Autor Wątek: Wałki sprzęgłowe w Polonezie  (Przeczytany 7095 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 10, 2015, 13:16:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zdejmij w obu dekle (miska olejowa  :d ), zaznacz farba jeden ząb na kole najblizej sprzegla i policz liczbe zebow - jezeli w obu skrzyniach bedzie taka sama liczba zebow to walek bedzie pasowal,
to najprostszy sposob na sprawdzenie bez rozbierania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 10, 2015, 15:37:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
czyli nie rozbierales skrzyni z 1988 roku
nie ma to jak zobaczyc na odległość z którego roku jest skrzynia :D Ja jebie KGB ty i te domysły. Jeżeli ja nie wiem jak dziala skrzynia 3 wałkowa to ty nie masz Poloneza. Widać w każdym temacie masz jak najwiecej do powiedzenia, szkoda ze w wiekszosci przypadków gadasz brednie...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 10, 2015, 16:47:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
uspokuj sie,bo ci zylka peknie - spusc cisnienie,
sam napisales,ze nie wiesz jak dziala skrzynia - zatycowalem fragment,w ktorym opisujesz to, jak ona nie dziala,
a co do tego ,czy skrzynia z 1988 roku ma przelozenia takie jak skrzynia z 1994 to chetnie sie dowiem,jezeli ktos ma odpowiednie materialy,

poki co radze zobaczyc dodane zdjecie w pierwszym poscie,gdzie widac walek od rovera,ktory ma 26 zebow,
skrzynia z DFa  do i po 1983 ma 17 zebow,
po drodze sa jeszcze walki 18 i 20
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 10, 2015, 16:49:43 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
KGB ty kurna te swoje teorie to władz sobie w dupe. Moja skrzynia jest 88 i jest przerobiona. Zrób coś własnymi rękoma a nie tylko piszesz głupoty.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 10, 2015, 17:33:57 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Moja skrzynia jest 88

Moje pytanie, zadane wcześniej - jak poznać z którego roku jest dana skrzynia?

Bo to że jeździła w aucie z 1988 roku to nie jest żaden argument...
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 10, 2015, 21:12:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB ty kurna te swoje teorie to władz sobie w dupe. Moja skrzynia jest 88 i jest przerobiona. Zrób coś własnymi rękoma a nie tylko piszesz głupoty.
jezeli pokazesz oznaczenie,ze skrzynia jest z 1988 to mozemy podyskutowac

uzywajac rąk istnieje szerokie spektrum wynikow,
w cieciu polonezow na pewno ci nie dorownam, ale pod wzgledem tworczej pracy to musisz jeszcze sporo lat pozyc, zeby mi dorownac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 10, 2015, 21:58:56 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Moje pytanie, zadane wcześniej - jak poznać z którego roku jest dana skrzynia?
na obudowie jest podany rok. wystarczy sie jej przyjrzeć.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 10, 2015, 22:07:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
KGB w takim razie oświeć mnie swoja teoria jak działa skrzynia w Polonezie. Jezeli uwazasz ze wałek sprzegłowy nie jest uzywany jako 4 bieg to w takim razie pokaż mi ta przekładnie, która odpowiada za to. Jeżeli zęby skośne będące na wałku sprzęgłowym nie służą do napędu choinki a co za tym idzie do napędu pozostałych biegów to widać, że zbyt długo siedziałeś w książkach...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 10, 2015, 23:04:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie odwracaj kota ogonem ,nie chodzi o to ,ze walek sprzeglowy nie ma zwiasku z IV biegiem,
chodzi o to,ze zadales pytanie retoryczne - "co maja do tego przelozenia innych biegów..." i dalej podpierajac to IV biegiem i identyczna budowa synchronizatora ,
 w domysle twierdzisz,ze wszystkie walki sprzeglowe sa takie same ,bo wszedzie IV bieg jest taki sam i pierscien zazebiajacy synchronizatora jest taki sam,

dopiero teraz sie douczyles i dopisujesz :
Jeżeli zęby skośne będące na wałku sprzęgłowym nie służą do napędu choinki a co za tym idzie do napędu pozostałych biegów
kogo chcesz nabrac ? gdybys wiedzial to co teoretycznie teraz wiesz (z wypowiedzi) to bys nie napisale tego,co wczesniej napisales ,bo nie mam miejsca na wywody o IV biegu ,jezeli chodzi o wspolprace z choinką ,
IV bieg bedzie dzialal, jezeli do skrzyni w ogole nie zamontujesz choinki !!! wtedy faktycznie rodzaj walka czynnego(sprzeglowego) nie ma znaczenia dla dzialania skrzyni o jednym biegu (IV)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 11, 2015, 00:08:23 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3029
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
na obudowie jest podany rok. wystarczy sie jej przyjrzeć.

A mógłbyś zdradzić w którym miejscu obudowy? Żebym zaoszczędził sobie czyszczenia na błysk całej obudowy :P Muszę sprawdzić trochę tej teorii :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 11, 2015, 00:22:03 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w PN przeciez skrzynia od poczatku miala skosny drazek (czy sie myle ? nie widzialem PN z prostym),jezeli obudowa pod prosty bylaby inna tzn. miala inna odleglosc osi ,to bebechy nie bylyby zamienne ,a to wymusiloby produkcje dwoch rodzajow skrzyn na dwoch odzielnych liniach - wtedy zazebienie stale i I o takiej samej wartosci bylyby malo realne (chociaz pewnie mozliwe,bo w skrzyniach samochodowych nie stosuje sie znormalizowanych modułów)
od samego początku, przynajmniej seryjnej produkcji.
środkowa część obudowy jest na 99% taka sama.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 11, 2015, 09:02:40 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
KGB bez urazy ale ty nawet nie potrafisz czytac ze zrozumieniem... od poczatku chciałem Cie uswiadomic, ze w skrzyni z 88r choinka ma takie same przekładnie jak Twoja ukochana skrzynia z Plusa...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 11, 2015, 15:00:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
twoja teoria zaklada, ze sam potrafisz pisac zrozumiale ,ale ta teoria nie pokrywa sie z praktyka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.