Autor Wątek: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD  (Przeczytany 10452 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« dnia: Lipiec 13, 2015, 20:00:55 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Witam,

Stałem się posiadaczem takiego Kombi.
Silnik 1.6 GSI
2001r
Przebieg 78000 km
Blacha w dobrym stanie. Zderzaki porysowane, lewy błotnik uszkodzony i kilka rys i purchelków. Ogólnie dobra baza.



Jest i dawca z całym potrzebnym osprzętem i gratami. Wymagają one tylko delikatnego dopieszczenia i ułożenia.
Przeszczep przewiduję na sierpień/wrzesień.



Jeździ bardzo przyjemnie, super elastyczność.

Tak więc, z kombiaka będzie kilka rzeczy na sprzedaż, ale to później. Pójdzie ogłoszenie w dziale giełda.
I ta buda Carówki, która jest mega wyciszona również będzie na handel :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 13, 2015, 20:37:51 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Ja od razu bym wstawiał 2.1 z Citroena anie 1.9 ;)

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2015, 21:08:51 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
250Nm nie przeniesie sprzęgło, a jeśli jakimś cudem to poleci skrzynia. Trzeba by inną skrzynie dać . Za dużo roboty. To ma być rodzinny dupowóz.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2015, 23:22:54 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Kolega z forum ma 2.1 w minusie i działa.
I jeszcze kilka innych jest takich polonezów z tym silnikiem chociaż plusa nie spotkałem jeszcze.

Za to plusa kombi z 1.9 to widziałem około kilka miesięcy temu w ogłoszeniach.


Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 14, 2015, 08:00:10 am »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Przeczytaj temat o 2.1 TD jeszcze raz i zobaczysz że sprzęgło nie przenosi 250Nm.
200 Nm już jest nadwyrężeniem, a mi zależy na bezproblemowej eksploatacji bez niespodzianek.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 14, 2015, 12:10:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moment nie jest problemem, zawsze mozna przedlawic takiego 2.1td i bedzie dobrze,
no ale to w przypadku znalezienia 2.1,
a tu widze znalazles gotowego 1.9td i to w ladnej budzie ... Poloneza,az szkoda rozwalac ,
ktos zrobil i sie nie pochwalil na forum - kto by pomyslal,ze sa rejony, gdzie dociera motoryzacja,a  nie dociera internet ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 14, 2015, 12:19:54 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Dokładnie, poszedłem na łatwiznę i to niewielkim kosztem.

Oba auta kupione od tej samej osoby - z Warszawy

W garażu ma jeszcze DF-a, ale już nie na sprzedaż.

Buda Caro po policyjna w niezłym stanie, ale cała malowana - więc już nie to samo. Kasy utopione mnóstwo w to auto.

Mam tutaj kpl silnik z pompą, IC i Turbo, skrzynie, wydech większy, wspomę , el szyby i groki, czyli nic nie muszę szukać :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 14, 2015, 13:16:49 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Oglądałem sobie to Caro, nawet się zastanawiałem nad nim.

No roboty bez sensu lubisz sobie (a raczej komuś) dowalić - Caro jest praktycznie gotowe do jeżdzenia, choć nie idealne.

No i ta znakomita elastycznośc hmmm jak nim jechałem a przesiadłem się z wolnossącego XUDa to mnie na kolana nie powaliła. Wg mnie źle zamontowany IC no i akurat był upał to może miał ciężko pokazać pazur. Niemniej TD a turbo +LPG to przepaść na korzyść T+LPG

Ogólnie rozbierać tego Caro nie ma sensu - ale o tym już pisałem wyżej.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 14, 2015, 13:39:12 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Dla mnie ma to sens. Caro nie chcę bo już mam.
Potrzebuję praktycznego oszczędnego Kombi w dieslu, który jako tako się odpycha. Wyścigówki z niego nie zrobię. A w zasadzie to auto dla żony ma być.
Jest w nim dużo do poprawy, tak jak pisałeś IC, na pewno sprawdzę wtryski, pompę i inaczej te wszystkie węże trzeba poprowadzić. Mam w domu nowe turbo do niego, to będzie okazja założyć.
Elastyczność jest dużo lepsza, ale to dopiero odczuwa się na 3 i 4 biegu, bo na pierwszych 2 to i wolnossący dobrze idzie :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 14, 2015, 19:31:07 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
No ciekawie  <spoko>
A co potem zrobisz z caro ?
W sensie dasz silnik z kombi czy pójdzie w swiat bez ?
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 14, 2015, 21:13:44 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Oryginalnie w nim było 1.6 GSI, więc wróciłbym do oryginału :)

Nie wiem, czy będzie mi się chciało z nim bawić zobaczymy. Takie C+ warte będzie z 1000 zł i trzeba poświęcić sporo roboty na złożenie tego.
A tak to za budę dostanę z 500 zł, skrzynia 200, silnik 200, most 100, rozrusznik 50, alternator 50 i wyjdzie na to samo, albo i będę do przodu trochę :)
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2015, 13:57:08 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Kombiak żyje i jeździ.

