Autor Wątek: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3  (Przeczytany 7199 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« dnia: Styczeń 09, 2015, 16:52:09 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam serdecznie!

W moim sprzęcie zaczął głośniej chodzić most w ostatnim czasie i uważam że jest ciut za krótki. W związku z tym mam chęć aby kupić most z Fiata 132 4.1, i dorobić mocowanie na wzór oryginalnych z PN. Most leży parę lat już wymontowany, nie idzie w związku z tym sprawdzić czy rzeczywiście wyje czy nie. Sprzedający twierdzi że jest cichy.

1. Chciałem się natomiast zapytać czy da radę jakoś sprawdzić jego sprawność, mam możliwość zdjęcia dekla, gdzie szukać luzu, w jakim stopniu mogą być wytarte satelity.
2. Czy te mosty charakteryzuje dużo większa wytrzymałość od seryjnych z PN? Mam 120km i zastanawiałem się jeszcze nad mostem od Volvo, ale ponoć problem większy tzn rozstaw śrub, ukł. hamulcowy.
3. Most ten był kiedyś na tarczach. W 132, to jest ten sam układ co stary typ PN/125p czy coś innego? Da radę tam bębny wstawić, z PN tzn ukł hamulcowy po 1995, czy założyć na tył tarcze? U siebie w PN mam Lucasa.
 
Pozdrawiam,
Bishop

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2015, 20:27:47 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jak chcsz 4.1 swzukal bym polonzowego 4.1... byly przy silnikach 1.5
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 11, 2015, 01:07:48 am »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Cześć.

Ja do swojego ex C+ z 2.0 DOHC zaszczepiłem most od 132 ale nie powiem, żeby powalił mnie na kolana. Przyśpieszenia - OK ale z żywotnością ... Weź poprawkę na to, ze most 132 jest bodajże o 3cm węższy od mostu (w moim przypadku) od C+.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2015, 13:20:06 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Most volvo polecam.

Półosie da się przerobić pod 4x98. Kwestia kasy. Wraz z Grześkiem oferujemy taką kompleksową przeróbkę - most, mocowania, przeróbka centrowania i rozstawu.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2015, 14:18:46 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
I ile to kosztuje? Sama przeróbka oczywiście.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2015, 14:31:13 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Jeśli dostarczysz swój most (np. uszkodzony) do zdjęcia mocowań, to odrobinę taniej.

Jeśli wycinamy mocowania zawiasu laserem, to z przeróbką rozstawu wychodzi około 450-500 zł w zależności od kondycji mostu i półosi volvo.

Jeśli bez przerabiania rozstawu i centrowania (odpada problem przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych) - ok. 300 zł (również zależne od kondycji mostu volvo).

Ja w swoim aucie mam rozstaw volvo i sobie chwalę, Grzesiek ma zmieniony rozstaw bo lubi lansfelgi.

Ceny nie uwzględniają mostu volvo (serii 200, 700 lub 900).

Jeśli będziesz miał dostęp do mostu z automatyczną blokadą ALD, to oferuję również jej przeróbkę - normalnie działa tylko do 40 km/h.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2015, 16:47:04 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Dzięki za info  <ok>
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 12, 2015, 16:44:21 pm »

Offline bishop

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
    • FSO Polonez
Witam,

Dzięki za odpowiedz :]i. Most kupiłem parę dni temu, trochę się pospieszyłem, bo generalnie te odgłosy które przez chwile dostrzegałem na ten moment ustąpiły.

Z tym mostem z od PN 1.5 to szukałem lecz ciężko jest to dorwać, tzn. od szerokiego 10/41, bo występowały tylko przez dwa lata. Szczerze powiem, że napaliłem się na most od Fiata 132, bo sądziłem że te mosty były precyzyjniej wykonane, ale wasza autopsja mówi co innego. Rzeczywiście wytrzymałość jest bez rewelacji, miał ktoś styczność z takim mostem, dochodzącym od niego hałasem?

Co do rozstawu to właśnie słyszałem że tego typu most wymiarowo, jest jakby pomiędzy nowym a starym mostem PN,  myślałem żeby to zniwelować przez dodanie podkładek 5mm+ dłuższa śruba, co by nie było taką ekstremą jak poszerzanie mostu z wąskiego PN na MR-93.

W kwestii mostu Volvo, to rozumiem że przystosowanie dostarczonego mostu, łącznie ze zmianą rozstawu do PN to jakieś 500zł? Jak wygląda kwestia hamulców, bo tam ponoć problem?

Pozdrawiam,
Bishop

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 13, 2015, 00:05:57 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Tak, dobrze zrozumiałeś moją wycenę kosztów.

