07:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie chodzi o odleglosc progow od ziemi,tylko o brak przestrzeni miedzy kolem,a blotnikiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #245 dnia: Wrzesień 21, 2015, 09:36:10 am »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
a po co ma być ta przestrzeń???
u mnie w plusie blotnik jeszcze zachodzł na opone :D

Pold Fasoli jest giteś ! tak trzymać.
ja bym dał jasne koło by optycznie powiekszało koło :)
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #246 dnia: Wrzesień 21, 2015, 09:48:25 am »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
ja tak chcialem aby kolo bylo rowno z blotnikiem ;)
co do jasnego kola byl taki pomysl ;) ale po zrobieniu malego vt jakos mnie nie przekonalo

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #247 dnia: Wrzesień 27, 2015, 14:26:52 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
a po co ma być ta przestrzeń???
u mnie w plusie blotnik jeszcze zachodzł na opone :D

Po to żeby auto pseudosportowe głupio nie wyglądało.
Auto z napędem na tył i silnikiem z przodu ma tył niżej, jeżeli jest przygotowane do sportu.

A bardziej na serio, to zawieszenie przednie nie ma jak pracować.
Na równym może to jeszcze jakoś jedzie, ale inżynier w fabryce by się za głowę złapał jakby to zobaczył.

W serii tylne koło może się schować w błotnik, a przednie nie, obój nie pozwala.
Tutaj to nie wiem jak pracuje, zwłaszcza że nie ma amortyzatorów do Poloneza które w tej sprężynie, przy tej masie i przy tym prześwicie pracowałyby prawidłowo.

Auto jest piękne, ale do naprawdę szybkiej jazdy się nie nadaje, a pękanie podłużnic to tylko kwestia czasu.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2015, 14:30:31 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #248 dnia: Wrzesień 29, 2015, 07:05:39 am »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
powiem tyle zeby dopieprzac po dziurach mam drugiego poldka (i wbrew pierwszym posta ze poldek ma niezle wlasciwosci terenowe to sprawdzalem i po zaoranym polu nie przejedzie ;) ze schodow zjezdzac jeszcze nie probowalem) ten jezdzi glownie na zloty i w niedziele i w zapieprzaniu po nawet ciasnych lukach tez sobie radzi, znajomy ma jeszcze nizej poldka i upala nim bokami i tez nie narzeka. a co do pekania podloznic to szczerze? mam to w nosie... kupilem to auto od dziadka ktory chcial je oddac na zlom, ja go kupilem do zatyrania przez zime a wyszlo jak zwykle ;) wiec tak czy siak okres zycia tego poldka sie wydluzyl. a za glowe sie moze lapac mi sie podoba ;) a apropo jest plan na zmiane motoru i lakierowanie calego auta wiec bedzie przy okazji cala buda obspawywana wiec moze podloznice wcale tak szybko nie pekna ;) wczesniej jezdzilem seryjnym ladnym poldkiem nikt nawet uwagi nie zwrocil teraz jakos ludzie do mnie machaja pokazuja okejki itd wiec auto sie podoba i tym samym ja swoj plan ktory zalozylem wykonalem
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2015, 07:21:23 am wysłana przez Fasola »

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #249 dnia: Wrzesień 29, 2015, 22:18:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Taka natura demokracji. Sokrates był najmądrzejszym człowiekiem w Atenach i skazano go na śmierć, pomimo że w trakcie procesu udowodnił że oskarżyciel nie potrafi napisać aktu oskarżenia który by miał sens.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #250 dnia: Listopad 04, 2015, 18:23:56 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
mały up tematu auta które nie ma prawa jeździć :P
A więc w "ostatnim czasie" byłem na Truck Day w Toruniu gdzie przez źle zrolowane nadkole rozwaliłem opone :P nic mówi się trudno przez zimę coś ciekawego sie znajdzie ;) Ale mimo wszystko było fajnie i napewno jeszcze Poldkiem na torze zagoszcze ;)







Dalej odwiedziłem Warszawe (jakże piękną stolice dziwie się jak można tam mieszkać mi ogólnie kompletnie sie miasto oraz styl jazdy tam nie podoba... :P ) alemniejsza z tym zakonczenie Youngtimerow było naprawde mega a auta które się pojawiły naprawde powalały na kolana kilka fotek Poldka ze Stolicy oraz oczywiście foty z głownej bramy w doborowym towarzystwie pozdrowienia dla chlopakow  :D







oraz pojawiło się w necie bardzo fajne zestawienie z moim poldkiem :P


Dalej nadeszla Jesien i przydoloby sie coś pstryknąć ;)




i pozdrowienia dla Mlodego ;) dwa poldasy zaburzaly w Toruniu ;)


oraz nie chwalilem ale od dluzszego czasu jestem w posiadaniu drugiego poldka ktorego nabylem aby czerwonego nie meczyc w zimowe dni ;) a na wiosne przeloze z niego elektryczne szyby i lusterka :) przednie IG standardy juz zaadoptowalem a na tyl wpadnie kanapa od relaxow z atu ;) i co do mojego totalnie nie udanego zawieszenia w polonezie to mam zestawienie dwoch jednoczesnie i tam gdzie czerwonym mozna spokojnie docisnac fioletem trzeba zwalniac zeby nie wypasc z drogi...



