Autor Wątek: alternator - problem  (Przeczytany 2592 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

alternator - problem
« dnia: Listopad 03, 2015, 22:45:51 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
Problem dotyczy braku ładowania:
Mam 3 alternatory od alfy po regeneracji
jeden alternator z poldka po regeneracji + dodatkowy regulator oryginalny elmota.

Działa tylko jeden od Alfy.
pozostałe mają objawy jakby się nie wzbudzały - ładowanie = napięciu aku.

dopięta masa do śruby mocującej altka,
wzbudzanie bepośrednio +12 z aku.

Problem z tym, że prawdopodobieństwo nie działania 3 alternatorów w tym jednego polonezowskiego jest ciut małe....

jakieś pomysły czemu altki się nie wzbudzają?
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: alternator - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2015, 22:51:03 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Kontrolka ładowania działa?

Co do alternatorów z Alfy to nie mam do nich przekonania - lubią w nich pękać obudowy.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: alternator - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 04, 2015, 07:12:50 am »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 443
kontrolka działa.

pęknięta obudowa  nie ma chyba wpływu na ładowanie ?
POza tym co z altkiem od plusa.

P.S.

zadzaiałał tylko jeden z Alfy
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: alternator - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 04, 2015, 08:24:36 am »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 487
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
Ja mam już 2 rok alternator z alfy jakoś obudowa mi nie pęka. Może pęka jeżeli ktoś nieumiejętnie  przystosuje go do poloneza

Odp: alternator - problem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 04, 2015, 10:51:27 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Może pęka jeżeli ktoś nieumiejętnie  przystosuje go do poloneza
Pękają bo obudowa jest kiepskiej konstrukcji - już ze dwa wymieniłem w autach grupy Fiat-Lancia. Problem szeroko opisywany w kręgach użytkowników tych aut. Jeśli do tej pory się trzyma to tylko się cieszyć.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: alternator - problem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 04, 2015, 11:33:12 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Wiecie co taka anegdotka, studiuje teraz z Włochem z Erasmusa, który nominalnie kształci się na politechnice w Turynie, blisko współpracującą z grupą Fiat - jak tak rozmawialiśmy o włoskiej motoryzacji to pierwsza rzecz jaką napomniał to ultra beznadziejne podzespoły elektryczne montowane w tych samochodach, więc ten altek z Alfy to strzał w stopę moim skromnym zdaniem :P Takie sa fakty, sorry kakofoniks :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: alternator - problem
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 04, 2015, 17:54:19 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Fiatowe alternatory stosowane w alfach,lanciach itd. są 3 różnych firm,boscha,denso i magneti marelli. Także tu chyba nie ma reguły co do stosowania materiałów,skoro alternatory są firm z róznych krajów  :P Co do obudowy,spotkałem się z opinią,że pęka w tych modelach,w których jest zamocowany w taki sposób że ma kontakt z wodą.

Odp: alternator - problem
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 04, 2015, 18:04:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w puntosie czesto pekaly, bo potrafilo na nie chlapnac,
w Kappie nie ma problemu,a ma juz 315kkm z czego kilkadziesiat ostatnich bez oslony silnika
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: alternator - problem
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 04, 2015, 22:34:28 pm »

Offline smakosz

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 5
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro 1.6 GLI
Prąd wzbudzenia podawany jest przez regulator napięcia być może że jest on uszkodzony powodem mogą być również szczotki choć mało prawdopodobne by trzy alternatory były uszkodzone.

Odp: alternator - problem
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 05, 2015, 02:02:58 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
w puntosie czesto pekaly, bo potrafilo na nie chlapnac,
Bo w stojanie zamarzała woda. Wystarczy zalać dokładnie uzwojenia w zakładzie gdzie regenerują silniki i alternator już nie pęknie.