Autor Wątek: Paski alternatora, wspomagania, pokrywa, klucz  (Przeczytany 1947 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Paski alternatora, wspomagania, pokrywa, klucz
« dnia: Lipiec 29, 2015, 22:11:25 pm »

Offline marian.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 418
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro+ GSi 2001r.
Caro Plus GSi 2001

Zamierzam wymienić pasek rozrządu i paski osprzętu w swojej strzale.
1. Jaki jest pasek alternatora w moim? 10x913 czy 10x925? Poda ktoś numer dla pewności?
2. Jaki jest pasek wspomagania? 10x688 czy 10x763? To samo pytanie - jaki numer?
3. Czy powinienem zaopatrzyć się w coś jeszcze oprócz pasków?

Będę wymieniał też pasek rozrządu. Pasek już mam (z zaokrąglonymi zębami).
4. Czy we wszystkich Polonezach pokrywa jest taka sama (chodzi mi o tę blaszaną osłonę)?
5. Co sądzicie o tanich kluczach oczkowych 38 mm? Potrzebuję taki tylko na raz właśnie do rozrządu i nie wiem czy tani się nie rozmaśli.
6. Oprócz paska i dekielka wiem, że powinienem mieć też nakrętkę nową do koła pasowego (tzn. nie muszę chyba). Czy we wszystkich Polonezach jest taka sam?
7. Czy śrubki do przykręcenia tego dekielka mogą być takie normalne ze sklepu? Tzn. czy mają normalne długości, a jak nie czy mogę wkręcić krótsze/dłuższe nowe nie zahaczając o nic?
8. Czy powinienem zaopatrzyć się w coś jeszcze?

Z góry dziękuję za wasza odpowiedzi. Proszę jednak o odpowiedzi w punktach - będzie łatwiej czytającym. :)

Odp: Paski alternatora, wspomagania, pokrywa, klucz
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 29, 2015, 22:17:08 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Dekle rozrządu są różne, maja różne średnice otworu na koło pasowe. Śrubki dekla są miarowe M6.
Co do śruby centralnej, to jest wielorazowa.
Możesz pomyśleć o uszczelniaczu wału i wałka rozrządu jeśli masz jakieś wycieki.

Odp: Paski alternatora, wspomagania, pokrywa, klucz
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 30, 2015, 07:50:46 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
1. 925
2.688
5. kup nasadke przyspawaj do niej na odpowiednią długość kawałek profilu 30x30 tak aby oparł się o błotnik, podłóż szmatę, zaprzyj profil o błotnik, zakręć krótko rozrusznikiem , i masz śrubę odkręconą.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Paski alternatora, wspomagania, pokrywa, klucz
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 30, 2015, 17:04:20 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
A paski 913 do czego montowali? Bo do minusa na pewno nie pasuje.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...