Autor Wątek: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli  (Przeczytany 6507 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« dnia: Wrzesień 16, 2015, 23:00:39 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Pacjent Polonez 1,4  16V , +LPG
Słabo odpala na zimnym silniku, oraz nierówno pracuje na biegu jałowym, falujące obroty(choć nie zawsze) i lekka dziura w przedziale obrotów 2-2,5 tyś. Wszystkie objawy tylko na benzynie, na lpg idealnie pracuje równo. Jak wskoczy te 60* temp. to pali na benzynie z pół obrotu, wystarczy że postoi 6-8 godz. i takie cyrki są. Dodam że podmieniałem komputer, przepustnicę, zmieniony czujnik temp. ten do komputera, podmieniałem listwę wtryskową wraz z regulatorem ciśnienia oraz całkiem niedawno zmieniałem cpwk. gdyż padł. Pozostaje mi tylko chyba sprawdzić ciśnienie pompy paliwa, może już pada powolutku <uoee> Z nierównymi obrotami już się przyzwyczaiłem, ale teraz to ciężkie odpalanie się pojawiło i spać nie daje :( Kilka filmików jak odpala na zimnym silniku
https://www.youtube.com/watch?v=ylX_1YgCWtw
https://www.youtube.com/watch?v=5s1EawXg6i8
https://www.youtube.com/watch?v=NSm-bmMEs1Q
https://www.youtube.com/watch?v=OysaqrrEA6U
https://www.youtube.com/watch?v=DN7xXgf2I-M
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2015, 23:02:48 pm wysłana przez Fobik »
Przejściówka

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 17, 2015, 09:26:47 am »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Jaką instalację LPG masz zamontowaną ? gen 1,2 czy sekwencja? Możliwe, że jeśli masz gen 1 lub 2 masz problem z emulacją sondy, ewentualnie jeśli masz sekwencje to przyczyną może być jej zła regulacja.

Zrób prosty test. Odepnij zasilanie akumulatora na noc w celu resetu ustawień ECU silnika. Rano podepnij akumulator z powrotem i zobacz jak odpali.
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: Cięgazolina jest II generacjiżkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 17, 2015, 10:55:38 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Gazolina jest II generacji , spròbuje oczywiscie odpiac aku zobacze
Przejściówka

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 17, 2015, 20:24:01 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
To nic nie da to odpięcie aku. Do sprawdzenia czujnik temp. silnika dla kompa bądź uszkodzona kostka ew. przewody elektryczne, może parownik przepuszcza gaz, może TPS uszkodzony. CPWK doszedł do samego końca? Być możę emulator wtrysków dostaje wilgoci i wtryski nie pracuja poprawnie. Zeby go wykluczyc podepnij wtryski bezposrednio pod wiazke silnika a nie przez emulator, chyba ze masz wlutowane kabelki. wtedy potrzeba czasu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2015, 10:37:37 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zrób prosty test. Odepnij zasilanie akumulatora na noc w celu resetu ustawień ECU silnika. Rano podepnij akumulator z powrotem i zobacz jak odpali.
chyba nie doczytałeś o jakie auto chodzi.

Emulacja sondy nie ma większego znaczenia.

emulator wtrysków/przekąznik jak pisze śledzik, do sprawdzenia/ominięcia dla prób- bardzo prawdopodobna usterka.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2015, 11:37:21 am »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Być może koledzy śledzik i Zoltan macie rację. Odczytałem dokładnie rodzaj samochodu i silnika. Znam też przypadki awarii emulatorów w sterowniku AL-700, które polegały na tym, że zamiast emulować sygnał sondy podawały na nią stałe napięcie. Czasami  też emulacja może być źle ustawiona (utrata pamięci sterownika LPG). Reset sterownika ECU potrafi wykluczyć wiele przyczyn od strony sterownika i ustawień LPG. Oczywiście nie wykluczam awarii o których wspomnieliście i oczywiście nie upieram się, że na 100% trafiłem w sedno problemu, jednak uważam, że w diagnostyce tego rodzaju problemów reset ECU jest tak prostą i podstawową czynnością, że nie zaszkodzi go wykonać.
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 18, 2015, 11:39:04 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
reset kompa poprzez odłączenie aku nie działa w roverach
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 18, 2015, 22:33:17 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
To nic nie da to odpięcie aku. Do sprawdzenia czujnik temp. silnika dla kompa bądź uszkodzona kostka ew. przewody elektryczne, może parownik przepuszcza gaz, może TPS uszkodzony. CPWK doszedł do samego końca? Być możę emulator wtrysków dostaje wilgoci i wtryski nie pracuja poprawnie. Zeby go wykluczyc podepnij wtryski bezposrednio pod wiazke silnika a nie przez emulator, chyba ze masz wlutowane kabelki. wtedy potrzeba czasu
Nie miałem kiedy pogrzebać przy autku ,ale właśnie wymieniłem przekaźnik pompy na drugi,a jutro wezmę się za emulator (bingo s-4)- strasznie mnie on ciekawi. Parownik tez chyba zmienię, gdyż już stary jest i zauważyłem ze waniejet gazem trochę pod maską. Zauważyłem ostatnio też, że dopóki się nie zagrzeje na lpg to falują mu obroty- cholera wie, przepustnica niby szczelna i luzów zero. Przewody, kopułka nowe, palec też ok.
Przejściówka

