Autor Wątek: Komputer Abimex a LPG.  (Przeczytany 5358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Komputer Abimex a LPG.
« dnia: Marzec 30, 2015, 16:16:54 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
po odłączeniu komputera - wyciągnięcie dużej wtyczki silnik pracując na gazie sprawuje się dobrze. świeci się chek... ale to nie przeszkadza. zobaczę jak będzie zachowywał się podczas jazdy, jeśli wszystko będzie dobrze to tak zostanie. czy taka sytuacja może doprowadzić do awarii instalacji? przy podłączonym komputerze silnik pracuje źle i na gazie i na benzynie. praca na wolnych obrotach jest niepewna, obroty nie są stabilne, raz przygasa albo wjeżdża na 3-4 tys obrotów. resetowanie nic nie daje, jeśli to na chwilę.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2015, 16:22:32 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2015, 16:49:54 pm »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 307
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Dziwna sprawa  <lol> wydaje mi się że silnik w ogóle nie powinien pracować  :-)

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2015, 19:58:40 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Abimex to taka bestia co na gazie zadowoli się samym modułem zapłonowym :D (CPWK wszak idzie bezpośrednio do niego, dalej dopiero sygnał do komputera) z tym że nie wiem jak tam z korektą wyprzedznia zapłonu i obr. biegu jałowego (bo od tego m.in. ma komputer właśnie), ale widać sobie radzi jakoś :p
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2015, 21:49:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bez ECU modul dziala w trybie awaryjnym i mapa zaplonu jest kiepska - Morawski z grubsza opisuje tryb awaryjny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2015, 22:10:46 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
już odbył krótką próbę drogową, jest wszystko w porządku. obroty trzyma, nie sprawia wrażenia że za chwilę zdechnie. przyśpiesza tak samo .....ujowo jak zawsze, czyli ok. sądzę że komp nie ma nic do wolnych na LPG. silniczek krokowy na rurze gazowej i komp gazu AL- 604 też odłączony.  regulacja w parowniku wystarcza. komputer w Polonezie to jak alternator przy furmance, zamiast poprawić jakość blach, zastosować lepszy silnik, poprawić dyfer, zawieszenie i hamulce to "fachowcy" z FSO- wsadzili komputera.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2015, 22:48:08 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
przyśpiesza tak samo .....ujowo jak zawsze,
idąc dalej
silniczek krokowy na rurze gazowej i komp gazu AL- 604 też odłączony
Instalacja jest pewnie tak "ustawiona" że już nawet trybu awaryjnego nie idzie zauważyć. Albo miałeś cały czas uwalone ECU i stąd wszystkie problemy które opisywałeś na forum.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2015, 23:08:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
modul ma tylko sygnal z CPWK ,wiec mapa zaplonu jest 2D - jak w rozdzielaczu odsrodkowym (bez podcisnieniowego regulatora),
rozdzielacz bezstykowy ( z GLE) jest o generacje wyzej,
warto zalozyc, jezeli sprawne ECU nie wroci na miejsce
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2015, 23:50:28 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ECU mam trzy w tym dwa nowiste z opakowania. wszystkie inne podzespoły również po kilka sztuk w tym nowe. nowy wtryskiwacz, nowy czujnik temperatury. silniczki krokowe nowe. nowy TPS. nowa sonda. wszelkie regulacje działają przez kilka skrzyżowań i znów jest 3- 4 tys obrotów i na gazie i na benzynie. błąd 35 czyli zawór powietrza, mam dwa nowe. jak było zimno to na wysokie obroty wchodził rzadziej teraz znów zaczął wariować.  od maja zeszłego roku nie mogę dojść do ładu z samochodem. zastanawiam się czy to jest ma pewno samochód czy tylko z nazwy.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2015, 23:55:56 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 31, 2015, 00:37:31 am »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Już kiedyś ktoś wspominał, może z wiązką silnika coś jest nie tak jak powinno?

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2015, 00:55:31 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wiązka nie naprawia się sama,  gdyby była felerna to cały czas.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 31, 2015, 06:36:17 am »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 307
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Jak będziesz miał czas przeglądnij wiązkę silnika i WTYCZKI.Kiedyś miałem uwaloną wtyczkę od TPSa w środku(nie stykały się piny dobrze) też silnik głupiał co chwila.

