Autor Wątek: Nierówna praca - rover  (Przeczytany 9059 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 09, 2005, 19:52:57 pm »

LukG

  • Gość
Hm. Co do sondy to sprawdzalem czarny kabel - cisza. Masa na szarym jest a na białych bylo 12 V. Podejzewam tez jakis problem z instalacja elektr. Problem pojawil sie jak wspomnialem po remoncie glowicy czyli rozbebeszeniu silnika:-).

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 09, 2005, 23:49:18 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
hmmm jest to troche dziwne uwazam ze sonda nie moze miec az takiego wwpływu...Pamietam jak kupiłem mojego to sonda nie działała pomimo tego silnik wcale nie chodził dziwnie.Pracował równo i stabilnie-dowiedziałem sie o padzie sondy podczas montarzu gazu gdzie owa musi byc sprawna...
  • Jef
  • Czaku

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 10, 2005, 00:22:36 am »

maras

  • Gość
No to jeszcze raz o sondzie: do czsu doj?cia silnika do temperatury roboczej sygnał z lambdy i tak nie jest brany pod uwagę, bo mieszanka jest wzbogacana, tym bardziej im niższa temp. płynu chłodz?cego. Sonda ma t? swoj? grzałkę, ale po to, zeby była gotowa do pracy gdy silnik się nagrzeje, dopiero wtedy skład jest stechiometryczny, a po to ona wła?nie jest, żeby skład był w przybliżeniu 14,7:1. Więc jeżeli rover chodzi nierówno na zimno, to lambda nie ma nic do tego. Niektóre silniki nawet na ciepłym, jak im sonda padnie to poprost nie bior? z niej sygnału, tak ma poldasowy 1.6

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 10, 2005, 11:49:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Więc tak. Ze schematu wynika że jeden kabel grzałki idzie do puszki przeka?ników drugi natomiast gdzie? na masę. je?li masz inaczej to co? nie tak z obwodem elektrycznym grzania. MOże jaka? masa nie została podkręcona. Poszukaj jakiego? niepodpiętego oczka.

Jaka jest rezystancja grzałki?? Odepnij zł?cze zmierz i podaj.

MOże i to nie wina sondy że chodzi nierówno ale skoro już zajęli?my się t? sond? to niech kolega LukG j? sprawdzi do końca to więcej nie będziemy wracać do tematu sondy.

A i jeszcze jedno jak i czym mierzyłe? napięcie na czarnym kabelku.

Nie zaszkodzi też sprawdzić innych kabli elektrycznych w wi?zce komputera.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 10, 2005, 14:33:21 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
na moim schemacie jest narysowane ze masa grzalki sondy, laczy sie z masa pompy paliwa, ale w ktorym miejscu instalacji to nie wiem, pewnie gdzies tu z przodu
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 10, 2005, 19:21:00 pm »

maras

  • Gość
Z tego co wiem, to te masy ł?cz? się w tajemniczym zł?czy 2- wtykowym, albo 13-wtkowym, dokładnie nie pamiętam, bo sprzwdzałem ostatnio jaki? mięsi?c temu

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 10, 2005, 20:36:57 pm »

LukG

  • Gość
Jak tylko znajde chwile to dokladnie sprawdze jeszcze raz sonde. Na odpietej silnik pracowal tak samo (paskudnie).

Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie problemem.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 15, 2005, 22:47:35 pm »

Arek

  • Gość
Ja bym podejrzewał wtryskiwacze.

Nierówna praca - rover
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 16, 2005, 11:01:52 am »

qxr

  • Gość
Cytat: "maras"
ale teoretycznie może to być wina popychczy. Przecież w silnikach ze ?le ustawionymi zaworami nigdy nie osi?gnie się rónej pracy. Zawór będzie się mniejotwierał, co spowoduje zakłócenia w napełnianiu cylindra,


ja tez nie slyszalem by popychacze zaklucaly az w takim stopniu prace silnika.

Po 1. Ja zaczal bym od sprawdzenia stopnia sprezania. To kosztuje 30 zl. Bynajmniej ja tyle za to zaplacilem ostatnio. Jesli stopnie sprezania sa rowne na kazdym cylindrze to przyczyna nie lezy w samym silniku (glowica itp elementy). Jesli jest duza roznica miedzy cylidrami to oczywiste jest ze silnik bedzie nierowno pracowal. Ja mialem kiedys ten sam problem w swoim poprzednim aucie. Seat Ibiza. Silnik nierowno pracowal po odpaleniu z rana.
- po odpaleniu na zimnym silniku nierowno pracowal do momentu rozgrzania
-bezposrednio po odpaleniu kopcil na niebiesko
-palil olej
Diagnoza wykazala nieszczelnosc uszczelniaczy zaworow. Klawiatura do roboty lacznie z prowadnicami zaworow.
Ubytki w sprezaniu moga tez byc spowodowane wada uuszczelki pod glowica. Bo sprezanie zamiast trzymac sie w komorze ucieka np w uklad chlodzenia lub np idzie do silnika w olej. Ale to tez mozna latwo sprawdzic.

A dopiero potem bym dlubal w innych elementach. I jak bedziesz sprawdzal sprezanie to jedz do innego zakladu niz tam gdzie robiles uszczelke. Dobra rada.