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 19, 2015, 22:02:42 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Gaz odpiąłem całkowicie , zwężkę wyjąłem z dolotu, emulator odpięty całkowicie wraz z kabelkami do wtrysków. Wtryski podpięte tak jak fabryka - zobaczę rano jak odpali. Ale wątpię czy to to, gdyż już teraz nie chodzi tak jak powinien, telepie motorem , muli strasznie podczas jazdy dopiero tak od 4,5 tys czuć że nic nie przerywa i idzie jak trzeba <uoee>czasem na wolnych gaśnie <blee> masakra jakaś.
Przejściówka

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 20, 2015, 11:52:15 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Ja miałem coś podobnego jak mi kopułka padała, sprawdzałeś ją?

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 20, 2015, 18:30:51 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Ja miałem coś podobnego jak mi kopułka padała, sprawdzałeś ją?
Kopułka ok i palec zamienialem juz. A po odpieciu gazu zadnej roznicy, dalej ciezkie odpalanie
:-(
Przejściówka

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 20, 2015, 21:15:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
TPS? powinien miec 0.5v Przy zamknietej przepustnicy
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 20, 2015, 21:16:28 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Równie dobrze mógł przeskoczyć pasek rozrządu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 21, 2015, 12:37:52 pm »

Offline Gordo#1806

  • Administrator
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.6 GLI 96r.
Gaz odpiąłem całkowicie , zwężkę wyjąłem z dolotu, emulator odpięty całkowicie wraz z kabelkami do wtrysków. Wtryski podpięte tak jak fabryka

A połączyłeś przewody fioletowy z szarym (sonda lambda) we wtyczce głównej sterownika LPG? Przy montowaniu LPG przecina się również przewód sondy lambda.  (spójrz na  załączony schemat).

Jeśli poldorover nie ma możliwości resetu ECU benzyny, to po takiej operacji spróbuj pojeździć trochę na Pb w celu adaptacji korekty długoterminowej w ECU benzyny i dopiero wtedy sprawdź jak odpala na zimno. Korekta długoterminowa jest ustalana na podstawie wskazań sondy, na rozgrzanym silniku.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2015, 12:56:17 pm wysłana przez Gordo »
Pozdrawiam
Gordo#1806

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 21, 2015, 12:38:17 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zdejmij przelew z regulatora ciśnienia na listwie wtryskoweji podstaw jakąś butelkę albo lepiej wstaw kawałek przezroczystej rurki. Będziesz widział czy pompa paliwa nie dogorywa. Jej wydatek jest tak liczony że ma zawsze dawać paliwo przelewem nawet na max zimnym i obciązonym silniku...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 24, 2015, 21:18:19 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Zdejmij przelew z regulatora ciśnienia na listwie wtryskoweji podstaw jakąś butelkę albo lepiej wstaw kawałek przezroczystej rurki. Będziesz widział czy pompa paliwa nie dogorywa. Jej wydatek jest tak liczony że ma zawsze dawać paliwo przelewem nawet na max zimnym i obciązonym silniku...
Przewód zdjąłem z przelewu na regulatorze - nawet kropli benzyny nie było  podczas przekręcania kluczykiem ( pompę niby ładnie słychać podczas podawania)  Po zdjęciu przewodu z drugiej strony listwy-paliwo podaje , jakaś dawka wylatuje, nie wiem ile powinno wylecieć podczas jednego podania. Druga sprawa -we wtorek mierzyłem czujnik temperatury we wtyczce ECU i pokazało mi 3,53 a dziś ponownie zmierzyłem i miał 2,58 ( mierzone miernikiem na 20K ohm oczywiście na zimnym silniku i teraz nie wiem.
Przejściówka

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 25, 2015, 08:53:00 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
pompa do wyrzucenia
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Ciężkie odpalanie na zimnym silniku 1,4Gli
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 10, 2015, 10:34:31 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 344
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Po temacie - w sobotę wymieniłem pompę i pali z pół obrotu :] nareszcie  <lol>
Przejściówka