Autor Wątek: Wałki od 1.8 VVC do zwykłego K16 1.8  (Przeczytany 1692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wałki od 1.8 VVC do zwykłego K16 1.8
« dnia: Czerwiec 21, 2016, 03:18:41 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Panowie mam pytanie kupiłem ostatnio poldożera z szesnachą 1.8 . Silnik ma do zrobienia uszczelke bo popuszcza wody na  1 cylider troche  i jest cały do uszczelnienia więc teraz przechodząc do sedna . Rozbierając go chciałbym zmienić wałeczki na te od VVC . Czy wystarczy nabić tylko palec czy nie pasują ? Słyszałem że podobno trzeba 2 wydechowe założyć bo w VVC od strony pasażera jest ta bulwa w obudowie a tam jakiś mechanizm i inny podobno wałek czy to prawda ? Jeśli tak to jakie wałki są potrzebne (kody wałka ) ?  Z góry dzięki i pozdrawiam Mac ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Wałki od 1.8 VVC do zwykłego K16 1.8
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2016, 11:26:45 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wałki ssace w praktyce są w tym silniku cztery także nie pasują do zwykłego.  Wydechowe dwie sztuki, LGC 10234. Jeden wałek trzeba wrzucić na tokarke, skrócić i wykonać otwór pod trzpień palca, bo w VVC z tyłu jest +/- to co z przodu, czyli czop na którym osadza się koło napędowe, otwór na kółek i otwór gwintowany M10 na śrubę.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wałki od 1.8 VVC do zwykłego K16 1.8
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2016, 13:30:55 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Czyli rozumiem że 1 wałek po prostu muszę skrócić na taką długość jak z zwykłych K seriach powiedzmy na przykład w 1.6 ? i zrobić w nim po prostu otwór na palec u tokarza i na koniec go po prostu nabić ? Dobrze cię Tomku zrozumiałem ?
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Wałki od 1.8 VVC do zwykłego K16 1.8
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2016, 14:39:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dokładnie tak. Ale całkiem możliwe ze długość jest taka sama, ewentualnie milimetr/dwa. Weźmiesz wałek z jakiegokolwiek sztywnowałkowego Rovera i będziesz widział o co chodzi, ale w skrócie tak jak mówisz.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Wałki od 1.8 VVC do zwykłego K16 1.8
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2016, 16:46:27 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Super to wszystko co chciałem wiedzieć temat można uznać za wyczerpany ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "