Autor Wątek: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku  (Przeczytany 8796 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 31, 2014, 18:06:53 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Abyście mieli pełen obraz pokrótce napiszę jak wygląda sprawdzenia zasadności reklamacji:

- Sprawdzić stan akumulatora - czy występują jakiekolwiek odkształcenia lub uszkodzenia fizyczne takie jak:
- odkształcona obudowa (wybrzuszona)
- peknięcia obudowy
- ułamania elementów obudowy
- nadpalone słupki akumulatora.
Jakiekolwiek uszkodzenie mechaniczne - reklamacja bezzasadna.


Sprawdzić czystość akumulatora pod kątem drożności odpowietrzników (jesli występują w korkach sprawdzić ich drożność)
Jeśli odpowietrzniki są zanieczyszczone - reklamacja bezzasadna ze względu na nieprawidłową eksploatację

Sprawdzić (jeśli można odkręcić korki) - stan elektrolitu.
Jego poziom, jego gęstość, jego klarowność .
Jeśli poziom jest za niski (wystają płyty) , jego gęstość jest poniżej 1.28g/l , lub jest NIEKLAROWNY - reklamacja bezzasadna. Z wyjątkiem:
Jeśli poziom elektrolitu jest BARDZO nierównomierny w każdej celi reklamacja może być zasadna. (np 5x 1,27 i jedna cela 1,19 to istnieje prawdopodobieństwo zwarcia)
Poinformować klienta o konieczności uzupełnienia elektrolitu i doprowadzenia do gęstośći 1,28g/l (naładować akumulator)

Następnie -
Zbadać napięcie w spoczynku przyrządem testowym : jeśli niższe niż 10,8V - akumulator głęboko rozładowany - reklamacja bezzasadna.
Jeśli między 10,8 - 12V - akumulator rozładowany - pouczyć klienta o konieczności naładowania akumulatora Z WYJĄTKIEM:
Jeśli napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku jest wyższe niż 10,8V i nie wyższe niż 12,5V sprawdzić napięcie pod obciążeniem
prądem znamionowym.
Jeśli w BARDZO KRÓTKIM CZASIE (czytaj poniżej 5sekund) napięcie spadnie do 0V - reklamacja zasadna. (akumulator ma zwarcie)
Jeśli napięcie spadnie tylko nieznacznie - reklamacja bezzasadna.
W trakcie testu obciążeniowego powinny być odkręcone KONIECZNIE wszystkie korki (jeśli istnieje taka możliwość) celem sprawdzenia czy nie występuje gazowanie elektrolitu.
Jeśli w którejś z cel występuje gazowanie elektrolitu - to jest tam zwarcie (którego przyczyna jest podstawa reklamacji bądź nie , o tym za chwilę)

Sprawdzić klarowność elektrolitu - kilkukrotnie nabierając i wypuszczając gwałtownie do celi jego ilość za pomocą areometru.
jeśli po kilkukrotnym "zamieszaniu" elektrolitu w celi nie pojawią się w nim żadne cząstki stałe, i w dalszym ciągu jest czysty i klarowny - reklamacja jest zasadna - zwarcie płyt.
Jeśli jednak wystapi zanieczyszczenie (od jasnoszarego do ciemnobrązowego ) lub pojawią się "cząstki o podobnym kolorze" reklamacja bezzasadna ze względu na głębokie rozładowanie, zasiarczenie i opad masy czynnej.

:)
To tak po krótce ;)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 31, 2014, 18:27:43 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jak już temat reklamacji akumulatorów...

