Autor Wątek: Nie odpala  (Przeczytany 4280 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie odpala
« dnia: Grudzień 15, 2015, 17:37:24 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wiem, że w innym wątku już zanudzałem swoim problemem z uruchomieniem (a raczej brakiem uruchomienia) truchła 1,6i kat (nie mylić z katalizatorem, którego wóz nie posiada, od zapewne bardzo dawna :d) na jednopunkcie. Problem wydaje się mieć jednak związek z elektryką, więc zakładam nowy wątek. Poniżej kilka faktów zebranych do kupy; niektóre są zapewne bez znaczenia, ale po kolei:
1. samochód przez ponad rok ponad rok nie był odpalany (próby były, lecz bezowocne, z powodu - jak się okazało - braku masy na silniku);
2. wcześniej nie chciał wchodzić na wyższe obroty (max 3,5);
3. paliwo do silnika jest podawane, lecz nie odpala rownież po zalaniu świeżej benzyny ani nawet po psiknięciu plakiem w filtr;
4. alternator jest wymontowany, a jego podłączenia zmostkowane tak, aby dało się zakręcić rozrusznikiem przy pomocy klucza w stacyjce;
5. czujnik położenia wału sprawdzany omomierzem na postoju - wskazanie znacznie różne od zera (z tego co pamiętam, trzy razy wyższe niż w tym na filmie);
6. iskra jest na każdym cylindrze, w równych odstępach czasu;
7. czujnik ciśnienia oleju jest odłączony.

Co możecie podpowiedzieć, bo repertuar możliwości pomału mi się wyczerpuje?

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2015, 18:53:45 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
sprawdzić stan i ustawienie rozrządu.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2015, 19:20:06 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
psiknąć plakiem bez filtra albo bezpośrednio w gardziel

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 15, 2015, 19:46:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak jest iskra i nie odpala na plaku,to nie odpala sienika,czy nawet nie kichnie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2015, 19:57:14 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
sprawdzić stan i ustawienie rozrządu.
W końcu jakiś nowy trop!  <ok>
Ustawienie - przynajmniej na razie - wiadomo - jakieś znaki mają tam się pokrywać... Jak zdejmę osłonę, to pewnie je zobaczę, he, he... OK. Stan rozrządu chyba trudniej zweryfikować? Na co zwrócić uwagę?
psiknąć plakiem bez filtra albo bezpośrednio w gardziel
Chyba nawet i tak próbowałem, po czym nasadzałem filtr i próbowałem odpalić. <do bani>
jak jest iskra i nie odpala na plaku,to nie odpala sienika,czy nawet nie kichnie ?
Normalnie kręci, tylko nie odpala. Po prostu. Jak długo kręcę (ok. pół minuty) to już jakby zaczyna załapywać, ale wtedy rozrusznik nagle "mówi stop" - i zaczynamy od nowa... ;]
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2015, 19:59:42 pm wysłana przez mp79 »

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2015, 20:03:16 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
stan-czy pasek jest w jednym kawałku, jeśli tak, następny krok to kontrola ustawienia.
przy okazji jak będziesz zdejmował koło pasowe, sprawdź, czy jest klin w całości i koło się na nim blokuje.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 16, 2015, 19:12:37 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Osłonę rozrządu da się zdjąć bez zdejmowania koła pasowego wału?

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 16, 2015, 19:16:24 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Nie

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2015, 19:40:17 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Super. Jakieś wskazówki, jak zdjąć owo koło? Śruba z prawym gwintem, jak się domyślam, i wystarczy zwykły trójramienny ściągacz do łożysk?

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 16, 2015, 19:51:12 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Zaciągasz ręczny, wrzucasz piątkę, zakładasz odpowiedni klucz i kręcisz jak już odkręcisz to lekko podważasz (np. łomem) i powinno zejść bez problemów.

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 16, 2015, 20:43:03 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Zaciągasz ręczny, wrzucasz piątkę, zakładasz odpowiedni klucz i kręcisz
Ewentualnie zapierasz klucz o nadkole i lekko trykasz rozrusznikiem :p
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 21, 2015, 18:56:26 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zaciągasz ręczny, wrzucasz piątkę, zakładasz odpowiedni klucz i kręcisz jak już odkręcisz to lekko podważasz (np. łomem) i powinno zejść bez problemów.
Piątkę, powiadasz? Na piątce jest większy opór niż na biegach, z których się rusza?
Zaciągasz ręczny, wrzucasz piątkę, zakładasz odpowiedni klucz i kręcisz
Ewentualnie zapierasz klucz o nadkole i lekko trykasz rozrusznikiem :p
Jeżeli się uda, to najprędzej tak, tylko muszę od znajomego mechaniora jutro klucz oczkowy (ew. nasadowy) wysępić, bo aktualnie dysponuję jedynie nastawnym.

Dzięki, panowie. W razie jakby co, będę Was męczyć dalej. ;)

Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 21, 2015, 19:42:55 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
Zaciągasz ręczny, wrzucasz piątkę, zakładasz odpowiedni klucz i kręcisz jak już odkręcisz to lekko podważasz (np. łomem) i powinno zejść bez problemów.
Piątkę, powiadasz? Na piątce jest większy opór niż na biegach, z których się rusza?

Przy odkręcaniu śruby na wale przełożenia działają w drugą stronę. Mają Ci blokować silnik przez tylne koła, dlatego 5 jest najkorzystniejsza.