Autor Wątek: Rajdowy Polonez-budowa J.W.  (Przeczytany 11892 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rajdowy Polonez-budowa J.W.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 17, 2015, 21:11:59 pm »

Offline Michał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 716
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6, LEXUS IS

6cio cylindrowej rzędówki z E36
ale to chyba nie najlepsze rozwiązanie ze względu na wagę, przynajmniej w teorii i widząć filmy na YT jak jeżdzą poldki z takim balastem z przodu tak wnioskuję.


Ja za bardzo nie rozumiem tego twierdzenia  :P
A jak pakują do e30 silniki v8 albo nawet v10 to nie jest tam "delikatnie" zaburzony rozkład mas ?  :d O m50b25 w e30 to nawet już nie wspominam, bo co druga ma taki silnik i całkiem dobrze to jeździ, nawet w rajdach.
Jak już się wsadza silnik około 200 koni do takiej wydmuszki jaką jest Polonez to chyba nie oczekujemy dobrego rozkładu masy na obie osie ? :)

Odp: Rajdowy Polonez-budowa J.W.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 17, 2015, 22:44:43 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
A jak pakują do e30 silniki v8 albo nawet v10 to nie jest tam "delikatnie" zaburzony rozkład mas ?  :d O m50b25 w e30 to nawet już nie wspominam, bo co druga ma taki silnik i całkiem dobrze to jeździ, nawet w rajdach.
jechałeś kiedyś e30 z v8 po ciasnych zakretach ? ;) pozatym e30 były projektowane pod r6 ( już pomijam że m3 ma r4 i kielichy pchnięte w przód ;) )i silnik nie wystaje przed przednią oś tak jak w polonezie przy takiej operacji ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2015, 22:48:09 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Rajdowy Polonez-budowa J.W.
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 18, 2015, 09:52:38 am »

Offline Michał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 716
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.6, LEXUS IS
jechałeś kiedyś e30 z v8 po ciasnych zakretach ? ;)
Nie jechałem bo się nie da  ]:->
Ja osobiście za 2-3 miesiące jak wybuduje mi się garaż też zamierzam upychać 2.5 do polda i wcale a wcale nie będę się przejmował rozkładem masy, bo to ma być po prostu zabawka do utylizowania opon :)

Odp: Rajdowy Polonez-budowa J.W.
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 18, 2015, 12:37:18 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
dokładnie jak pisze Leonek,  w BMW większość silnika jak nie cały jest za przednią osią, w poldku wkładająć R6 często widać poważne modyfikacje pasa przedniego, czyli potężna kotwica wisi jeszcze przed przednią osią a ma to niebagatelne znaczenie.
Michał, zapewne w miejscu  będziesz kręcił bączki jak dziki, ale  większoś poldków R6 które było widać na YT budowane do KJC czy driftu to niwypały, którymi ciężko skręcić i ciężko wrzucić auto w  poślizg.
chociaz o najciekawszych  (np ten opisywany kiedyś w GT) materiałów i filmów z jazdy tak naprawde bardzo niewiele
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: Rajdowy Polonez-budowa J.W.
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 18, 2015, 15:05:20 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Jak już ciąć to lepiej tunel niż pas przedni.

Odp: Rajdowy Polonez-budowa J.W.
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 18, 2015, 16:23:14 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
R6 to spory kloc, jak już wrzucać to lepiej młodsze M50b25 i jak pisze Maniek, ciąć gródź i cofać silnik do tyłu, chociaż 10 cm, lepsze to niż cięcie tak słabego punktu jak pas przedni.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Rajdowy Polonez-budowa J.W.
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 18, 2015, 17:16:04 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
Jak już się wsadza silnik około 200 koni do takiej wydmuszki jaką jest Polonez to chyba nie oczekujemy dobrego rozkładu masy na obie osie ?

A dlaczego nie?


Jak ktoś chce dużo mocy i koniecznie tanio to lepiej po prostu kupić BMW, będzie mniej roboty. R6 samym dźwiękiem zdradzi brak jakiegokolwiek powinowactwa z ideą Poloneza w ogóle i będzie źle skręcać.
W E30 M3 miało silnik 4 cylindrowy, z tej  przyczyny żeby to dobrze skręcało, bo auto było zaprojektowane także do rajdów.

Poza tym moc jest bez większego znaczenia jeżeli nie będzie można jej wykorzystać. Amortyzatory, krótkie przełożenie, wzmocnione drążki żeby most się nie urwał, ustawienie wszystkiego, wzmocnienie budy, dobre slicki- to jest istotne, a nie żeby auto na każde 10 sekund jazdy, przez 3 sekundy paliło gumę, a potem zwalniało kiedy kierowca usiłuje je utrzymać na drodze.
Szpera też by się przydała.

Jak widać K-seria daje radę, tylko porządnej szpery temu auto brakuje, a BMW leje.
https://www.youtube.com/watch?v=HxBvVtNYNvU
Wydech jest na dwóch przelotowych tłumikach, jakby był na jednym to by się zaczął nawet drzeć "odpowiednio"
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rajdowy Polonez-budowa J.W.
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 19, 2015, 13:05:31 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.6 16V VVC Klima., Fiat 125 1.6 GSI
ten też nie źle sobie radzi  :]
https://www.youtube.com/watch?v=KE83nrvnZdM

Odp: Rajdowy Polonez-budowa J.W.
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 12, 2015, 17:26:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
Skoro temat wisi to niech będzie podsumowanie na wierzchu:

1.8 VVC zestrojone na ITB, tylny most z przełożeniem 5.37 zaspawany, poliwęglan.

https://www.youtube.com/watch?v=GPeYrxqDm64

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E