Autor Wątek: Polskie policyjne auta pościgowe.  (Przeczytany 18706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polskie policyjne auta pościgowe.
« dnia: Styczeń 17, 2015, 17:04:49 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Od jakiegoś czasu się zastanawiałem nad tym tematem.
Nie chodzi mi o auta które jeździły z kogutami na dachu bo to nuda i informacji o takich autach jest full.
O wiele ciekawsze są auta pościgowe.
Z tego co wiem to były borewicze i 125p z silnikiem 2.0 dohc.
A w latach 90-tych polonezy z silnikiem 1.8 rovera.
Czy były jeszcze jakieś inne auta czy tylko to co napisałem.

I oczywiście który był najszybszy.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2015, 17:25:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
niebieski ze standardowym malowaniem Caro+ znany jako pursuit Caro mial 6 biegow i wycisnalem nim ponad 220kkm/h ,chyba w Redrock, a moze w Hometown ,
w kazdym razie szedl calkiem niezle
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 17, 2015, 18:36:03 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
niebieski ze standardowym malowaniem Caro+ znany jako pursuit Caro mial 6 biegow i wycisnalem nim ponad 220kkm/h ,chyba w Redrock, a moze w Hometown ,
w kazdym razie szedl calkiem niezle

Również pamiętam. NFS HP.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 17, 2015, 18:41:45 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Od jakiegoś czasu się zastanawiałem nad tym tematem.
Nie chodzi mi o auta które jeździły z kogutami na dachu bo to nuda i informacji o takich autach jest full.
O wiele ciekawsze są auta pościgowe.
Z tego co wiem to były borewicze i 125p z silnikiem 2.0 dohc.
A w latach 90-tych polonezy z silnikiem 1.8 rovera.
Czy były jeszcze jakieś inne auta czy tylko to co napisałem.

I oczywiście który był najszybszy.

Z tego co wiem. Może dodaj jakieś odnośniki na potwierdzenie.

Były DOHC, ale że pościgowe? Może zdefiniujesz pojęcie pościgowy, bo raczej każdy radiowóz pełni taką funkcję. Naoglądałeś się chyba zbyt dużo filmów USA i myślisz, że gdy ktoś uciekał to wzywano supersamochód w postaci Caro 1.8, on się błyskawicznie zjawiał i killował przestępcę. <lol2>

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 17, 2015, 18:47:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
niebieski ze standardowym malowaniem Caro+ znany jako pursuit Caro mial 6 biegow i wycisnalem nim ponad 220kkm/h ,chyba w Redrock, a moze w Hometown ,
w kazdym razie szedl calkiem niezle

Również pamiętam. NFS HP.
szkoda tylko,ze te modele Polonezow byly tak nienaturalnie duze w stosunku do reszty aut,

ciekawe,co w naszych warunkach mogloby robic za Capkiller'a
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 17, 2015, 19:05:17 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Nie masz może gdzieś zachowanych tych aut? Było policyjne Caro, bordowe Atu plus, biały Lublin.  Ja miałem je z Bonus z CDA, ale płyty się rozeszły. 

