Autor Wątek: Pęknięcie koło przedniego zawieszenia  (Przeczytany 2803 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pęknięcie koło przedniego zawieszenia
« dnia: Sierpień 13, 2015, 10:31:18 am »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
Da się coś z tym zrobić? w trakcie jazdy nie czuję niczego niepokojącego, samochód jedzie prosto, nie ściąga, nie trzeszczy, nie stuka nie puka, jeśli o zawias chodzi, na szarpakach wszystko okej było po wymianie zwrotnicy. Czy to dyskwalifikuje samochód do Badania Technicznego? samochód to truck LB
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: Pęknięcie koło przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 13, 2015, 10:50:35 am »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Niestety norma w Polonezach spod znaku Dajewo. Wypadałoby to pospawać i wzmocnić. Generalnie to przeglądu nie powinno dostać ale wiadomo jak jest.

Odp: Pęknięcie koło przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 13, 2015, 20:57:33 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Ta blacha jest fabrycznie tak cienka, że ugina się jednym palcem więc nie pełni raczej istotnej roli. Niemniej pęknięcie wskazuje że są w tym miejscu naprężenia, więc bym radził całe to dziadostwo wyciąć i wstawić solidną wersję. Przy okazji się zobaczy czy zasadnicza część pasa przedniego też nie uległa uszkodzeniu.

Generalnie pas przedni to słaby punkt, tylko że w borewiczach/akwariach i Caro - pękał raczej dopiero w rajdówkach, a w Plusach jest tak słaby że pęka standardowo po ok. 150 tys.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Pęknięcie koło przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 13, 2015, 22:06:25 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Ta blacha jest fabrycznie tak cienka, że ugina się jednym palcem więc nie pełni raczej istotnej roli. Niemniej pęknięcie wskazuje że są w tym miejscu naprężenia, więc bym radził całe to dziadostwo wyciąć i wstawić solidną wersję. Przy okazji się zobaczy czy zasadnicza część pasa przedniego też nie uległa uszkodzeniu.

Generalnie pas przedni to słaby punkt, tylko że w borewiczach/akwariach i Caro - pękał raczej dopiero w rajdówkach, a w Plusach jest tak słaby że pęka standardowo po ok. 150 tys.
Te 150tyś nie jest wyznacznikiem. U kolegi przy 60tyś już pękało,u mnie przy 58tyś już zauważyłem małe pęknięcie. Jak sie rozejdzie bardziej to wstawię pas z minusa albo zrobie sam-z odrobinę grubszej blachy.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Pęknięcie koło przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 15, 2015, 16:41:18 pm »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
to się przy swapie zrobi jak tak
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: Pęknięcie koło przedniego zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 15, 2015, 16:53:45 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1145
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Ta blacha jest fabrycznie tak cienka, że ugina się jednym palcem więc nie pełni raczej istotnej roli. Niemniej pęknięcie wskazuje że są w tym miejscu naprężenia, więc bym radził całe to dziadostwo wyciąć i wstawić solidną wersję. Przy okazji się zobaczy czy zasadnicza część pasa przedniego też nie uległa uszkodzeniu.

Generalnie pas przedni to słaby punkt, tylko że w borewiczach/akwariach i Caro - pękał raczej dopiero w rajdówkach, a w Plusach jest tak słaby że pęka standardowo po ok. 150 tys.
Te 150tyś nie jest wyznacznikiem. U kolegi przy 60tyś już pękało,u mnie przy 58tyś już zauważyłem małe pęknięcie. Jak sie rozejdzie bardziej to wstawię pas z minusa albo zrobie sam-z odrobinę grubszej blachy.
Dokładnie niema na to reguły,mam 2 polonezy jednemu pas zaczał pękać przy 90 tys km,a w drugim plusie jest najechane 230 i pas nienaruszony.