Nosiłem sie z zamiarem kupna samochodu (dla ojca - na taryfę) po wielu latach eksploatacji róznych wynalazków wybór właśnie padł na E39 w wesji z 2.5 litrowym dieslem i nadwoziem typu kombi plu sautomatyczna skrzynia biegów.
Za samochód zapłacono 11400zł.
Rdza faktycznie słabo się czepia tego modelu - chyba że była bita . Natomiast wrażliwa na korozję jest tylna klapa - to zmora tych samochodów - a konkretnie problem z odpływem wody - na forach szeroko opisany i "naprawiony"
Dlaczego taki samochód ? Duże rodzinne kombi - na postój jak znalazł i na długie wojaże także - ojciec poza tym miał już dość wajhowania biegami.
Po pół roku! szukania znalazłem mu idealny egzemplarz:
wyposażenie to w standardzie klima, pełna elektryka, multi kierownica, ogrzewanie postojowe, BRAK SKÓRY ! , kamera cofania, automat, telefon w aucie, i tyle z grubsza.
Do zrobienia po kupnie były takie rzeczy jak : przeprogramowanie webasto żeby działało niezależnie (fabrycznie służy tylko jako dogrzewacz silnika)
A tak ustawiasz godzinę, czas pracy i rano w największe mrozy wsiadasz do ciepłego odmrożonego samochodu.
Telewizja nie działa - bo jest DVBT-teraz - ale to nie kłopot
do zrobienia kosztem 200zł.
Filtr odmy (separator oleju)
termostat
wąż górny chłodnicy
poduszka silnika i skrzyni biegów.
nie wiem jak spisują się nowsze modele (E60 i E61) ale wiem że E39 mialem ja sam , także kombi także automat tylko 525tds - i szczerze polecam.
Samochód jest bardzo wygodny - jesli kupisz automat i kombi to małe szanse że katował go jakiś gówniarz....
naprawdę jako "wozidło" jest super.
Spalanie tego ustrojstwa w wersji 525D z automatem po mieście (Przemysl) i jeździe taksówkarskiej mojego ojca to między 9 a -10 litrów - i nie chce suka przerzucić wiecej.
W trasie (Przemyśl - Radom) można spokojnie zejść poniżej 7L !
samochód polecam.