V bieg jest nadbiegiem i dlatego predkosc maksymalna jest na nim nizsza przy aucie obciazonym,
po prostu nadbieg nie sluzy do osiagania maksymalnej predkosci,
90KM to taka moc , ktora sredniej wielkosci auto pozwala rozpedzic do ~180km/h
co do 1.8 ,to zmierzylem uszczelke od 1.6 i otwory ma fi 82mm ,a scianka miedzy nimi to 4mm,
bede mial blok na wierzchu ,to sprawdze,czy scianka ma faktycznie rowne 6mm,
uszczelka po scisnieciu oczywiscie zmniejsza srednice pierscieni uszczelniajacych,ale to nie wazne,
zalozmy, ze blok rozwiercimy na 82mm ,zostanie scianka 4mm ,objetosc wyniesie 1678ccm ,
rozwiercenie na 84mm dalaby 1761ccm ,ale nie ma co sie oszukiwac,ze scianka 2mm co kolwiek wytrzyma - jedyna szansa jest przesuniecie srodkowych cylindrow ,a wiec juz nie prosty rozwiert bloku,
1763ccm daloby sie uzyskac na srednicy 82mm i skoku 8.35mm
zalozmy, ze teoretycznie da sie zrobic z tego silnika w warunkach fabrycznych 1763ccm - nikt takiego nigdy nie widzial,
zalozmy ,ze da sie rozwiercic 1.6 na 1678ccm - ale tego tez nikt nigdy nie widzial, tylko jeden Sterciu wymienial UPG (zalozyl zwykla do 1.6 ,mimo ze cos mu nie pasowalo

) i twierdzi, ze cylindry byly wieksze (wcale nic takiego nie napisal, czytalem przytoczony tekst) ,ale ich qwa nie zmierzyl ,mimo zdjetej glowicy i potencjalnych klopotow z uszczelka

jak dla mnie sprawa jest prosta, 1.8 lub 1.7 OHV istnieja tylko w legendach PTKu i nie ma nawet jednego mini dowodu na potwierdzenie tych rewelacji,
jedyna uber wyjatkowa sztuka zniknela bez żalu wlasciciela, zanim ktos mogl ja zobaczyc, zmierzyc i okryc sie chwałą
![;] ;]](http://forum.fsoptk.pl/Smileys/emoty/krzywy.gif)
dla odmiany, gdy zobaczylem pewien blok 1500 i na oko cos mi nie pasowalo, to wzialem suwmiarke i sprawdzilem,ze jest rozwiercony na 1.6 - nawet mam na to swiadkow
