Autor Wątek: Obniżenie przodu inaczej...  (Przeczytany 4010 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obniżenie przodu inaczej...
« dnia: Czerwiec 18, 2015, 12:33:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam.

Ostatnio wpadł mi do głowy pewien pomysł na obniżenie auta bez cięcia sprężyn czy amorów...

To jest zwrotnica poloneza/DFa (jakby ktoś nie widział ;) ):


Normalnie jest ona mocowana tak jak na zdjęciu czyli czop piasty jest na dole. Tak się zastanawiam czy da się tą zwrotnicę założyć "do góry nogami" przekładając wszystko tak jak było (płyta kotwiczna i wąs układu kierowniczego). Tym sposobem czop piasty pójdzie kilka cm do góry a reszta zawieszenia pozostanie bez zmian.

O ile lewo/prawo zwrotnice są symetryczne to co z zamiennością góra/dół. Próbował ktoś to kiedyś zrobić...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obniżenie przodu inaczej...
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2015, 12:43:19 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
da sie tak zaloyc,
 ale czy da sie tak jezdzic to juz odrebna kwestia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżenie przodu inaczej...
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 19, 2015, 08:00:03 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
robi się negatyw, jakieś 30stopni :) ostatnio składałem i przyłożyłem pomyłkowo odwrotnie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obniżenie przodu inaczej...
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 19, 2015, 08:10:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
O patrz nawet nie sprawdziłem osiowości... czyli lipton...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obniżenie przodu inaczej...
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2015, 11:10:43 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
robi się negatyw, jakieś 30stopni
nie przesadzaj , jakies 13*  (jakby to cos zmienialo w jezdzie wzgledem 30* ;> )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżenie przodu inaczej...
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 19, 2015, 11:53:46 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
to 10cm dystansu i koło wejdzie. do tego naciąg, myślę, że 145/70 przy feldze 14' 8j będzie ok, sprężyny truck turbo diesel (miał jeszcze twardsze jak sztywny diesel!!1)- 8 zwojów i można jeździć
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obniżenie przodu inaczej...
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 19, 2015, 12:54:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w BMW nie od dzis tak robia - na dowod zdjecie, ktore posluzylo do zrobienia avatara http://forum.fsoptk.pl/index.php?action=profile;u=12753
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżenie przodu inaczej...
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 15, 2015, 10:55:52 am »

Offline MateO

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 64
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSI 99'
Zmieni się promień zataczania koła na bardzo duży, tak jakby założyć na koła dystanse 10cm, pochylenie sworznia zwrotnicy wynosi jakieś 6 stopni to po odwróceniu wyjdzie negatyw około 12stopni