na koniec jako ciekawostke powiem tyle ze autem jakims cudem zainteresowali sie ludzie z klasycznego i oto jest http://www.klasyczny.com/polonez-caro-polskie-ae86/
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2015, 18:50:49 pm wysłana przez Fasola »

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #251 dnia: Listopad 04, 2015, 18:52:14 pm »

Offline mlody

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 348
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96r. L98 1.8Gli 16v/kombi 00r. 92u 1.6gli 16v/2xE30 Touring 93r. 1.8IS
Ale zes pan stare zdjecie dal z moim poldasem :p ewidentnie jest potrzeba korekta tego zdjecia w grudniu bo juz ten wyglad jest tak nieaktualny wiesz dlaczego z reszta :p
Cytat: Fasola
Co tam groki, el lusterka, szyby, grzane dupy, wspomaganie itd itd je*ać, EL w Vinie się liczy

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #252 dnia: Listopad 04, 2015, 18:59:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
A więc w "ostatnim czasie" byłem na Truck Day w Toruniu gdzie przez źle zrolowane nadkole rozwaliłem opone

Kiedyś przewidziałem coś takiego w innym samochodzie z podobnym setem, to hejt był że głupoty gadam jak stąd do USA.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #253 dnia: Listopad 04, 2015, 19:05:38 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
Ale zes pan stare zdjecie dal z moim poldasem :p ewidentnie jest potrzeba korekta tego zdjecia w grudniu bo juz ten wyglad jest tak nieaktualny wiesz dlaczego z reszta :p

no niestety ale na chwile obecna nie mam z obecnym setem :P


Kiedyś przewidziałem coś takiego w innym samochodzie z podobnym setem, to hejt był że głupoty gadam jak stąd do USA.

tyle ze umnie opona jest rowno z blotnikiem i wszytsko przechodzi na milimetry przy zrolowanym nadkolu a tu w jednym miejscu odstawalo na torze to dalo o sobie znac :D do tej pory problemu nie mialem a wlno nie jezdze ;) ale usterka poprawiona zrolowane do konce i nie ma problemu :P a opona rzecz nabyta :P

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #254 dnia: Listopad 04, 2015, 19:27:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakby nie zaklinac rzeczywistosci, to zawieszenie rozcinajace opony o karoserie dobre nie jest

na ostatniej fotce brakuje srodkowego Poldka na zawieszeniu miedzy tymi dwoma rozwiazaniami :D

a co to za dziwne biale plamki na zderzaku w fioletowym ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #255 dnia: Listopad 04, 2015, 20:05:28 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V
jakby nie zaklinac rzeczywistosci, to zawieszenie rozcinajace opony o karoserie dobre nie jest

na ostatniej fotce brakuje srodkowego Poldka na zawieszeniu miedzy tymi dwoma rozwiazaniami :D

a co to za dziwne biale plamki na zderzaku w fioletowym ?

co do zwiazku zawieszenia z oponami nie wiem nie znam sie prowadzi sie zdecydowanie lepiej niz seria i to jest dla mnie  najwazniejsze biorac pod uwage fakt ze gdybym mial inne kola, wezsze to tez bym opony nie rozcial ale kit nadkole poprawione wiec nie bylo sprawy wazne ze byl fan ^^

a te dziwne biale plamy to swiatla do jazdy dziennej xd z reszta auto zostalo zakupione z forum ;) ma kilka ciekawych rozwiazan ;)

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #256 dnia: Listopad 04, 2015, 20:47:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co do zwiazku zawieszenia z oponami nie wiem nie znam
skok zawieszenia to jeden z jego parametrow