Od 5 lat pracuję w branży, sprzedaję Boscha i kiedyś Kagera, a teraz MaxGeara (to jest to samo, produkowane przez Boscha w Czechach). Przez ten czas tak naprawdę zdarzyły może 4 reklamacje, gdzie trzeba było Klientowi wydać nowy akumulator. Pozostałe mnóstwo przypadków dotyczyło rozładowania akumulatora przez klienta - kończyło się na naładowaniu akumulatora na full, zostawieniu na 2-3 dni, kontroli pod obciążeniem i zwrot do klienta. Oczywiście klient wściekły jak przynosił akumulator i wściekły jak spowrotem dostawał ten sam akumulator. Kilku trzeba było udowodnić, że mają za duży pobór prądu. Ale wniosek z tego jest taki, że to nie z akumulatorami jest problem, a z ich użytkownikami.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 03, 2015, 21:10:28 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
swięta prawda - 1 na dziesięc akumualtorów ma wadę która powoduje że się go wymienia w ramach gwarancji.
Niestety 9 na 10 użytkowników robi tak:
Akumulator mi padł ---> odpalam z kabli albo na popych ----> i jadę dalej.
Po kilku - kilkunastu miesiącach takiej eksploatacji każdy padnie.
Zależy to tylko do tego ile się jeździ - o ile to akumulator w cieżarówce (gdzie dużo się jeździ) to pół biedy bo dłużej wytrzyma.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 04, 2015, 00:36:40 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Senn'owi po zamontowaniu aku sprzedawca dokonał pomiaru napiecia ładowania, miernik wskazał 13,8V w karcie gwarancyjnej jest napisane ze ma być 14,2V i z automatu traci mozliwosc reklamacji, ja bym w takim wypadku zawołał certyfikat na ten miernik.
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 04, 2015, 00:40:24 am »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
swięta prawda - 1 na dziesięc akumualtorów ma wadę która powoduje że się go wymienia w ramach gwarancji.
To ja naprawde dobrze trafiłem z aku , rok i trzy miesiące temu kupiłem akumulator boscha (za pośrednictwem bo po zniżkach) 45Ah (mało jak na poloneza) i możecie mi wierzyć lub nie akumulator NIE WIDZIAŁ PROSTOWNIKA . Fakt , że na początku (jak był nowy) robiłem 4km dziennie od 9 miesięcy robie dłuższe trasy ale mimo to nie ma siły żeby abimex mi nie zapalił a były już sytuacje typu brak iskry , brak sygnałów z CPWK itp. że rozrusznik kręcił długo . Musze go w końcu zmierzyć jaki jest spadek napięcia przy obciążeniu i ile ma w stanie spoczynku bo może czegoś nie wiem :P

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 04, 2015, 11:17:36 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Fakt, rok i 3 miesiące to kawał czasu... Centra kupiona w 1999 roku trzymała do 2009 po czym wymieniono elektrolit i nadal pracowała w maluchu kuzyna chyba z rok. Teraz akumulatory to bubel.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 05, 2015, 15:18:42 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Senn'owi po zamontowaniu aku sprzedawca dokonał pomiaru napiecia ładowania, miernik wskazał 13,8V w karcie gwarancyjnej jest napisane ze ma być 14,2V i z automatu traci mozliwosc reklamacji, ja bym w takim wypadku zawołał certyfikat na ten miernik.
u mnie po zamontowaniu altka z alfy ładowanie tez jest 13.8V i wyżej ne idzie. Na forum alfy jest info że  ten typ alternatora tyle daje i koniec. aby się upewnić Sprawdzony na stole  pod obciążeniem też daje pełną wartość prądową przy napięciu 13.8V  tak więc nie wiem co to za bzdura  z tym 14.2V skoro niektóre alternatory nie dają takiej wartości a są w 100%sprawne. fakt że ELMOT dawał 14.2 do 14.45V ale prądowo nie wyrabiał
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2015, 15:22:03 pm wysłana przez Mariusz# »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 05, 2015, 16:03:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Max jaki powinien być pobór prądu to 0.03-0.04.
zastanawialem sie,skad sie biora takie wartosci i sprawdzilem,ze z bujnej wyobrazni niektorych ludzi ,alba sa to dane z aut gaznikowych,gdzie na postoju jedynym poborem byl zegarek,
wczoraj sprawdzalem kilka diod LED, zeby moc dobrac do nich opornik,
generalnie niektore startuja juz od 10mA ,ale zeby nie generalizowac to dam taki konkretny przyklad :
LED czerwona (mleczna) 3mm przy zasilaniu 2.6v pobiera 30mA ,czyli 0.03A,
zeby zasilic taka diode z 12v to trzeba dobrac opornik,zeby plynal prad 0.03A ,wiec jakim cudem caly samochod moze pobierac 0.04A ,jezeli ma taka diode w trybie migania (powiedzmy wypenienie 50%) z doklejona reszta elektroniki alarmu/zamka w trybie czuwania ,zegarek,pamiec ECU ,pamiec dodatkowych modułów ,
podobno w bmw 740i e38 pobor auta na poziomie 0.25A to normalka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 05, 2015, 17:15:39 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Podtrzymanie pamięci urządzeń zuzywa NIEWYKRYWALNE ilości prądu (pamięć CMOS) - za pomocą domowych mierników.
Na oscyloskopie dobrze by było widać. a migające diodki czy zegarek pomijam :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 06, 2015, 21:51:16 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Odkopałem swoje pomiary  nie bujną wyobraźnie Rovera 800 2.0 serii T który to elektryki i elektroniki ma dość sporo

