Autor Wątek: Adaptacja chlodnicy z dwoma wiatrakami  (Przeczytany 2066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Adaptacja chlodnicy z dwoma wiatrakami
« dnia: Lipiec 04, 2015, 13:53:43 pm »

Offline KBF

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1992
Witam

Mam problem z moim Polonezem, a dokladniej z chlodzeniem. Niedawno zagotowal sie w korkach, na 90% kwestia czujnika, ktory sie nie wlaczal. Poniewaz bylem w drodze i nie mialem jak tego zrobic to spialem uklad prowizorycznie "na krotko" podlaczajac bezposrednio pod akumulator, zeby wentylator chodzil caly czas. Moglbym zrobic po prostu czujnik/termostat/co tam jeszcze moglo pasc, ale zastanawiam sie, czy nie zamontowac do niego innej chlodnicy.

Przypomne, mam waskiego Poloneza 1.6 GLE, chlodnica taka jak mialem w Fiacie. Myslalem o tej z dwoma wentylatorami. Czy taki uklad bedzie wydajniejszy i wyeliminuje przegrzewanie sie ?

Jesli nie, to co zrobic, zeby wszystko funkcjonowalo poprawnie ? Czy wymiana kilku elementow wystarczy i bede mial spokoj, czy moze lepiej zamontowac w kabinie wlacznik wentylatora i samemu monitorowac temperature ? Bedzie to moja pierwsza naprawa "na serio" jaka robie w Poldku, wiec nie chcialbym nic popsuc.

Pozdrawiam serdecznie

Odp: Adaptacja chlodnicy z dwoma wiatrakami
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2015, 14:15:09 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
zdechł włącznik termiczny, wymień go i nie rób cudów "ręcznych" bo któregoś razu przeoczysz wzrost temperatury i zaszkodzisz silnikowi. często, kilkanaście sekund po zatrzymaniu silnika włącza się wentylator. popracuje chwilę i stanie żeby po chwili znów się włączyć- gorący płyn jeszcze krąży w układzie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Adaptacja chlodnicy z dwoma wiatrakami
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2015, 15:51:08 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
sta1416, nie moje słowa zacytowałeś.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Adaptacja chlodnicy z dwoma wiatrakami
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 05, 2015, 08:05:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dodatkowy włącznik równolegle do termika nigdy nie zaszkodzi. W upalne dni po trasie można go włączyć na chwilę przed zaparkowanym coby do silnika trafił chłodniejszy płyn.

O włączeniu wiatraka na stałe przy odrobinie zabawy nawet nie wspominam...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.