Autor Wątek: Wałki sprzęgłowe w Polonezie  (Przeczytany 7100 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« dnia: Styczeń 08, 2015, 20:16:29 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Jak w temacie, na allegro są wałki o 18zębach:

zębów 17/30:

Oraz wałek 26zębów

Oraz wałek 20 zębów


To mówi allegro, jak jest w rzeczywistości, czy rzeczywiście było tyle rodzajów skrzyń?
W takim razie ile zębów ma Polonez z silnikiem 1.4?

Z uwagi na to, że moja skrzynia kończy żywot w ekspresowym tempie chcę użyć skrzynię z Plusa 1.6


Edit:
Rover:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2015, 22:47:46 pm wysłana przez FSOmr88 »
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 08, 2015, 20:29:32 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Najdrobniejszy, bo od MR93 do końca produkcji jest taki sam.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 08, 2015, 20:40:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
rover ma taka skrzynie jak w plusie,
3 rodzajow to sie jeszcze doliczylem,ale czwartego nie moge - czyzby prosty drązek mial inne zeby niz stary ukosny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2015, 22:33:45 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Więcej zębów to i większe koło, czyżby choinka była inna?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2015, 23:13:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
roznice w rozmiarze kola sa minimalne ,przelozenie zreszta tez - jak widac na zdjeciach roznica w srednicy kol jest mala ,a wiecej zebow to zeby o mniejszym module,
choinka jest inna w kazdym przypadku - inne zęby nawet przy takiej samej srednicy nie beda wspolpracowaly ze soba
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2015, 23:32:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak czy inaczej jedno jest pewne. Roverowski wałek jest zdecydowanie dłuższy i ma trzpień na łożysko w wale korbowym 10mm co w połączeniu z powyższym wskazuje że jest tylko jeden rodzaj pasujący do rovera... I ma 10 zębów pod tarczę sprzęgłową ZTCP...

Dla mnie żaden z powyższych nie wygląda na roverowski.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2015, 23:43:18 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wałek do Rovera ma 18zębów na tarczę (tyle co skrzynka R65 w Roverze).
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2015, 18:40:25 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ostatnio przerabialem skrzynie z PN'a 88r i wałek od rovera pasowal bez zadnych problemów... nie wiem skad ta teoria :
rover ma taka skrzynie jak w plusie,
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 09, 2015, 19:13:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to nie teoria, tylko dane z ksiazki i fakt, ktoremu trudno zaprzeczyc ,biorac pod uwage ,ze w Plusie byly skrzynie po ostatniej modyfikacji,ktora nastapila przed Plusami :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2015, 22:20:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
KGB ile skrzyn kazdego rodzaju rozebrales i zlozyles ponownie?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 09, 2015, 22:41:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem,bo nie liczylem i nie mieszalem czesciami w nich - dlatego nie wiem,czy skrzynia kupiona w 1995 roku jest przed,czy po modernizacji,
nie no zartuje, wiem,ze raczej przed ,bo ma V 0.88 i mimo,ze kola V biegu mozna mieszac miedzy skrzyniami (pare kol oczywiscie) ,to fabryka raczej takiej nie zrobila na sprzedaz jako czesc zapasowa

jezeli wlozyles walek czynny ze skrzyni rovera o przelozeniach 3.830 ; 1.971 ; 1.321  do skrzyni od ohv o przelozeniach 3.778 ; 1.944 ; 1.307 to przypomina mi to taki dowcip o milicjantach/policjantach :

Policjanci zostali poddani testowi na inteligencje polegajacym na tym, ze trzeba umiescic klocki o roznych ksztaltach np. kwadratowym, trojkatnym, okraglym przekroju w odpowiednich otworach przygotowanej deski. Wnioski i wyniki testu:
- test zdali wszyscy
- 10% wykazalo sie przy tym odpowiednim poziomem inteligencji
- 90% wykazalo sie niepospolitą siłą
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 09, 2015, 22:44:30 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
KGB, masz więcej informacji dot. przełożeń różnych skrzyń?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 09, 2015, 22:53:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jezeli wlozyles walek czynny ze skrzyni rovera o przelozeniach 3.830 ; 1.971 ; 1.321  do skrzyni od ohv o przelozeniach 3.778 ; 1.944 ; 1.307 to przypomina mi to taki dowcip o milicjantach/policjantach :
co maja do tego przelozenia innych biegów skoro wałek sprzegłowy to inaczej 4 bieg. Przełozenie 4 biegu jest identyczne jak kazdej innej skrzyni. Zazebienie na synchronizatorze jest takie samo. W kazdej skrzyni, ktora rozbierałem zeby skosne do napedu choinki rowniez sie zgadzaly.
a tak na marginesie to Twoje dowcipy sa mało śmieszne bo ja w przeciwienstwie do Policjantów nie uzywam sily czy tez pałek robiacych za mlotek zeby cos wbic na sile do głowy, w tym przypadku do skrzyni biegów
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 09, 2015, 23:05:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mam jeszcze dane z ksiazki o DFie,
kazda ze skrzyn ma tez inne przelozenia dla wstecznego biegu ,co jest malo istotne (chociaz dziwne,ze zmieniali, co mogloby sugerowac zmiane odleglosci osi, a to by bylo problemowe w produkcji i zamiennosci czesci),
V bieg dla najswiezszej 0.806 ,dla starszej 0.803 ,
dla DFa 3.753 ; 2.132 ; 1.378 ; 0.881
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2015, 23:08:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w takim razie jakie przelozenia ma skrzynia od diesla? troche to chore bo wedlug ksiazek to zbiegiem czasu skracano przelozenia...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 09, 2015, 23:09:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co maja do tego przelozenia innych biegów skoro wałek sprzegłowy to inaczej 4 bieg. Przełozenie 4 biegu jest identyczne jak kazdej innej skrzyni. Zazebienie na synchronizatorze jest takie samo.
nie wiesz jak dziala skrzynia trzywalkowa,wiec nie bardzo mam jak z Toba dyskutowac
W kazdej skrzyni, ktora rozbierałem zeby skosne do napedu choinki rowniez sie zgadzaly.
widac rozbierales tylko jedna generacje skrzyn ,czyli nie rozbierales skrzyni z 1988 roku