Samochod otwarty alarm nie wlaczony 0,06A
Alarm zalaczony 0,04 -0,05 czyli pewnie cus kolo 0,045

Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 13, 2015, 10:32:01 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Auto wylądowało u elektryka, wychodzi na to ze ktoś próbował się włamać i rozwalil zamek który jest elektryczny, uszkodzona mogła zostać także centralna i ten zakichany alarm pod koniec tygodnia będzie wiadomo. Temat można usunąć.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 14, 2015, 23:27:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Samochod otwarty alarm nie wlaczony 0,06A
Alarm zalaczony 0,04 -0,05 czyli pewnie cus kolo 0,045
dziwne, powinno byc raczej odwrotnie,
w Lagunie mam 0.04 ,a po zaryglowaniu drzwi 0.05 ,bo alarm zalacza dodatkowa diode migajaca ,wiec co najmniej diode trzeba zasilic,
jeszcze Voila+ pod aku podlaczona na potrzymanie pamieci,
bosch z odcieta pamiecia ,ale zepsutym alarmem pikajacym i swiecacym alarmem zuzywa 0.02A ,
gsi bez alarmu, ma radio 0.03A ,
Kappa seria z dolozonym tylko stag50 (i radio oczywiscie) juz 0.10A ,bo sama w sobie ma juz jakies moduly pamietajace kilka rzeczy,

 nie da sie okreslic,ze zuzycie ma sie miescic w okreslonych granicach ,bo kazde auto ma inne w zaleznosci co jest w nim zamontowane
 
Podtrzymanie pamięci urządzeń zuzywa NIEWYKRYWALNE ilości prądu (pamięć CMOS) - za pomocą domowych mierników.
Dajhajsu Szkarada na wtrysku ma immo fabryczne,ale bez zadnych diodek ,nic wiecej elektrycznego nie ma na wyposazeniu (nawet zegarka) i podtrzymanie pamieci zuzywa 7mA ,czyli 0.007 A - widac da sie zmierzyc

Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 14, 2015, 23:55:37 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
dziwne, powinno byc raczej odwrotnie,

też na to wtedy zwróciłem uwage, moze blad pomiaru, albo jakies obwody odbiorniki jednak sa dodatkowo zasilane przy nieuzbrojonym alarmie, albo jakies prądy uplywu, tak czy inaczej musiałbym to potwierdzić i zrobić pomiar dobrym miernikiem jeszcze raz, mój służbowy fluke mierzy nawet mikro ampery


Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odp: pomiar poboru prądu w stanie spoczynku
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 15, 2015, 00:04:35 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
uzywam takiego podstawowego najtanszego miernika i najmniejszy zakres ma 200 mikro A ,wiec tez da sie mierzyc mikroprady,tylko nie ma gdzie ich mierzyc poki co ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.