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 31, 2015, 09:03:46 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
ale widać sobie radzi jakoś :p
modul dziala w trybie awaryjnym
Cytat: Morawski :)
w oparciu o wbudowaną sieć rezystorów*
*- jakoś tak to tam było ujęte ;-)

jest wszystko w porządku
Tja... :P O ile 50-60% mocy, 110-150% spalania,  niedobrane do sytuacji zapłony, mieszankę non stop za ubogą/bogatą itd. uznamy za normę ;)
Instalacja jest pewnie tak "ustawiona" że już nawet trybu awaryjnego nie idzie zauważyć
i
modul ma tylko sygnal z CPWK ,wiec mapa zaplonu jest 2D - jak w rozdzielaczu odsrodkowym (bez podcisnieniowego regulatora), rozdzielacz bezstykowy ( z GLE) jest o generacje wyzej,
- dokładnie...

wiązka nie naprawia się sama,  gdyby była felerna to cały czas.
No, niestety tylko w teorii - praktyka mówi co innego... T.j.: Już tak jest z elektryką (zarówno złącza, lutowania, układy scalone, jak i nawet kabelki same w sobie mają to do siebie) że potrafi raz działać, raz nie, co może zależeć np. od temperatury (rozszerzalność cieplna oraz zmiany przewodnictwa względem temperatury - vide mój "problem z brakiem kręcenia rozrusznikiem tylko na ciepłym silniku - kabel był uszkodzony w środku tak że na ciepło się robił miękki i przestawał przewodzić" ), wibracji/nie stykania (np. "pęknięty" zimny lut na płytce, przerwany w środku kabel t.j. "złamany" czy wyrobiony styk w jakiejś wtyczce)  itd. itp.
Paskudna sprawa, naprawdę. Że czasem coś takiego przypadkiem działa nawet długi czas to bardzo potrafi utrudnić właściwą diagnozę usterki...
Pocieszę Cię w serwisowaniu komputerów i pochodnych i ogólnie elektroniki takie cyrki zdarzają dość często :P
wszystkie inne podzespoły również po kilka sztuk w tym nowe. nowy wtryskiwacz, nowy czujnik temperatury. silniczki krokowe nowe. nowy TPS. nowa sonda. wszelkie regulacje działają przez kilka skrzyżowań i znów jest 3- 4 tys obrotów i na gazie i na benzynie. błąd 35 czyli zawór powietrza,
Kurde, nie pamiętam czy ktoś wspominał i czy brałeś to pod uwagę - LEWE POWIETRZE DOKŁADNIE SPRAWDZONE??? Może po prostu gdzieś łapie czasem (np. pęknięty/roszczelniony kolektor, obudowa przepustnicy czy cuś w ten deseń czego nie widać na pierwszy rzut oka) i nie mogąc "po długich walkach" ustawaić właściwie mieszanki komp w końcu się poddaje stwierdzając że skoro krokowcowi brakuje już zakresu regulacji "więc pewnie jest popsuty"...

od maja zeszłego roku nie mogę dojść do ładu z samochodem. zastanawiam się czy to jest ma pewno samochód czy tylko z nazwy.
Wytrwałości - głowa do góry! "Nie bądź Pan podłużnica - nie pękaj " ;)
Ja mam podobnie - walam się już długi, długi czas z prawdopodbonie walnięta UPG i też do wysokiego spalania i najrozmaitszych cyrków i humorów się musiałem przyzwyczaić, a Check Engine stał się wiernym kompanem moich codziennych podróży... A drugi (nowszy i młodszy) motor czeka na swoją kolej (i tak czeka i czeka...) :D

PS:
zamiast poprawić jakość blach
Toć w Plusach właśnie "poprawili" :P Patrz np. trwałość belki pasa przedniego czy %owa rdzewialność tychże w stosunku do Minusów... :p
« Ostatnia zmiana: Marzec 31, 2015, 09:08:52 am wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Komputer Abimex a LPG.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 31, 2015, 18:32:14 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
czyli pozostaje mi kupić wiązkę przewodów silnika i wymienić ją. odpiąć kolektor ssący, wymienić uszczelkę, uszczelka pod wtryskiem jest nowa. mam nową wiązkę do AL- 700, to może wtedy elektryk by ją założył i uruchomił cały układ. tylko muszę czekać na lepszą pogodę.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.