W elastyczności bije na głowę zdrowe 1.8 GTI :)

Nie długo hamownia


* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2015, 14:14:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
most 3.7 zalozyles, czy tylko licznik wskazuje po dieslowemu ?
ale w liczniku to namotales : jakies ramki alu, wskazniki nowe ,a kontrolki stare - trzeba bylo dorzucic jeszcze stary predkosciomierz, ten z polem zerowym na skali,

nagrasz jakies filmiki z elastycznosci ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 04, 2016, 19:15:26 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Po zimie czas na alu 15 i oponki 195/55R15

* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 05, 2016, 17:30:14 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
fajne kombi  <lol> alufelgi dobrze pasują do tego nadwozia.

musi budzić niezłe zdziwienie przechodniów jak usłyszą dziwięk silnika diesla  <spoko> Jednak diesel w plusie to nie częsty widok, a w kombi to już wogóle :D


Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 05, 2016, 21:43:56 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
To autko kupiłem żonie do jeżdżenia. Troszkę robi zamieszania w okolicy :)
Przyjemnie się jeździ doładowanym klekotem .
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 05, 2016, 22:19:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
miedzian, serio myslisz,ze przechodnia zdziwi dzwiek jakiegokolwiek silnika pod maska Poloneza ?
mysle,ze dwa rzedy wielkosci bardziej zdziwi widok Poloneza na ulicy, bo powszechna wiedza ludzi nie pozwala okreslic jaki silnik powinien byc pod maska


a felgi fajne - nic dziwnego ,ze fajne ,w koncu zaczynalem na takich jezdzic 13 lat temu i po paru latach zmienilem z powodu wykruszenia sie dwoch sztuk,
dwie mi zostaly,ale jakos nie chce mi sie kompletowac ,bo wiekszosc to 7j,
gdyby tak sie gdzies znalazly 2szt  6j lub gora 6.5j w tym wzorze to bym sie pewnie skusil
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 13, 2016, 18:58:25 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Miałem kilka pytań, czy są problemy z przerejestrowaniem auta z benzyny na diesla.

Otóż nie, ale trzeba spełnić kilka warunków.

Potrzebne będą:

- zaświadczenie od zakładu zajmującego się mechaniką pojazdową o dokonanych zmianach
- opinia rzeczoznawcy
- badanie techniczne "zerowe"
- rachunek lub faktura potwierdzająca legalność silnika

Jeśli to wszystko spełnimy, wydział komunikacji nie będzie robił problemów z przerejestrowaniem auta.

W aucie założyłem na przód nowe opony w rozmiarze 195/60R15 i testuję czy się mieszczą. Na razie nic nie przytarło :)





* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 13, 2016, 19:17:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wahniecia nastrojow jak u kobiety w ciazy ,od za malych opon do za duzych,
ale tutaj jest mozliwosc podwyzszenia auta,a o to chyba chodzilo przy zakladaniu wiekszych opon,
ale mozna wlozyc od razu 185/65/15 lub 195/65/15 ,bo skoro taka srednica miesci sie w Trucku, to i do Kombi wejdzie - tylko wtedy trzeba podnesc bude na zawiasie

ile kosztuje opinia rzeczoznawcy ,bo przeglad chyba 250pln,
troche niepokojace jest to zaswiadczenie z zakladu, bede musial cos wymyslic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Kombi 2001r 1.6 GSI -> 1.9 GTD
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 13, 2016, 23:20:17 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Otóż nie, ale trzeba spełnić kilka warunków.

Potrzebne będą:

- zaświadczenie od zakładu zajmującego się mechaniką pojazdową o dokonanych zmianach
- opinia rzeczoznawcy
- badanie techniczne "zerowe"
- rachunek lub faktura potwierdzająca legalność silnika

Jeśli to wszystko spełnimy, wydział komunikacji nie będzie robił problemów z przerejestrowaniem auta.
Lepiej zacząć od tego, że teoretycznie każdy WK ma te same przepisy, ale najczęściej różne wymagania. Jak w atufce klepałem rovera do dowodu to mi powiedzieli w starostwie, że potrzebne mi będą kwity na silnik (umowa k-s, ksero dowodu samochodu z którego pochodzi, jeśli był zarejestrowany w Polsce) i przegląd potwierdzający zmianę konstrukcyjną i ewentualnie jakiś papierek z zakładu, że przerzucił silnik (jednak bez tego się obeszło). Żadna opinia rzeczoznawcy nie była potrzebna, gdyż silnik ten montowany był seryjnie do PNa. Jedyne na co warto uważać to taka sprawa, że teoretycznie np. 1,9 możemy klepnąć do każdego PNa jednak jak się trafi upierdliwiec na OSKP to możne nie chcieć nam go wklepać np. do B30 bo stwierdzi, że takie to to seryjnie nie wychodziło bo nigdy nie widział, ale raczej z tym nie powinno być problemów. Tak więc jak ktoś ma jakieś wątpliwości to najlepiej udać się do swojego wydziału komunikacji i OSKP tam każdy dowie się co wymaga odpowiedni dlań urząd. Co do opłat 180zł badanie techniczne ze zmianą konstrukcyjną(+60zł, jeśli zostaje LPG), ~70zł dowód rej.