Autor Wątek: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne  (Przeczytany 3749 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« dnia: Czerwiec 28, 2016, 16:58:44 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • Caro 1.6GLE 95'
Witam
Mam już dość mikroprocesora sterującego ogrzewaniem tylnej szyby i chcę to przerobić na ręczny on/off
Nie odskakujący klawisz mam już gotowy.
W google znalazłem sposób poprzez odpięcie dwóch kabli PL & SH od mikroprocesora i zwarcie ich ze sobą.
Czy nie ominę w ten sposób bezpiecznika?


Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 28, 2016, 19:26:24 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
pamiętam, że przerabiałem to u siebie, 5 minut roboty. tylko nie pamiętam, co konkretnie poprzepinałem. :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 29, 2016, 00:35:31 am »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • Caro 1.6GLE 95'
Dla odświeżenia pamięci mam zdjęcia
1. Od przekaźnika:
-Czerwony idzie do bezpiecznika
-przeciwległy czarno-szary idzie do innego przekaźnika
-czarny niewiem
-błękitno biały to jest ten sygnałowy z którym nie wiem co mam zrobić


2. I zdjęcie kostki: (od pomarańczowego to był chyba dół)


Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 29, 2016, 01:02:16 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Tak jak piszesz, trzeba odpiąć te dwa styki od mikroprocka i zewrzeć, wtedy włącza się grzanie poprzez zwarcie białego z pomarańczowym w przycisku. Ogólnie idzie to tak:
- czerwony idzie na szybę, po drodze ma bezpiecznik
- czarno-szary zasila sąsiedni przekaźnik bodajże przeciwmgielne przód i idzie gdzieś tam dalej aż do plusa aku
- czarny - masa
- błękitno biały - sygnał plusowy idzie do mikroprocka

W przycisku:
- zielony i czarny to podświetlenie
- pomarańczowy - plus po stacyjce
- biały do mikroprocka.

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 29, 2016, 01:14:59 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ja wydłubałem biało-czarny z przełącznika, biało-błęktiny z mikroporcka i podłączyłem go w 'zwolnione' miejsce w przełączniku. tylko ztcp, trzeba było przedłużyć kabel.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2016, 12:07:45 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • Caro 1.6GLE 95'
I teraz którą metodę mam zastosować? Trojan'a jest łatwiejsza i mniej inwazyjna ale w takim razie czemu Maciej jej nie zastosował tylko bawił się w przedłużanie kabli?
Priorytetem jest to żeby przeróbka była bezpieczna dla instalacji i zapewniała prawidłowe grzanie szyby.

Na motonewsie wydłubałem jeszcze inną metodę gdzie autor wpinał się w układ bezpieczników odpowiedzialnych za pracę świateł bo w przeciwnym razie instalacja będzie wadliwie działała.

Cytat: motonews Hubiszon
No więc tak:

Ogrzewanie tylnej szyby jest z jednej strony podłączone przewodem do masy samochodu (gdzieś do klapy). A z drugiej strony podciągnięte przewodem pod sam bezpiecznik. W tym samym "miejscu elektrycznym" jest podejście na kontrolkę ogrzewania. Jest to gdzieś w złączu w czeluściach samochodu - to nieistotne.

Istotne jest odnalezienie bezpiecznika od ogrzewania tej szyby. Ten bezpiecznik jest zasilany z przekaźnika z jego styków głównych (numery styków przekaźnika to 30 oraz 87). Te przewody zostawiamy w spokoju. Interesują nas styki o numerach 85 i 86 to styki połączone z cewką przekaźnika - sterujące nim.

Styk nr 86 powinien być połączony z masą za pomocą czarnego przewodu (czasami dwóch - podając masę dalej) to połączenie również zostawiamy.

Interesuje nas styk nr 85 który powinien być połączony przewodem błękitno-białym. Podanie bieguna + na ten styk powinno powodować zamknięcie przekaźnika i włączenie ogrzewania szyby + świecenie kontrolki, jest on połączony albo z urządzeniem mikroprocesorowym albo z innym ustrojstwem w samochodzie (zależnie od wersji).

Ten styk przekaźnika (nr 85) należy połączyć nowym przewodem ze stykiem wyłącznika ogrzewania a istniejący przewód odciąć i usunąć w krańcowym przypadku zaizolować. Drugi styk wyłącznika połączyć z bezpiecznikiem odpowiedzialnym za pracę świateł: hamowania, cofania, lapki kotroli ciśnienia oleju, temperatury wody i innych urządzeń wskaźnikowych, (i tylko tam bo inaczej ogrzewanie szyby będzie wadliwie działało). Pozostałe nam przy przełączniku ogrzewania przewody odciąć usunąć, w krańcowym przypadku zaizolować. Pozostawić przewody od podświetlenia wyłącznika!

