Autor Wątek: Nierówna praca, zamulenie silnika BOSCH GLI (filmik)  (Przeczytany 2068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nierówna praca, zamulenie silnika BOSCH GLI (filmik)
« dnia: Styczeń 14, 2016, 17:32:46 pm »

Offline Lajtowy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1.6 gli bosch
Witam.

Posiadam od jakiegoś czasu Poloneza Caro Plus GLI BOSCH + LPG.

Problem polega na tym, że przy wciśnięciu gazu w opór auto nie wkręca się normalnie na obroty tylko go muli, zalewa (sądząc po okopconych świecach)i czasem strzeli w gaźnik (zły zapłon?). Na wyższe obroty udaje się go wkręcić tylko przy delikatnym operowaniu gazem. Na LPG wkręca się normalnie lecz podczas jazdy czuć nierówną prace silnika. Dodam, że wymieniłem pasek rozrządu bo był przestawiony o ząbek i problem się trochę pomniejszył oraz silnik ciszej zaczął chodzić. Wymieniłem też filtry, świece, kable i cewkę. Czasem zaświeci się Check engine, ale  po chwili gaśnie.

Czy uszkodzony czujnik położenia wału to trafne przypuszczenie usterki?
Czy może to czujnik położenia przepustnicy?

Proszę o pomoc.   <co> <co>

Filmiki przedstawiające problem:

https://www.youtube.com/watch?v=PtTTj6J9nDs

https://www.youtube.com/watch?v=eoX9PMu0q0c
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2016, 17:34:31 pm wysłana przez Lajtowy »

Odp: Nierówna praca, zamulenie silnika BOSCH GLI (filmik)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2016, 18:19:56 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Może pompa paliwa?

Odp: Nierówna praca, zamulenie silnika BOSCH GLI (filmik)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2016, 20:03:30 pm »

Offline Lajtowy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez caro plus 1.6 gli bosch
Nagrałem jeszcze jeden filmik ukazujący cofanie się paliwa w układ dolotowy.  Może wiecie o co tu chodzi??

https://www.youtube.com/watch?v=TDZF34bEd2s

Wstępna diagnoza źle ustawiony rozrząd.

Ustawiłem rozrząd jeszcze raz bo faktycznie był źle ustawiony (ustawianie z lusterkiem "ch*" nie robota), ale jest problem taki, że wróciły objawy z przed wymiany. Czyli klekotanie jak diesel, ciężki rozruch i nie wkręcanie się na obroty.

https://www.youtube.com/watch?v=EZWHYBOtDVY

http://www.fotosik.pl/zdjecie/55f3219c21dbabd4

Możliwe by było, że ścięło klin na dużym kole?  ;-| <co>

Odp: Nierówna praca, zamulenie silnika BOSCH GLI (filmik)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 20, 2016, 01:18:09 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Możliwe, że już się wałek tak wytarł, że silnik przestaje chodzić, a to cofanie do dolotu mogło być tak na prawdę tym, że przez zawór wydechowy nie bardzo mogły wydostawać się spaliny i ujście znajdowały właśnie w dolocie, takie coś kiedyś dotknęło silnik w moim wąskim polonezie. Jak masz możliwość spróbuj zmierzyć kąty otwierania/zamykania się zaworów i to powinno dać Ci odpowiedź na ten problem.