a te dziwne biale plamy to swiatla do jazdy dziennej xd
cos mi tak switalo,bo na zdjeciu da sie zauwazyc pryszcze na tych plamkach,
pryszcze LED zapewne
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #257 dnia: Listopad 04, 2015, 22:28:17 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
co do zwiazku zawieszenia z oponami nie wiem nie znam sie prowadzi sie zdecydowanie lepiej niz seria i to jest dla mnie  najwazniejsze
Ja mam ucięte 1,25 zwoju, kapcie szerokości seryjnej tylko na mniejszym profilu i też się prowadził wiele lepiej niż seria, trzeba pamiętać, że "poprawa" prowadzenia nie wynika tylko z zastosowania gleby, wpływa na nią dużo więcej czynników np. profil opony, szerokość felgi/opony, rozstaw kół, ogólna geometria zawieszenia itd. nie wiem czy robiłeś geometrie w tym poldku jeśli nie to podnosząc go do góry zauważysz, że koła zaczynają się "schodzić" przodem do środka, a jak siedzi na glebie to są tak jakby skręcone każde w inną stronę (uprzedzając pewne sugestie, jakobym nie wiedział o czym mówię, jeśli przedni zawias jest maksymalnie odciążony to można zauważyć, że koła też stają się rozbieżne, co oznacza, że najbardziej zbieżne są kiedy oś końcówek pokrywa się z osią drążka kierowniczego), więc jeśli koła zrobiły się rozbieżne mimo, że powinny być zbieżne to nie ma co się dziwić, że się lepiej prowadzi w zakrętach. Poza tym większość hejtuje glebę bo powoduje ona, że energię powstałą w wyniku najeżdżania na nierówności bezpośrednio przejmuje nadwozie, sprężyna w postaci 3 czy 4 zwojów przestaje pełnić tutaj swoją funkcję akumulatora tej energii (ogólnie rzecz ujmując), dlatego się polonezy łamią. Jeśli ktoś chciałby bawić się w profesjonalną glebę to powinien zastosować customowe sprężyny, które mogłyby być nawet grubości seryjnego springa, ale ich zwoje musiałyby być bardziej zagęszczone, tak, żeby siła przeciwdziałająca sile podbijającej koło pozostała constans, dla danego ugięcia zawiasu przez co zawias mógłby pracować na parametrach, które przewidział producent, a takie ucinanie zwojów to tak po prawdzie zakładanie miększej sprężyny i cieszenie się, że samochód siedzi niżej, ja niestety nie widzę innych walorów takiego postępowania... Tak więc reasumując, póki ktoś nie opatentuje gwintu z prawdziwego zdarzenia z dedykacją dla PN'a nikt nie namówi mnie do zachwalania gleby, AMEN :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2015, 23:10:08 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #258 dnia: Listopad 05, 2015, 01:53:04 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Gomulsky,
sprezyna nie staje sie mniej sztywna* po ucieciu zwojow, bo sprzyna w PN ma charakterystyke liniowa,
zakladamy wiec,ze ciecie zwojow powoduje jedynie obnizenie nadwozia wzgledem wahacza,
oczywiscie wywalenie 3 z 10 zwojow powoduje inne ulozenie sprezyny, bo normalnie wygina sie ona w łuk, wiec jej praca wtedy sie zmienia w blizej nieokreslony sposob,
trudno tez mowic o pracy zawieszenia,gdy karoserie polozono na asfalcie,bo w zawieszeniu PN sa ograniczniki skoku w postaci gumowych odbojnikow i nawet po ich wyrzuceniu pozostaja metalowe elementy na belce zawieszenia,
jak widac na zalaczonym obrazku u ekstremistow za ogranicznik robi tez kontakt stabilizatora z drazkiem reakcyjnym,
w takim przypadku nawet szkoda gadac o tym,ze amortyzator musi miec okreslone wymiary,zeby mogl pracowac w odpowiednim zakresie skoku zawieszenia - a trudno tu mowic o ugieciu wahaczy do gory,

dziwi mnie dlaczego glebowcy tak namietnie tną sprezyny  od Trucka ,skoro samo zalozenie sprezyn 13.3mm do szerokiego zawieszenia obniza przeswit ,a docinanie takiej sprezyny nie wymaga tak duzej liczby zwojow przeznaczonych na zlom,
charakterystyka tlumienia na takiej mniej sztywnej sprezynie bedzie lepsza, a buda i tak na zakretach sie nie przechyli bardziej niz na grubszych sprezynach,bo nie ma juz miejsca na przechyly ;]



*jej sztywnosc zmienia sie w bardzo malym stopniu, co wynika z mniejszej dlugosci drutu,ktory jest skrecany, ale z racji konstrukcji sprezyny sa to pomijalne wartosci i przyjmuje sie,ze nie zmienia to charakterystyki sprezyny
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2015, 01:55:17 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez mr93 1.4GLI[103KM Rover] by Fasola
« Odpowiedź #259 dnia: Listopad 05, 2015, 10:19:17 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
sprezyna nie staje sie mniej sztywna* po ucieciu zwojow, bo sprzyna w PN ma charakterystyke liniowa,
zakladamy wiec,ze ciecie zwojow powoduje jedynie obnizenie nadwozia wzgledem wahacza,
Patrzę na wzory charakteryzujące sprężyny liniowe i dosłownie to widzę... im sprężyna bardziej ugięta tym większą siłę potrzeba aby ją zgiąć. Fakt, że jej obcięcie nie powoduje jej zmiękczenia, ale chciałem to wytłumaczyć możliwie łopatologicznie, popatrz się na np. sprężyny obniżające do BMW ilość zwojów jest taka sama, jak w przypadku serii jedyne co się zmienia to ich zagęszczenie => ich wysokość maleje, a to oznacza, że logicznie rzecz biorąc wydaje się, że siła potrzebna do jej ściśnięcia musi być większa, czyli auto jest twardsze, ale w starciu z konkretną nierównością zawieszenie wciąż ma jakiś ruch do góry, czego nie można powiedzieć w sytuacji, kiedy zawias zaczyna ograniczać sam siebie...