Autor Wątek: Swap z 1.4 na 1.8 turbo  (Przeczytany 5953 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« dnia: Grudzień 04, 2015, 19:58:34 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
Witam. Myślę nad włożeniem czegoś mocniejszego do mojego 125p 1.4 16v bo niestety trochę brakuje mocy.
Chciałbym wsadzić silnik Rover 1.8 turbo tylko boję się, że nie dam rady ogarnąć elektryki i dlatego mam pytanie czy będzie to chodziło w miarę poprawnie na kompie z 1.4 ( do auta jest wsadzona sekwencja: wtryskiwacze Barracuda, reduktor do 250 km, sterownik KME nevo - więc pewna regulacja istnieje ) cze nie bawić się w taką rzeźbę i wsadzić zwykły 1.8 16v ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2015, 20:00:17 pm wysłana przez SzakaL »

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2015, 20:35:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie będzie chodzić. Jak sobie wyobrażasz pracę sterownika z mapami do pracy na podciśnieniu na nadciśnieniu ?
Zwykły 1.8 16V jeśli przeraża Cię elektryka.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2015, 21:43:43 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
Czytałem trochę o montażu soft turbo do silnika wolnossącego i opisane tam było, że jest możliwość pracy na zwykłym kompie tylko trzeba założyć dodatkowe wtryskiwacze benzyny i bodajże zawór zwrotny na podciśnieniu.
Dlatego pomyślałem, że dodatkowe paliwo będzie można załatwić wystrojeniem sterownika z lpg.
Nie znam się na tym dobrze więc proszę mnie poprawić i naprostować moje myślenie. :d

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 04, 2015, 21:54:30 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Na LPG owszem da radę to zrobić, ale na benzynie bez świni czytaj Ecumaster to działać dobrze nie będzie. A dla 50% efektu to szkoda się bawić.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 04, 2015, 22:10:33 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
Gra nie warta świeczki, czy jest szansa na tym dobrze pojeździć?

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 04, 2015, 23:38:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakby w tym nevo byla zaszyta gdzies opcja z diego dakar to mozna ladnie ogarnosc zasilanie gazem przy doladowaniu,
ale pewnie jakis beta firmware trzeba by wgrac - mozesz wyslac zapytanie to KME, czy moga podeslac oprogramowanie do nevo zawierajace korekte po cis. MAP tak jak w diego dakar
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 05, 2015, 22:16:09 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
w pieniądzach za 1.8 turbo wsadzisz i odpalisz 1.8 VVC 145km. W zupełności wystarcza. Do zmiany koło zamachowe i niewielka przeróbka wiązki silnika. Trzeba dołożyć może z 10 kabelków i jedną kość do kompa  + oczyścić kompa z immo i po sprawie. Jeśli chcesz 1.8 turbo to musisz mieć koło ze zmiennym wieńcem do CPWK i zmodyfikować ten wieniec bo w innym miejscu jest przerwa ustalająca DMP i GMP + dodatkowo immobilaizer
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2015, 08:58:53 am »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
Do 1.8 VVC 145 km zamach musi być konkretnie jaki?

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2015, 10:12:59 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Z Rovera 1.4 (tu uważać na średnicę sprzęgła - musi być pod 200mm)/1.6 po 1995 roku, ale nie dalej niż 2003 (wprowadzenie skrzyni IB5 Forda, wieniec rozrusznika o większej średnicy i koło nie pasuje w dzwon Poloneza). Generalnie chodzi o koło o tych samych wymiarach zewnętrznych co Poldoroverowskie, z wieńcem z 4 wycięciami pod czujnik położenia i przyjmujący sprzęgło 200mm.
Polecam szukać np. z MG ZR 1.4, Rovera 25 1.4 i 1.6.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2015, 18:05:26 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
1.8 vvc 160km jest trudniejszy przy swapie niż 145km ?

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2015, 22:14:31 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
różnica tylko we wiązce silnika. jeśli chodzi o silnik w 160 są mocniejsze tłoki i troche inny układ zapłonowy. W 160 są dwie cewki w deklu głowicy, a w 145 masz dwie cewki w trudno dostępnymi przewodami WN
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2015, 23:17:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wiązka w 145tce nie wymaga w zasadzie rzeźby, jedynie trzeba przedłużyć pare przewodów i tyle, a w 160tce część trzeba w zasadzie dorobić od zera, bo jest elementem wiązki budy (trzeba wyciąć małą wtyczkę do kompa i dorabiać zespół przekaźników itd...)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 10, 2015, 22:52:49 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
A ją zaczne z innej strony. Ile masz pieniędzy na przekładke tego silnika??? Bo jest możliwość zamontowania silnika 1.8T. Tylko, albo montujesz sam słupek i dorabiasz do tego turbinę albo idziesz w całkowity oryginał czyli silnik z Rovera 75 1.8T. W jednym i w drugim przypadku dużo swojej roboty i nie obejdzie się bez roboty u tokarza... Od razu na wstępie napisałes że masz problemy z elektryka. Nie kombinuj sobie z wymyślonym silnikiem tylko biesz coś sprawdzonego. Najlepiej 1.6 bo jest mało do przerobienia i już mocy jest wystarczająco.. Królem driftu z tym silnikiem nie zostaniesz, ale wystarczy żeby komuś utrzec nosa

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 11, 2015, 00:28:34 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak masz już czystego kompa bez immo  to elektryka to najłatwiejsza rzecz przy swapie... Tyle ze trzeba umieć ja ogarniać albo trzeba znaleść kogoś kto to zrobi.. W porównaniu do spawania wydechu to naprawdę pestka. Zwłaszcza pod turbo.
Jak boisz się elektryki to wkładaj 1.8 na kompie od 1,4 trzeba tylko kolektory i głowice dopracować dać normalny wydech i 125Km masz na wejściu, do tego most 4,1 i masz już dobra maszynę. Tylko pamiętaj o hamulcach coby się zatrzymać
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2015, 00:32:38 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 11, 2015, 21:44:52 pm »

Offline SzakaL

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p 1.8 VVC
Hamulcowność już jest założona Lucasa, dupy nie urywa ale na pewno lepiej niż na starych, most też jest 4,1. Do silnika 1.8 jaką średnice wydechu wybrać? rura fi 48,3x1 lub 48,3x1,5 będzie oki?

Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 11, 2015, 22:59:45 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Nie chciałbym wchodził w kompetencje Moderatora ale pragnę wspomnieć że jest już taki temat poruszany na forum czyli SWAP silnika 1.4 1.6 1.8 i odsylam z takimi pytaniami tam, jeżeli już nie było dyskusji na ten temat to można się zapytac i na pewno taka odpowiedz otrzymasz..... Bo teraz dublujemy tematy..... Kolejną osoba jak zobaczy ten temat pomyśli że dostanie odpowiedź na pytanie "jak z silnika 1.4 zmienić na 1.8 Turbo". Proponuje, skoro już taki Temat powstał żebyśmy trzymali się zamierzonej tematyki.....