Autor Wątek: Czy w dieslu była inna buda?  (Przeczytany 4413 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czy w dieslu była inna buda?
« dnia: Luty 08, 2015, 14:57:03 pm »

Franciszek

  • Gość
Witam!
Czy montaż diesla XUD z PSA do benzynowego Caro Plusa wiąże się tylko z wymianą skrzyni i przełożenia mostu, czy były jakieś różnice w nadwoziu lub zawieszeniu, które spowodują potrzebę cięcia/spawania budy?
Trudno znaleźć dobrego Caro Plus 1.9, dlatego rozważam opcje kupna wersji 1.6 i przełożenia napędu. Tak wiem, LPG jest lepsze, ale nie każdemu pasuje :)
PZDR!

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 08, 2015, 15:09:46 pm »

Offline Maxior

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 411
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klekot 1.9 GLD '95
Buda jest taka sama jak we wszystkich innych, różnica jest tyko w przełożeniach mostu, w wałku sprzęgłowym i co za tym idzie w sprzęgle no i stabilizator. To chyba wszystko z takich ważniejszych poprawcie jak czegoś nie wymieniłem :)
Feel the 1.9 GLD power ;d  6,15 l/100 ON
Klekot in progress, od 7 lat ciągle ten sam :D
NO LPG!!!

Moim zdaniem Polonez jest najlepszy a wszystkie inne auta są do d*py, ponieważ nigdy innego pojazdu niż Polonez nie miałem :d

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2015, 16:52:09 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Do diesla nie potrzeba ingerować w blachę. Ja bym most też zostawił 3.9, chyba że robisz dużo tras po drogach szybkiego ruchu to wtedy jak najdłuższy most.

PS. Oficjallnie nigdy nie oferowane Caro plus z dieslem.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2015, 17:19:20 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
A belka nie  była inna? Do tego instalacja elektryczna pod "żarówki"  ;p i chyba trochę inny "układ wydechowy"

Nie wychodziły? A skąd wypływają zegary do Plusa z krótkim zakresem obrotów?  ;> I po co seryjnie jest kontrolka grzania świec?
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2015, 17:36:03 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Belka jest taka sama jak w ohv, inny stab (co za tym idzie sanki i ucho holownicze) i środkowy drążek. instalacja elektryczna (w minusie) rózni się obwodem do drugiego wiatraka chłodnicy. potrzebny długi kabel do rozrusznika i do altka. Grzane świece to oddzielna wiązka przy silniku. Układ wydechowy identyczny.
Zegary plusowe diesla są z trucka.
Most zostawić 3,9-róznica niewielka
Najłatwiejszy swap jaki może być
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2015, 17:43:05 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
no fakt - zapomniałem o trucku   :P
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2015, 18:25:25 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Grzane świece to oddzielna wiązka przy silniku

Nie wiem jaki rocznik masz na myśli, ale w minusie wtyczki do przekaźnika były w wiązce budy. Ale dorobienie ich to pikuś, w morawskim jest dokładna rozpiska przekaźnika :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2015, 19:26:03 pm »

Franciszek

  • Gość
Dzięki Panowie za info. Plus w dieslu był seryjnie ale bardzo mało ich było, niedawno był na olx.pl Atu Plus 1,9 za 2500zł, ale właśnie Atu a nie Caro. Mam fajny silnik 2,1D12V z P605, 82KM/145Nm który jest od strony bloku/mocowań identyczny z 1,9D z Poldka, i taki będzie wkładany jak tylko znajdę fajną czystą budę.
PZDR!
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2015, 19:27:57 pm wysłana przez Franciszek »

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2015, 20:04:49 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
niedawno był na olx.pl Atu Plus 1,9 za 2500zł,
Tja, jeśli to ten który był niedawno poruszany do wątku o allegro - to swap z ... Rovera :) Nawet miał na klapie tabliczke na klapie 1.4 MPI :p

A silnik - słuszny, jeszcze tylko uturbić :>
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 09, 2015, 10:32:51 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Grzane świece to oddzielna wiązka przy silniku

Nie wiem jaki rocznik masz na myśli, ale w minusie wtyczki do przekaźnika były w wiązce budy. Ale dorobienie ich to pikuś, w morawskim jest dokładna rozpiska przekaźnika :)
Może i fakt. Jednak to raptem dwa kable- plus stacyjki(można wziąc z zasilania cewki przy benzyniaku) i kontrolka jak ktoś pragnie. sygnał rozrusznika, zasilanie i wykonawczy idą od motoru oddzielnie.

Jeszcze co do koniecznych przeróbek-bak albo z gaźnikowca, albo z wtryskowca wywalić pompę i dać rurkę z sitkiem do dołu.
Można ew zostawić pompę z abimexa/boscha, choć nie wiem czy nie za mocna. Ja miałem pompkę elektryczną do gaźnika zamontowaną, nie było problemu z zaciągnięciem paliwa, jak się zapowietrzyło (zamiast gruszki) dodatkowo dzięki zwiększonemu przepływowi przez powrót paliwko się podgrzewało też w baku trochę (silnik z podgrzewanym filtrem)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 09, 2015, 18:54:43 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
w plusodieslowych zegarach kontrolka grzania świec jest w miejscu grzanych foteli

tak jako ciekawostka :D

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2015, 22:21:19 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
stab i drazek jest taki jak w poldoroverze wiec tez zaden problem,
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2015, 23:20:57 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
w plusodieslowych zegarach kontrolka grzania świec jest w miejscu grzanych foteli

tak jako ciekawostka :D
Inna ciekawostka, że jakaś część plusów z 1997 roku miała tą kontrolkę w miejscu świateł mijania.
A żadnego oryginalnego w dieslu nie widziałem, rocznik 1998 (nowa klamka) już tego nie miał.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2015, 16:29:32 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Rocznik 1997 wrzesień na starej klamce też już nie miał kontrolki świec.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2015, 00:21:24 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Dlatego napisałem że jakaś część bo widywałem nieraz takie, ale mój plus (akurat też wrzesień 1997) miał już normalną świateł mijania.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Czy w dieslu była inna buda?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2015, 07:11:57 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To było losowe. 2 Caro Plusy z marca/kwietnia 97r, które były u mnie w rodzinie od 14 kwietnia 97r, miały kontrolki pozycji i mijania. Mój Caro jest jeśli dobrze pamiętam z lipca albo kwietnia i ma kontrolke grzania świec zamiast kontrolki postojowek. Atu było z grudnia i miało kontrolke postojowek.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2015, 07:15:56 am wysłana przez Rafał »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+