Hamulce od volvo, problemu jako takiego nie ma. Przerabiane wraz z półosiami są tarcze hamulcowe. Oczywiście wymagana jest zmiana przewodów hamulcowych na pasujący gwint (z pamięci nie powiem jaki...).

Jeśli zajdzie taka potrzeba to mamy możliwość zakucia przewodów od trójnika do zacisków.

Podłączenie ręcznego jest problematyczne przez inny zestaw linek. Do tego dużo lepiej nadaje się most z serii 200 (wąski). Ma mechanizm uruchamiania podobny jak Polonez.

Ja mam hydrołapę więc ten problem mnie nie dotyczy.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 13, 2015, 02:32:13 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
xmaniekx. a co z przełożeniami, bo z opisów volvo wynika że się trochę różnią. odnośnie hamulców- da się założyć zaciski polonezowe? odpadłby problem linki.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 30, 2015, 08:36:51 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
wrb, nie próbowałem zakładać hamulców polonezowych na tył. Mogę podać Ci wieczorem rozstaw śrub płyty kotwicznej, to porównasz z zaciskiem z poloneza.

Ja mam przełożenie 3.71 z automatyczną szperą, pasuje świetnie do charakterystyki skrzyni N9.
3.9 były trudno dostępne, zwłaszcza zeszperowane.
Najpopularniejsze są 3.5, ale to polecam tylko do aut z bezpośrednią 5-tką. Grzesiek ma taki przygotowany do swojego IS'a.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 30, 2015, 13:52:07 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jakiej szerokosci jest most od 900cetki? ze szpera?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 30, 2015, 14:41:12 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Szerokość 900 i 700 jest taka sama, ze szperą czy bez. Gdy będę mógł to zmierzę.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 30, 2015, 16:27:00 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Z tego co pamiętam, to most z Volvo 700 i 900 jest szerszy w sumie 10 cm od mostu z szerokiego zawiasu, z 200 jest sporo węższy.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 30, 2015, 17:47:42 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ooo jesli bylby z 10cm szerszy niz szeroki pn to by bylo dlamnie idealnie
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 30, 2015, 18:07:33 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
xmaniekx. zmierz te płyty. noszę się z zamiarem zmiany zespołu napędowego na DOHC włącznie ze skrzynią. w niej 5 jest nadbiegiem. chcę także zmienić hamulce z bębnowych na tarcze. no i łożyska bo chroboczą już mocno. na razie dyfer nie wyje- może go nie słychać. ale myśleć już trzeba.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 30, 2015, 18:30:01 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
hcę także zmienić hamulce z bębnowych na tarcze
W Volvo są tarczobębny.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 30, 2015, 23:43:04 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Do volvo bendixy nie pasują. Rozstaw śrub mocujących zacisk w volvo to 8,5cm. bendix to jakieś 15-20. zaciski z poloneza to katastrofa, tak przy okazji przypomnieć trzeba.
problem hamulców w volvo 2 aspekty-nietypowy rozstaw mocujący, oraz duże odsadzenie zacisku do wewnątrz. tam jest tarcza 280mm, a felga wchodzi 14" w zasadzie nie da się zainstalować, innych niż oryginalne, tarcz hamulcowych bez przerabiania półosi.
przy takiej robocie dorobienie tarcz kotwicznych do normalnych zacisków nie jest już dużym problemem, bo i tak przy moście z 700/900 trzeba przerabiać półos, jeśli się chce mieć rozstaw 4x98.
albo most z 200 (przy okazji, jest węższy tylko o 1 cm względem szerokiego fso) i seryjne hample z volvo +dystanse zmieniające rozstaw, albo most z 7/900 i przeróbka.
przerobić, raczej dorobić można też przednie piasty na 5x108 i założyć takie tarcze- uważam, że lepsze rozwiązanie, w podobnych pieniądzach, a już zrobione przednie hamulce przy okazji.

I tak największy problem to most. od 200 towar słabo dostępny, a przełożenia długie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 31, 2015, 01:18:18 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
pełna zgoda co do fatalnej jakości zacisków. może one i dobre tam gdzie dróg solą nie posypują. wracając do meritum- muszę myśleć o moście bo w którymś momencie stanie się problemem. dlatego zdałem pytanie w tym temacie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: most Fiat 132 zamiast oryginalnego 4.3
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 02, 2015, 12:00:37 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
albo most z 200 (przy okazji, jest węższy tylko o 1 cm względem szerokiego fso) i seryjne hample z volvo +dystanse zmieniające rozstaw, albo most z 7/900 i przeróbka
ja myslalem o seryjnym moscie z wolvo na wolvowych hamulcach i do tego dystanse zmieniające rozstaw ale wlasnie o moscie szerokim z 900 ze szperą.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk