Autor Wątek: spier... one półosie.  (Przeczytany 4928 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

spier... one półosie.
« dnia: Maj 26, 2016, 00:51:50 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
mechanik z wieloletnim doświadczeniem sp...olił mi półosie. kupiłem nowe nieuzbrojone- łożyska i pierścienie ustalające mam. przed zakupem rozmawiałem ze sprzedającym- pytam o półosie do hamulców tarczowych- tak, mamy. przyjechały w piątek. założyłem łożyska i pierścienie. dziś dokupiłem sprężynki siedzące we wspornikach zacisków. stare popękały. przystępuję do montażu i okazuje się że kołnierz półosi jest mniejszej średnice- tarcza hamulcowa nie jest centrowana. mierzę tarcze oporowe półosi do hamulców tarczowych, mają większą średnicę. ale to pikuś- dotoczy się pierścienie i po sprawie. wsadzam półosie w most, zakładam tarcze hamulcowe i przykręcam siodła zacisków. jedna strona pasi jak trzeba, tarcza hamulcowa siedzi idealnie po środku szczeliny siodła. z drugą jest problem- tarcza opiera się o zewnętrzną ścianą siodła. pierwsza myśl- nie dobiłem łożyska do płaszczyzny oporowej półosi. wyjmuję półoś, między płaszczyzna oporową a łożyskiem widać szczelinę, wchodzi blaszka 0,1 mm. czyli promień przejścia z czopa w płaszczyzną oporową jest większy niż w łożysku. łożysko polskie, oglądam łożysko FAG, w nim promień jest jeszcze mniejszy, gdybym je założył miałbym szczelinę około 1 mm. no ale 0,1 mm nie przesunie tarczy hamulcowej o 3 mm. wyjmuję drugą półoś, mierzę odległość między łożyskiem a tarczą półosi jest taka jak do tarcz.dziś z felernej półosi zdjąłem pierścień i łożysko. do sprzedawcy nie mogłem się dodzwonić. mógłbym dać do zeszlifowania tylko zastanawiam się jak głęboko utwardzone jest to miejsce, żeby nie okazało się że po zeszlifowaniu 3 mm odsłoni się plastelina. zastanawiające jest że każda oś pod bębny ma w tym miejscu inną długość, nawet FSO robiło "jak wyjdzie". przy bębnach nie ma znaczenia- centymetr w tą czy centymetr w tamtą. nowe tarcze hamulcowe- od jednego producenta też różnią się średnicami wewnętrznymi, w jedną talerz półosi (od hamulców tarczowych) wchodzi z oporem, w drugą nawet kilowym młotkiem wbić się nie daje.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 26, 2016, 00:59:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
masz polos pod beben, ktora ma grubsze (chyba,a moze ciensze) czolo,
jak masz na czym to stocz - powierzchnia nie jest utwardzana,wiec mozesz 2mm zdjac, jezeli tyle brakuje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 26, 2016, 01:10:10 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
czoła są takie same.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 26, 2016, 01:37:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to roznica jest w miejscu osadzenia lozyska ?
bez sensu, bo przy takim rozrzucie kazde jazmo musialoby byc ustalane indywidualnie, zeby tarcza w nie weszla,
to i tak musi byc polos od bebna,
ale raczej mmozesz podtoczyc polos w miejscu oporu lozyska,bo powierzchnia jest utwardzana (jezeli jest) pod osadzenie lozyska, wiec 2mm koniecznego miejsca na lozysko w miekkim materiale nic nie zmieni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 26, 2016, 08:15:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Chyba czegoś nie rozumiem. Jak możesz zrób zdjęcia porównawcze. Przy lukasie  piasta przednia i tylna półoś mają więcej mięsa tam gdzie siedzą śruby kół. Będzie tak ze 2 3 mm.
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2016, 08:17:46 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 26, 2016, 09:55:24 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
czyli ze polosie z bebnow nie podejda pod tarcze ? zawsze mozna odsadzic jarzmo ewentualnie

Bociek, piasta lucasa ma inne osadzenie od zwrotnicy ale zeby miala wiecej miesa to nie zauwazylem/ nie mierzylem
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2016, 10:08:27 am wysłana przez Joker »
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 26, 2016, 10:24:05 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Też nie mierzyłem ale na szybkie spojrzenie tak mi wyszło.

Przy pomiarach półosi jako punkt bazowy przyjął bym miejsce osadzenia łożyska bo ono jest stałe w każdym szerokim moście.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 26, 2016, 11:59:22 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
no chyba ze kolega wrb mial polos z bebnow ale z traka, tam o ile dobrze pamietam jak rozbieralem wlasnie bylo inne odsadzenie ze wzgledu na lozyska stozkowe, pochwa mostu z miejscem na szalke tez byla duzo inna i inaczej podfrezowana.
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 26, 2016, 13:01:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ale to by byla krotka polos,bo truck ma waski rozstaw
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 26, 2016, 14:23:58 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
półoś z traka ma średnicę w miejscu osadzenia łożyska i pierścienia 35 mm. te nowe półosie są z Poloneza osobowego. fakt jest taki- mam 4 półosie do hamulców bębnowych, każda z nich ma inny wymiar w opisywanym miejscu. różnica między najdłuższą a najkrótszą to 7 mm. tylko jedna pasuje do tarcz. kto je zrobił? stolarz od rusztowań, czy kopacz rowów pod fundamenty? przecież każda maszyna do obróbki metalu pracuje z dokładnością do jednej setki. najlepszą opcją byłaby wymiana na właściwe ale  pozostały ślady po wciskaniu łożysk i pierścieni, nie ma rys ale powierzchnie nie są już "dziewicze". w dodatku pomalowałem półosie jakąś szarą podkładówką która stwardniała na kamień i za żadną cholerę usunąć się nie daje.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 26, 2016, 14:49:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a dlugosc calkowita polosi jest taka sama ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 26, 2016, 16:23:08 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
długość półosi jest taka sama. tylko pozycja łożysk jest inna. na wielowypustach widać jak głęboko siedziały w kołach dyferencjału.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 26, 2016, 22:28:49 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
jako ze mam polos z bebnow i tarcz to ciekawosc mnie zzarla i poszlem do piwnicy
wiec tak faktycznie jak Bociek mowil piasta z bebnow jest grubsza o 2-3 mm w kierunku "na zewnatrz", odleglosc lozysko a wewnetrzna czesc piasty jest praktycznie taka sama co prawda wyszla mi roznica 1mm ale to moze byc blad pomiaru ze wzgledu na utrudnione warunki nie rozkulem polosi i troche ankerplata z bebnow przeszkadzala...
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 27, 2016, 00:23:02 am »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
 Zgadza się-piasta z bebnow jest grubsza o 2-3 mm
Ostatnio przy zmianie mostu 4;3 (tarcze) na 3;9 z plusa(bębny) oczywiście zostawiałem zestaw ham. z tarczami. Lecz miałem uszkodzoną półoś ,gdyż łożysko ślizgało się z powierzchnią półosi. Postanowiłem przerzucić samą półoś z Lucasa na tarczę - tak też zrobiłem. Po złożeniu wszystkiego musiałem dołożyć podkładki pod trzymak zacisku , gdyż tarcza nie mieściła się pomiędzy trzymak i ocierała o jego powierzchnię.
Przejściówka

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 28, 2016, 12:02:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 07, 2016, 13:58:06 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
doszły mnie słuchy, że w ostatniej fazie produkcji aby uprościć montaż łożyska półosi, zmieniono materiał pierścienia tak aby można go było wciskać bez podgrzewania. czy jest komuś wiadome czym odróżniały się pierścienie- na "zimno" (jeśli to prawda) od tych wymagających grzania? jak były oznaczone?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 08, 2016, 22:59:51 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Takie małe ot i może nie każdy woli taki sposób naprawy ale nie prościej, taniej i bez nerwów kupić gotowe półosie na złomie ? Można spotkać egzemplarze z niskimi przebiegami, więc łożyska na pewno są tam ok co można sprawdzić i pewnie o niebo lepsze jak te dzisiejsze, sam ostatnio kupowałem półośki z takiego egzemplarza tylko że pod tarcze, wyszło to 30zł za komplet, do tego montaż bezproblemowy bez udziału jakiś "fachowców", oring i uszczelniacz można dokupić nowe i wszystko hula. Nie trzeba niczego dotaczać, szlifować i cudować, P&P robota na godzinke, a zaczną szumieć to sie kupi następne, w końcu przy heblach przegląd tylnych hamulców co jakiś czas nie zaszkodzi :P

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 09, 2016, 05:02:38 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może i prościej ale jak nie ma polfków na szrocie to co wtedy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 09, 2016, 14:38:39 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 nie ma polonezów na złomach. ostatnie polonezy to były te wycofane ze służby w Policji. dawno się skończyły, następnych już nie ma. pojawiły się używane półosie na aledrogo, kupiłem jedną. wygląda dobrze, pasuje idealnie ale łożysko do wymiany. tym razem zrobię to sam.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: spier... one półosie.
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 09, 2016, 15:25:24 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
nie ma polonezów na złomach. ostatnie polonezy to były te wycofane ze służby w Policji. dawno się skończyły, następnych już nie ma.
Potraktuje to jako żart :) Ostatnio spotkałem nawet Fiata '79, Plusów to jest od groma, ale fakt minusów i wąskich już trochę mniej. Trzeba wiedzieć gdzie szukać a i egzemplarze z przebiegami 60 tys sie znajdą :)