Autor Wątek: [k-seria] Niespokojne wolne obroty  (Przeczytany 7269 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 04, 2015, 19:57:41 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Wywal emulator sondy jak mówi śledzik i zakręć zawór na butli potem wypal gaz który został w parowniku i w rurkach. (aż auto zgaśnie)
Przełącz na benzynę i zobacz czy problem ustanie.
Może któryś elektrozawór puszcza deczko gazu i może mieć za bogato wtedy i go "przycina"

Przepuszcza przez reduktor i wtryskiwacze Matrix? Nie mam emulatorów sondy, emulatory wtrysków są chyba w Stagu 4Plus, ciśnienie w reduktorze nie spada ani o gram. Przepustnica czysta, zawór obejściowy też, odma w pokrywie zaworów czyszczona wiosną.

Jak już wcześniej napisałem, zablokowałem śrubę klejem do gwintów aby się nie obracała i wszystko jest w porządku.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 04, 2015, 23:42:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z przepustnicami bywa różnie. Przerabiałem kilka przypadków. Po pierwsze nie stykający pin - od tego się wszystko zaczęło z testem/resetem przepustnicy włącznie ;). Kolejnym było nadmierne zużycie klapki przepustnicy - przez nierównomierny naciąg sprężyn wytarła się część przepustnicy przez co zrobił się większy prześwit przy max zamkniętej przepustnicy i komputer świrował bo rozbieżność między wartościami TPS i MAP była na tyle duża że nie wiedział co jest grane i obroty pływały. Ostatnio miałem przypadki że oryginalna śruba regulacji przepustnicy była za krótka i musiałem wkręcić inną (Tak swoją drogą M4... a nie jak podawano wcześniej).

W ferworze walk z przepustnicą zauważyłem, że guma uszczelniająca trzpień z czasem twardnieje i powoduje, że wszystko się blokuje. Ja u siebie to powywalałem i trzpień pracuje lekko przez co nie mam problemów z obrotami.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 05, 2015, 17:16:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Skąd wie że drożny skoro nie wykręcił śrubki :) ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 05, 2015, 18:41:28 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Stingerek, miałem wcześniej ten sam problem i o nim też pisałem :) wtedy czyściłem ją całą, wykręciłem tą śrubkę obejściową i była faktycznie cała zalepiona. Teraz jest tam czystość. Jedynie gdy ostatnio odkręciłem filtr powietrza, na dnie przepustnicy, na samym rancie była kropla świeżego oleju silnikowego i do końca nie wiem jakim prawem.

Słyszałem trochę o tym nierównomiernym naciągu sprężyn.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 05, 2015, 21:39:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
patrząc pod światło na zamkniętą przepustnicę powinniśmy uzyskać efekt całkowitego zaćmienia słońca. Jeśli okrąg światła będzie asymetryczny to coś się dzieje niedobrego z klapką przepustnicy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 16, 2015, 18:48:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A raczej z jej ośką, która się "wyrabia na jedną stronę".

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 22, 2015, 19:49:01 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Problem z samochodem się wyjaśnił.
Za nieprawidłową prace silnika odpowiadała jakoś paliwa na miejscowej stacji paliw. W paliwie z baku była woda na tyle dużo, że na końcu pompa waliła czystą, niepalną cieczą. Skutkiem tego było zatkanie i późniejsze rozerwanie wewnątrz filtra paliwa. Części papieru filtrującego rozpuściły się i zatkały siteczko w wtryskiwaczach.
Zatankowałem paliwo na dobrej stacji, wyczyściłem ponownie wtryskiwacze i założyłem filtr paliwa przezroczysty (taki za kilka PLN). Po kilkuset kilometrach zrobił się czarny i spłaszczył. Założyłem więc następny i od kilkudziesięciu kilometrów jest już czysty a silnik pracuje bez zastrzeżeń.

Co najciekawsze, paliwo z tej stacji, wzięte wprost z dystrybutora jest żółte jak mocz i zostawione w szklance na powietrzu prawie nie odparowuje.
Proszę modelatora o przeniesienie tematu w jakieś ciekawsze miejsce, może się komuś przydać w przyszłości.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 01, 2015, 12:51:44 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Panowie, wczoraj cieszyłem się że ogarnąłem szalejące wolne obroty ale dziś problem powrócił, ale po chwili zniknął - podczas normalnej jazdy zauważyłem ze wolne obroty znów wynoszą 1500... Zastanawiałem się, przełączyłem na Pb - problem nie ustąpił... Ale gdy dałem do odcinki, to po odcince elegancko obroty wolne wynoszą ~850. O co chodzi?

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 01, 2015, 14:39:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2888
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zacinająca sie linka gazu albo przepustnica sie przycina
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 01, 2015, 16:38:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Lub popychacz przepustnicy przy krokowcu. Ja u siebie zawsze wywalam tą gumową uszczelkę bo na niej też lubi się blokować ten swożeń.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 01, 2015, 17:20:34 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Linka chodzi elegancko, z resztą przy przepustnicy mam sprężynę z maluszka by szybciej wracała ;) Ok, zajrzę tam, dziękuję!

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 11, 2015, 10:49:27 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Podepnę się :) Otóż moje swapisko atuwisko ma problem z trzymaniem wolnych obrotów, konkretnie chodzi o to, że jeśli odepnę krokowca i przymknę przepustnice lekko ją dociskając to silnik trzyma te 850 rpm. ale jeśli pozostawię go samemu sobie (niezależnie od tego czy krokowiec jest podpięty czy nie) to silnik kręcie się w granicach 1000-1500 rpm. dodatkowo regularnie falując obrotami pod ok. 2000 rpm, więc co to może być? zmieniłem kompa na MEMS'a 1. i nic, wczoraj zaopatrzyłem się w przepustnicę właśnie od MEMS'a 1. i zastanawiam się czy jest sens ją montować? Czy to w ogóle pomoże?

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 11, 2015, 11:23:55 am »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3785
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Przepustnica czysta? Trzpień krokowca się nie przyciera? Spróbuj lekko podregulować śrubką stykającą się z trzpieniem.
A z nazwami sterownika coś pomyliłeś, w Polonezie był tylko MEMS 1.6, od początku do końca produkcji. Różnice to komp 101610 bez obsługi pochłaniacza i 103610 z obsługą oraz dwa rodzaje przepustnicy - pod nowy i stary czujnik położenia.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 11, 2015, 13:44:52 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Przepustnica czysta, przed założeniem była wymyta i przedmuchana kompresorem, tą śrubką regulowałem i to nawet bardziej niż lekko, pomogło to tylko w momencie kiedy krokowiec jest odpięty i "zamknięty", ale dalej obroty falują tylko, że mniej o +/- 300 rpm., jak się go zapnie to widać jeszcze lepiej, że sam komp faluje obrotami (trzpień krokowca chodzi góra dół)
Z tym MEMS'em chodziło mi właśnie o wersję oprogramowanie.

Odp: [k-seria] Niespokojne wolne obroty
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 11, 2015, 22:05:32 pm »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 547
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Zobacz wtyczkę. U mnie nic nie pomagało. Jak przygiąłem wtyki, to zaczęło normalnie pracować i trzymać obroty.