Autor Wątek: Caro plus, nie trzyma obrotów biegu jałowego  (Przeczytany 2121 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Caro plus, nie trzyma obrotów biegu jałowego
« dnia: Grudzień 15, 2014, 06:16:39 am »

platinum

  • Gość
Witam
mam trochę dziwną przypadłość. Polonez normalnie odpala, wszystko jest ok do pewnego czasu (przeważnie jak jest temp. nagrzania  60/70) przy zatrzymaniu się i wciśnieciu pedała sprzęgła do oporu, polonez nie potrafi utrzymać obrotów biegu jałowego i gaśnie. Po odpaleniu potrafi jeszcze raz zgasnąć (nie zawsze) ale po kolejnym zapaleniu  wszystko już normalnie pracuje. Czy ktoś miał taka przypadłość??
dodam jeszcze że nie ma znaczenia czy gaz czy benzyna, na obu paliwach identycznie sie dzieje

polonez caro plus 1999r. 1.6 Gli (bosch) + lpg
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2014, 06:20:35 am wysłana przez platinum »

Odp: Caro plus, nie trzyma obrotów biegu jałowego
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2014, 08:53:26 am »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Kiedyś miałem podobny objaw i wymieniono mi silniczek krokowy, przestało falować obrotami.

Odp: Caro plus, nie trzyma obrotów biegu jałowego
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2014, 06:09:26 am »

platinum

  • Gość
Dodam jeszcze że temp skacze mi nagle z 70 na ponad 90 i zaraz spada, przy tym na biegu jalowym spadaja obroty az gasnie samochod, po odpaleniu wszystko jest ok (skok tem dzieje sie bardzo szybko, trwa 3 sek)

Odp: Caro plus, nie trzyma obrotów biegu jałowego
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 17, 2014, 08:08:55 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To może coś się dzieje z czujnikiem temperatury chociaż OHV ma oddzielne czujniki dla komputera i na tablicę zegarów. W Roverach problemy z obrotami często występują właśnie przez uszkodzenia czujnika temperatury dla ECU. Sterownik myśli że silnik jest w pełni nagrzany to przymyka bardziej przepływ powietrza i silnik siada na obrotach. W powiązaniu ze zmniejszoną dawką paliwa może to powodować nawet zgaśnięcie silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Caro plus, nie trzyma obrotów biegu jałowego
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2014, 09:37:36 am »

platinum

  • Gość
No właśnie, mi też ta temp się nie podoba
profilaktycznie kupię nowy czujnik temp wody, silnika, już zamówiłem nowy zbiorniczek wyrównawczy (coś mi korkiem leciał płyn i ubywało) oraz nowy termostat
nie są to jeszcze tak bardzo drogie rzeczy a maja istotny wpływa na prace

Odp: Caro plus, nie trzyma obrotów biegu jałowego
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2014, 12:08:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po rozwarciu czujnika temp. w boschu wali on CE i wlacza ssanie,
zaczalbym od sprawdzenia ladowania skoro wskazowki wariują
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Caro plus, nie trzyma obrotów biegu jałowego
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2014, 12:32:23 pm »

platinum

  • Gość
ladowanie 14,4 V

Odp: Caro plus, nie trzyma obrotów biegu jałowego
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2014, 14:55:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nie wiem,trzeba podlaczyc pod laptoka i zobaczyc co sie dzieje,gdy nie trzyma obrotow ,bo moze ECU mu tak podaje,a moze serwomotor nie wykonuje polecen
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.