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 17, 2015, 19:37:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie mam, bo po latach sam szukalem po necie,
Lublina nie mialem ,ale mialem jeszcze Borewicza ,mial 4 biegi ,wyciagal 165km/h ,
czerwone Atu+ 5 biegow ponad 180km/h -  w klasie C z SLem, astonem i jagiem sie scigalem i wygrywalem :D
szkoda mi jeszcze Vectora M12 ,bo byl bardzo dobrze zrobiony i dobrze jezdzil,
gdyby pogrzebac w necie,to moze cos by sie jeszcze teraz wykopalo,
ale najbardziej to by mnie krecil edytor do tworzenia aut ,niekoniecznie do NFS3 ,moglby byc do NFS5 - tam nawet pliki z wygladem i symulacyjne jazdy sa oddzielne ,wiec latwo grzebac,
zrobilem sobie kiedys Le Mansa z wygladem 958,
dodatkowo seyjnie jest blad,bo pierwsze 911 turbo sa zamienione ze soba 3.0 i 3.3 - czuc w jezdzie,ze 3.0 lepiej idzie ,wiec mozna samemu naprawic blad w plikach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 17, 2015, 22:06:15 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
seraf, nie było w milicji w tamtym czasie aut pościgowych. w 125 nie był nigdy montowany silnik 2.0. istniał fiat 125 Specjal z silnikiem DOHC 1,6 i pięcio- biegową skrzynią ale nigdy nie służył w milicji. nie słyszałem żeby do borewicza montowano 2.0. pojawiły się dopiero w przejściówce w 79 roku. otrzymały je urzędy wojewódzkie i komitety wojewódzkie partii. milicja dostała kilka sztuk ale jeździły tylko do pierwszej awarii, później trafiały pod płot jako magazyny części dla tych które jeszcze były sprawne. milicja nie miała dewiz na zakup części. w tamtym czasie fiat 125 był i tak najszybszym samochodem na polskich drogach. w latach 60- 70 w Lublinie mieli jakiegoś mercedesa i jednego fiata 132 ale używane były okazjonalnie w czasie wizyt naczalstwa. nie były budowane jakieś specjalne samochody dla milicji, inne było tylko wyposażenie tych które miały tam trafić. pojazdy którymi jeździła milicja były najczęściej samochodami które nie przeszły kontroli jakości w fabryce, dlatego MSW kupowało je po obniżonych cenach.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 17, 2015, 22:49:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie słyszałem żeby do borewicza montowano 2.0. pojawiły się dopiero w przejściówce w 79 roku.
blad rocznika, Przejsciowka to 89 rok i 2.0 to OHC forda,
Borewicze byly sprzedawane z 2.0 DOHC fiata ,nie wiem czy milicja takie miala ,ale z tasmy fabrycznej takie zjezdzaly,

o roverach 1.8 nie slyszalem ,za to bananowa strzala cos gadal o 1.6 w tajniaku, ktorego niby odkupil za jakies grosze ,gdy praktyki mial w Policji (ciekawe ,z praktyk w psiarni do korporacji Samsung),
ale z czasem sie okazalo ,ze to bajkopisarz, wiec nie wiadomo co bylo prawda w jego opowiesciach

swoja droga ,to cisnienie w pozbyciu sie Polonezow wyszlo z pęcherza jakiegos jednego  pajaca - wszystkie Polonezy poszly na psia emeryture,
mieli przeciez sporo aut w bardzo dobrym stanie, mogli zostawic 3 plusy na czesci ,zamowic w jakims warsztacie jednego poscigowego - ot tak chociazby dla lansu,
naped z jakiejs tluczonej hondy s2000 by sie zmiescil bez klopotu ,operacja moglaby sie zamknac w 50kpln ,a to duzo taniej niz chociazby Megane Sport kupione w sporej ilosci (specjalnie 5D ,bo cywilne to chyba tylko 3D sprzedawali)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2015, 23:38:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
1,8 to i owszem ale jako rozwiert OHVki. Był tu dawno temu jeden użytkownik który odkupił nieoznakowanego poloneza i jak się potem okazało miał nieco dłubnięty silnik.

Z własnych czasów pamiętam że raz był w ruchu drogowym oznakowany caro 1,4 z relaxami i wielką lotką HEKO na tylnej klapie. Pozostałe polonezy jakie przewinęły mi się pod ręką na początku XXI wieku to były poczciwe OHVki niejednokrotnie z przebiegami po 250+kkm.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 18, 2015, 00:59:33 am »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Tak z ciekawostek: u mnie w 97 roku zakupiono samochody dla straży miejskiej- kilka polonezów c+, wszystkie 1.4.
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 18, 2015, 02:25:18 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
1,8 to i owszem ale jako rozwiert OHVki.
a przypadkiem nie brakowało by mięsa miedzy cylindrami na taki rozwiert?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 18, 2015, 09:46:03 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
1,8 to i owszem ale jako rozwiert OHVki.
a przypadkiem nie brakowało by mięsa miedzy cylindrami na taki rozwiert?