w takim razie jakie przelozenia ma skrzynia od diesla? troche to chore bo wedlug ksiazek to zbiegiem czasu skracano przelozenia...
Morawski nie podaje przelozen dla Diesla,
najkrotsze przelozenia oprocz I ma skrzynia z czasow DFa ,wiec nie skracano ich tak bardzo,
GLD ma pewnie taka skrzynie jak reszta ,moze byc roznica z pierwszymi sztukami,bo byly klepane jeszcze jako waskie
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2015, 23:13:33 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 09, 2015, 23:37:54 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
KGB, a możesz napisać która skrzynia ma jakie przełożenia?

nie wiesz jak dziala skrzynia trzywalkowa,wiec nie bardzo mam jak z Toba dyskutowac
Najlepiej byłoby gdybyś wkleił rysunek schematyczny skrzyni biegów, zobrazowało by to zasadę działania skrzyni biegów.
co maja do tego przelozenia innych biegów skoro wałek sprzegłowy to inaczej 4 bieg.
Nie do końca, jak widzisz po zdjęciu, wałek sprzęgłowy zazębia się też z innym wałkiem - dolnym. Jeśli ilość trybów będzie inna nie zazębi się dobrze, nie wsadzi się go nawet nie mówiąc o jeździe. No chyba, że wywalisz choinkę, zostawisz tylko wałek sprzęgłowy i tylko 4 bieg.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 10, 2015, 00:10:03 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
czyzby prosty drązek mial inne zeby niz stary ukosny
wygląda na to, że tak:



chociaż jest pewna nieścisłość. literatura podaje zmianę przełożenia na marzec 83, a wioorek zmianę drążka na listopad 83. ale wątpię by zaraz przed zakończeniem produkcji starej skrzyni zmieniali przełożenia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2015, 00:11:49 am wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 10, 2015, 01:11:12 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
KGB, a możesz napisać która skrzynia ma jakie przełożenia?
wyłuskaj z postow , najswiezsza to rover/plus i polaczysz sobie V z reszta skrzyni


chociaż jest pewna nieścisłość. literatura podaje zmianę przełożenia na marzec 83, a wioorek zmianę drążka na listopad 83. ale wątpię by zaraz przed zakończeniem produkcji starej skrzyni zmieniali przełożenia.
alez ona byla krotka , w dodatku ruszyli tylko II i III zostawiajac I taka sama i ilosc zebow tez na jednym kole taka sama,wiec zroznicowali moduł - teraz przy rozbieraniu przyjzalbym sie dokladnie tym kołom zębatym,

zmiana drazka sama w sobie nie ma wplywu na przelozenia, wiec moga byc rozbieznosci,
w PN przeciez skrzynia od poczatku miala skosny drazek (czy sie myle ? nie widzialem PN z prostym),
jezeli obudowa pod prosty bylaby inna tzn. miala inna odleglosc osi ,to bebechy nie bylyby zamienne ,a to wymusiloby produkcje dwoch rodzajow skrzyn na dwoch odzielnych liniach - wtedy zazebienie stale i I o takiej samej wartosci bylyby malo realne (chociaz pewnie mozliwe,bo w skrzyniach samochodowych nie stosuje sie znormalizowanych modułów)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wałki sprzęgłowe w Polonezie
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 10, 2015, 12:50:32 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Mam pytanie o skrzynie diesla: czy wałek z takiej skrzyni podpasuje do OHVkowej? Ta ohvkowa jest z nieznanego mi rocznika i tyle o niej wiem: chyba że powiecie jak ocenić który to typ. Na pewno jest Vb
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .