Autor Wątek: Polski Fiat 125p - zielony groszek  (Przeczytany 8052 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polski Fiat 125p - zielony groszek
« dnia: Maj 14, 2016, 10:39:31 am »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Siema, może i ja w końcu opiszę swojego Fiata na forum. Nie wiem czy jest sens opisywać historię Fiata od kiedy jest u mnie, bardziej chciałbym opisać to co się dzieje i co będzie się z nim dalej działo.
W 2010 roku gdy zakupiłem Fiata wyglądał tak:





chodziłem do technikum i nie miałem za bardzo środków na remont, a chciałem ujednolicić mu kolor więc w wolny weekend zabrałem się za Fiata, szpachla w ruch, jakiś tam lakier i jazda, efekt... słaby ( ale wtedy liczyły się chęci i jakaś tam zabawa przy fiacie ).





Następnie gdy poszedłem do pracy zaczęło się odkładanie każdego grosza na fiata, zbieranie części no i wyszło to zupełnie lepiej











Fiacik sprawował się świetnie, lecz silnik powoli zaczął się pocić, chciałem brać się za remont, aż tu do głowy przyszedł mi całkiem inny pomysł... mocy było mało, no i zaczęły się przemyślenia, a może by tak jakiś swap? Trwało to dosyć długo, aż w końcu padła decyzja, zmieniamy silnik... no dobra tylko na co? pomysłów było wiele, lecz najbardziej rozsądny wydawał się 1.8 rover. Zacząłem rozglądać się za silnikiem, aż tu nagle moją uwagę przykuł wystawiony kpl 2.9 VR6. Z roverem wiedzieliśmy, że nie powinno być problemu z przekładką, z VRem natomiast brnięcie w nieznane... no i tak stałem się posiadaczem silnika 2.9 VR6. Skoro nie miało być łatwo, postanowiliśmy, że fiat dostanie automat, parę dni później skrzynia z Jaguara xj6 ZF4HP22 była już moja.





Ostanie spojrzenie na silnik i lecimy:


Trochę stary silnik nabrudził



Porównanie OHV i VR:



Silnik plus skrzynia (do przymiarek stara skrzynia - pusta):



Przymiarki:







Silnik na miejscu, skrzynia też, tak więc trzeba było pomyśleć o heblach, na przód poszły 286mm z AR 156 2.4JTD na tył równie z Alfy 251mm, most wpadł volvo 740




Na dzień dzisiejszy Fiat wygląda tak:



tył trochę szeroko wyszedł, ale jest już na to pomysł. Więcej zdjęć dodam jak będę składał na gotowo. Pierwszy montaż był, żeby dopasować wszystko, wszystko wywalamy, bierzemy się za czyszczenie i malowanie, no i składamy już na gotowo.  Pozdro



FSO - Trzy litery święte

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 14, 2016, 10:51:21 am »

Offline Nole

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
    • Były, są i będą...
Fajny, taki cichociemny... Takie samochody robią robotę... Będę śledził postepy :) i czekam na finał prac :) hehe

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2016, 17:13:42 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
Życzę powodzenia przy budowie wymarzonego samochodu. Oby prace zakończyły się jak najprędzej.

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2016, 10:18:53 am »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Jako, że tył wyszedł szeroko, trzeba było nadrobić z przodu, tak więc wpadły dystanse na przód.  <lol>



FSO - Trzy litery święte

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2016, 12:44:36 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Most mogłeś zostawić z Fiata, ewentualnie dać wąski z Poloneza jeżeli miałeś na cienkich półosiach, a potem najwyżej zmienić przełożenie gdyby Ci nie pasowało.

Jak się nie pali gumy to nie pęka.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2016, 09:36:52 am »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Most mogłeś zostawić z Fiata, ewentualnie dać wąski z Poloneza jeżeli miałeś na cienkich półosiach, a potem najwyżej zmienić przełożenie gdyby Ci nie pasowało.

Jak się nie pali gumy to nie pęka.

No może i tak, wolałem nie ryzykować przy mocy około 190km różnie to może być. Nie wiem też, jak długo vr6 będzie w serii, może pojeżdżę trochę i przyjdzie ochota na więcej  <lol>. Co do przełożenia, jak nie będzie mi pasowało to będzie dobrana inna planetarka w skrzyni. Zobaczę co wyjdzie, póki co działamy dalej, pozdro.


FSO - Trzy litery święte

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 02, 2016, 16:35:09 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Most mogłeś zostawić z Fiata, ewentualnie dać wąski z Poloneza jeżeli miałeś na cienkich półosiach, a potem najwyżej zmienić przełożenie gdyby Ci nie pasowało.Jak się nie pali gumy to nie pęka.
nie no bez przesady, nie montuje sie VR6 do fiata żeby głaskać gaz. nie trzeba palić gumy, kilka depnięć czy ostrych startów i mozna momentem zmielić most i półośki. w najlepszym wypadku słuchać wycia powodującego prawie krwotok z uszu
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 06, 2016, 13:05:59 pm »

Offline Fasola

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V

Most mogłeś zostawić z Fiata, ewentualnie dać wąski z Poloneza jeżeli miałeś na cienkich półosiach, a potem najwyżej zmienić przełożenie gdyby Ci nie pasowało.Jak się nie pali gumy to nie pęka.
nie no bez przesady, nie montuje sie VR6 do fiata żeby głaskać gaz. nie trzeba palić gumy, kilka depnięć czy ostrych startów i mozna momentem zmielić most i półośki. w najlepszym wypadku słuchać wycia powodującego prawie krwotok z uszu

Dokładnie raczej watpie zeby ktoś wsadzal taki silnik tylko po to zeby se byl i jezdzic 40km/h nie przekraczajac 2,5tys obrotow, ja tam czekam na dalszy rozwoj akcji bo zapowiada sie mega ciekawie :D

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 07, 2016, 09:27:14 am »

Offline szprycha

  • jeden dwa pięć pe
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 253
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO is the best Fuck the rest
    • PF 125p '80r 1.5, Fiat 125p '81 kombi 1.5, FSO Polonez '96 1.6 GLI Lancia Kappa '99 3.0V6
    • Krótka historia mojego Fiata
Siemano, coś tam się przy fiacie dzieje, ogólnie to jak już go zrobię to drzwi na pewno muszę wyregulować, zabieram się do tego już od x lat, ale teraz to mnie to razi. No i nie patrzcie na zawias z przodu, bo to nie jest docelowa wersja (to w ogóle nie jest żadna wersja tylko poskładane, żeby wyjechać z garażu :d) , takiej kozy nie będzie. Fiat miał wyglądać bardziej jak sleeper ale jak dostał most od volvo to bardziej przypomina bandyte. Tylne koła będą poszerzone bardziej do środka, może coś to da, żeby tak nie wystawał. Pozdro.   :d



FSO - Trzy litery święte

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 07, 2016, 11:32:48 am »

Offline łapek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI
Świetna robota.

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 07, 2016, 11:47:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
poszukaj felg z PSA o duzym ET - moze dobierzesz takie,zeby tylne kola sie schowaly
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2016, 00:58:47 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna

Most mogłeś zostawić z Fiata, ewentualnie dać wąski z Poloneza jeżeli miałeś na cienkich półosiach, a potem najwyżej zmienić przełożenie gdyby Ci nie pasowało.Jak się nie pali gumy to nie pęka.
nie no bez przesady, nie montuje sie VR6 do fiata żeby głaskać gaz. nie trzeba palić gumy, kilka depnięć czy ostrych startów i mozna momentem zmielić most i półośki. w najlepszym wypadku słuchać wycia powodującego prawie krwotok z uszu

Dokładnie raczej watpie zeby ktoś wsadzal taki silnik tylko po to zeby se byl i jezdzic 40km/h nie przekraczajac 2,5tys obrotow, ja tam czekam na dalszy rozwoj akcji bo zapowiada sie mega ciekawie :D

Szymon Mazur jeździ na seryjnym dyfrze niespawanym w rajdach na oponach typu slick i nie pęka.
Mnie pękł w 1.4 ale to wynikało z bardzo agresywnych nawrotów na miękkim zawieszeniu i wtedy koło stopowało, a na 1 biegu to wychodziło że 1 satelita dostawał kilka tysięcy Nm.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 16, 2016, 20:29:30 pm »

Offline kamil66kl

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez przejściówka 90r.
szprycha masz może jakieś zdjęcia z przeróbki przednich piast? jak to wogóle rozwiązałeś, oryginalna piasta przerobiona czy wogóle z innego samochodu? I ciekawi mnie jeszcze jakie masz plany z licznikiem, też będę się z tym męczył przy Polonezie :)

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 05, 2017, 21:16:40 pm »

Offline m3tal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
    • LT
Cześć, widzę, że tu tez niezła rzeźba  <spoko>
Opowiedz mi, jeśli możesz, coś więcej o połączeniu zf-ki z vr-em...
Którego z magicznych tricków użyłeś, zeby to ze sobą spiąć? Na fotkach nic nie widzę...
Adapter skrzyni z passata v5? Skrzynię masz z jaguara- robiłeś coś przy dzwonie? Jest nadal jag, czy przekręcałeś dzwon z volvo?
testowałem to samo na tej samej skrzyni, tez zf 4hp22, ze zwykłym vr6, 2.8- tu akurat różnicy nie ma.
Ja skrzynię mam z volvo 740, z silnikiem d24t z VW, dzięki czemu dawała sie wstępnie spasować z adapterem z v5- ale tak samo, jak u Ciebie: przy wypoziomowanej skrzyni silnik kładł mi się mocno na stronę kierowcy, do tego w otwory pasowały mi tylko 3 albo 4 śruby- trochę mało. W efekcie zleciłem komuś wyprodukowanie nowego adaptera, zeby wypionować silnik i zeby lepiej wszystko ze sobą się łączyło.
Druga sprawa, która ciekawi mnie chyba jeszcze bardziej- koło zamachowe :)
Użyłeś czegoś dostępnego, czy tez jakaś produkcja? U mnie zamach robiony razem z adapterem- od zera. No i jak u Ciebie ma sie do tego wszystkiego konwerter?

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 05, 2017, 23:43:09 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
W efekcie zleciłem komuś wyprodukowanie nowego adaptera, zeby wypionować silnik i zeby lepiej wszystko ze sobą się łączyło
nie łatwiej było wziąć 01e z audi i wykastrować quattro ? fakt że wał kręcił by się w 2 strone ale to chyba łatwiej ogarnąć...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2017, 22:06:30 pm »

Offline m3tal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
    • LT
W efekcie zleciłem komuś wyprodukowanie nowego adaptera, zeby wypionować silnik i zeby lepiej wszystko ze sobą się łączyło
nie łatwiej było wziąć 01e z audi i wykastrować quattro ? fakt że wał kręcił by się w 2 strone ale to chyba łatwiej ogarnąć...

Rozwiązanie proste- jak przeszczepiać skrzynię z Audi, to razem z wałem (długość do korekty) i mostem. Odchodzi od razu na dalszy plan problem z wytrzymałością napędu :)
Inna rzecz, ze zaspawywanie przedniego napędu skraca życie tym skrzyniom...

Jeszcze inna rzecz, ze tu idzie o automatyczne skrzynie- dochodzi konwerter momentu i inne koło zamachowe (czy jak tam sie ten talerz inaczej nazywa).
Konwerter teoretycznie moze przestać być problemem po małej obróbce tokarką, jesli by stoczyć mu tylko końcówkę dzioba, zeby wchodziła w otwór w wale VR, ale z kołem gorzej. Nie pamietam teraz wszystkich rozkminek dokładnie, ale koło z któregoś v8 4.2 z audi niby pasuje do VR-a, chyba 40v ma te same 10 otworów, 32v jest na 8. Jeszcze koło z 3.0 tdi moze podejść, chociaż nie wiem, jak ze średnicą. Trudniej się robi, jak juz trzeba połączyć koło i konwerter ze sobą. Nie jestem pewien, ale chyba miejsca wzdłuż robi sie mało i konwerter moze mieć otwory na śruby w takim rozstawie, ze nie bedzie na talerzu w tym miejscu materiału do nawiercenia nowych otworów po prostu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2017, 22:13:15 pm wysłana przez m3tal »

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 07, 2017, 00:05:17 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Odchodzi od razu na dalszy plan problem z wytrzymałością napędu
u hortexa w v8t znosiły grubo ponad 800 nm wiec o wytrzymałość bym się nie martwił
Inna rzecz, ze zaspawywanie przedniego napędu skraca życie tym skrzyniom...
jakie zaspawanie napedu ? po prostu wyjmuje półosie i jechana, można zaspawać torsena i to trzyma nawet przy grubych mocach, ale nie jest to konieczne, ewentualnie wywalenie torsena i zastąpienie go solidnym kawałkiem metalu, jedyny problem przy stosowaniu skrzyni z quattro to jak wspominałem wcześnie kręcący się w 2 stronę wał...
to vr nie wychodziły z automatem ? albo vr5 ? może coś z tego pokombinować
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2017, 00:08:27 am wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polski Fiat 125p - zielony groszek
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 07, 2017, 00:31:34 am »

Offline m3tal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
    • LT
Z tym zaspawaniem, to troche uogólniłem- bo dokładnych szczegółów tej przeróbki nie znam, ale na norweskich, angielskich, amerykańskich i niemieckich forach natrafiałem na opinie, że można tak dobić skrzynię... Chociaż analizując jej budowę (wersja automat, ZF), to niekoniecznie musi to być prawda.
Kręcący sie w lewo wał- tak, jak pisałem- kompensujemy mostem z quattro, plus taki, ze to chyba nie sztywniak, tylko niezależne zawieszenie. Czyli większa rzeźba, ale potencjalnie lepsze właściwości jezdne.
Co do vr6/5 z automatami... No moze, gdyby faktycznie pogłówkować, to z jakimś automatem z paska/audi z wykastrowanym quattro tez by to pożenił.. Odchodzi prawdopodobnie problem adaptera, talerza i konwertera, wszystko moze dać się poskładać na dostępnych gratach, bez rzeźby.
Ja wybrałem taką samą skrzynię, jak autor tematu do Fiata, ze względu właśnie na to, ze jest RWD bez przeróbek i do tego jest kompletnie pozbawiona elektroniki- czysty hydraulik, a to było dla mnie ważne. Ponadto zf4hp22 z volvo z d24 daje się spasować z vr6 z adapterem z vr5, co było plusem przy wyborze skrzyni, ale dopiero w praniu okazało sie, że w takiej konfiguracji przy wypoziomowaej skrzyni, silnik kładzie się na lewo, co mi się osobiście nie podoba. Ponadto kolizja dzioba konwertera z wałem dołożyła dodatkowy problem, plus koło zamachowe z któregoś VR z automatem okazało sie raczej ciężkie do zdobycia.
Wszystko to razem pchnęło mnie w stronę wykonania nowego adaptera i koła od zera.