To jest akurat fakt i takiego silnika można było dotknąć, w przeciwieństwie do innych opowieści z gatunku SF.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2015, 10:59:23 am »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
seraf, nie było w milicji w tamtym czasie aut pościgowych. w 125 nie był nigdy montowany silnik 2.0. istniał fiat 125 Specjal z silnikiem DOHC 1,6 i pięcio- biegową skrzynią ale nigdy nie służył w milicji. nie słyszałem żeby do borewicza montowano 2.0. pojawiły się dopiero w przejściówce w 79 roku. otrzymały je urzędy wojewódzkie i komitety wojewódzkie partii. milicja dostała kilka sztuk ale jeździły tylko do pierwszej awarii, później trafiały pod płot jako magazyny części dla tych które jeszcze były sprawne. milicja nie miała dewiz na zakup części. w tamtym czasie fiat 125 był i tak najszybszym samochodem na polskich drogach. w latach 60- 70 w Lublinie mieli jakiegoś mercedesa i jednego fiata 132 ale używane były okazjonalnie w czasie wizyt naczalstwa. nie były budowane jakieś specjalne samochody dla milicji, inne było tylko wyposażenie tych które miały tam trafić. pojazdy którymi jeździła milicja były najczęściej samochodami które nie przeszły kontroli jakości w fabryce, dlatego MSW kupowało je po obniżonych cenach.
Silnik 2.0 dohc był montowany w 125p ale dla policji właśnie. Nawet na forum125p jeden z kolegów ma dokumentację od takiego auta.
Może takie auta normalnie miały koguta i pełne malowanie milicji potem policji.
Po prostu może źle ująłem auta pościgowe ogólnie chodzi mi o auta służące w policji.
Dlatego pytam bo jestem zbyt młody żeby pamiętać tamte czasy.
Dzięki wrb ;) Jak zawsze sensowna odpowiedź. Pozdrawiam ;)

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2015, 12:18:28 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
takiego silnika można było dotknąć
Czyli faktem było istnienie tej OHV 1.8? Czy to, że było za mało miejsca?
Różnica między OHV 1300 a 1500 to 5mm średnicy tłoka, tutaj potrzeba analogicznie wiecej miejsca ;) A raczej o tyle cieńsze byłyby ścianki miedzy 1 i2 oraz 3i 4 cyl.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2015, 12:44:12 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1443
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
1,8 to i owszem ale jako rozwiert OHVki
To jest nie możliwe. Wystarczy spojrzeć na uszczelkę pod głowicę od 1.6 by się o tym przekonać. Jakby to było takie proste to fabryka od razu rozwirciłaby ten silnik do 1.8 a nie do 1.6.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 18, 2015, 13:03:23 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A jednak było... kolega Sterciu miał to auto. Bordowy Plus, jest gdzieś o nim wątek.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 18, 2015, 13:18:06 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
rozsunąć cylindry nie stanowi dla fabryki problemu. na czopach korbowych jest wystarczająco dużo miejsca dla korbowodów. bo oryginalnie między 2 a 3 cylindrem jest zbyt mało miejsca na rozwiert. zresztą tłok 2 i 3 cylindra pracują równolegle, więc mogą opierać się pierścieniami o siebie. :) :) :) gorzej gdyby się mijały, wtedy mogłyby zahaczać.  <lol>  <lol>  <lol>
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2015, 13:20:54 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 18, 2015, 13:29:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zamiast go dotykac to wolbym zdjecie z suwmiarka mierzaca srednice cylindra i fotografie tloka lezacego obok tloka z 1.6 ,
bez znanych miar srednicy cylindra i skoku tloka uwazam ten mod za miejska legende,
bananowa strzala mial miec dokumentacje tego silnika z FSO (oczywiscie nie pokazal nawet szczatkowego rysunku technicznego) ,inny wal korbowy niby tam jest ,ale po rozebarniu OHVki widac,ze korby przechodza prawie na styk z blokiem,
powiedzmy, ze daloby sie wygospodarowac 2mm dodatkowego miejsca obrabiajac recznie ,ale trzeba jeszcze te 2mm uciac z korbowodu lub tlokiem kombinowac,
czyli kombinacje ,nowy wal i co najmniej nowe tloki ,prototypy i brak dowodow na istnienie - tylko legenda jednej sztuki na forum ,ale  zadnych dowodow ,nawet zwyklych fotek
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 18, 2015, 14:04:08 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Poszukajcie tematu z polonezem Stercia, bo rozwiert rozwiertem, ale tam była też chyba kwestia innych tłoków lub korbowodów.