Celowo nie podaję innych szczegółów, kolorów kabli, tak aby nie zaciemniać opisu (bo tu są różnice) a użytkownicy różnych roczników Poloneza mogli na podstawie tych wskazówek zorientować się o co chodzi.

Nakierujcie mnie na prawidłową metodę bo z tej prostej przeróbki zaczyna się powoli robić kongo  ;-|

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 29, 2016, 14:53:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najlepiej by bylo dolutowac opornik do termistora w urzadzeniu mikroporocesorowym tak,zeby automatyczne zalaczanie sie szyby nastepowalo przy ~ -30*C i wtedy sterowanie w praktycze ograniczy sie do recznego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2016, 17:42:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Chyba że kolega ma mikroprocesor z 94 roku w którym zawsze startuje ogrzewanie szyby. Jeśli tak to proponuję zmianę mikroprocesor na model z 95 w którym szyba startuje po temperaturze. Też jest to upierdliwy ale mniej... przynajmniej przy obecnych temperaturach.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2016, 18:43:01 pm »

Offline Michu125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jeśli FSO, to tylko z dwoma wałkami rozrządu :)
    • 125p 1.4 16V / Caro 1.4 16V
Właśnie, w moim Caro 94 ogrzewanie szyby uruchamia sie zawsze 30s po starcie silnika. Kiedyś mnie to wkurzało ale teraz się przyzwyczaiłem i wykorzystuję to w ten sposób, że rozpoczynam jazdę dopiero gdy się to ogrzewanie szyby uruchomi - 30s dla silnika żeby mógł popracować na wolnych obrotach, uważam że dobrze mu robi :)

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2016, 20:24:32 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • Caro 1.6GLE 95'
Mam mikroprocesor jeszcze starego typu co startuje zawsze i wszędzie.
I nie chcę mieć żadnej automatyki w tym zakresie tylko klasyczny włącznik ON i OFF jak w dużym fiacie.
Nie po to kupiłem Poloneza ,żeby walczyć z komputerem <blee>

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 29, 2016, 23:10:06 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
To co zacytowałeś to dokładnie to samo co ja proponuje tylko zagmatwane i jakoś dziwnie rozwiązane :) Po co usuwać jakieś kabelki i dodawać nowe jak wszystko jest. Gość proponuje żeby podpiąć pod ten bezpiecznik bo jest tam właśnie plus po stacyjce ale przecie pisałem że plus po stacyjce jest w pomarańczowym przewodzie w przycisku, ewentualnie w zielonym gdzie podświetlenie włącznika, do sterowania przekaźnikiem od biedy starczy. Przeróbka jest bezpieczna bo nie ingerujesz w sam obwód grzania czyli bezpiecznik, przekaźnik i kable do szyby tylko w samo sterowanie przekaźnika (łopatologicznie tłumacząc trzeba podać "minus" na styk 86 - jest na stałe podłączony a "plus" na styk 85 i wtedy przekaźnik odpala szybę).

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2016, 11:28:24 am »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • Caro 1.6GLE 95'
Ok, zrobię tak jak mówisz
Czyli reasumując:
Z mikroprocesorka odpinam sygnałowy i masę tj. błękitno-biały [85] oraz czarny [86], i łączę je ze sobą żeńskim konektorem
A w przełączniku nic nie przekładam tylko wymieniam blaszkę na nieodbijającą

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2016, 11:59:45 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Ok, zrobię tak jak mówisz
Czyli reasumując:
Z mikroprocesorka odpinam sygnałowy i masę tj. błękitno-biały [85] oraz czarny [86], i łączę je ze sobą żeńskim konektorem
A w przełączniku nic nie przekładam tylko wymieniam blaszkę na nieodbijającą
Nie, w mikroprocku łączysz PL i SH.

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2016, 15:12:59 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • Caro 1.6GLE 95'
nie wiem co to jest to PL i SH, w mikroprocku sa tylko oznakowanianumeryczne, a pod klawiszem nie ma takich skrotow.
Napisz mi kolorami kabli co skad odlaczam i gdzie podlaczam

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 30, 2016, 16:17:06 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
w mikroprocku łączysz PL i SH.
nie wiem co to jest to PL i SH, w mikroprocku sa tylko oznakowanianumeryczne, a pod klawiszem nie ma takich skrotow.
Napisz mi kolorami kabli co skad odlaczam i gdzie podlaczam

Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2016, 17:37:57 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
nie wiem co to jest to PL i SH, w mikroprocku sa tylko oznakowanianumeryczne, a pod klawiszem nie ma takich skrotow.
Napisz mi kolorami kabli co skad odlaczam i gdzie podlaczam
Przecie sam o tym pisałeś w pierwszym poście...

Odp: Przeróbka ogrzewania szyby na ręczne
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 01, 2016, 00:22:42 am »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • Caro 1.6GLE 95'
Dzięki za zdjęcie, teraz sytuacja jest jasna.
szukałem nie tam gdzie trzeba