Autor Wątek: Wymiana przekładni w mo?cie...  (Przeczytany 5490 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana przekładni w mo?cie...
« dnia: Luty 24, 2005, 10:55:16 am »

Tualatin

  • Gość
Witam. Mam problem taki - musze zmienić przełożenie w mo?cie z 10/41 na 10/43. 10/41 mam teraz, bo mam skrzynię 4-kę seryjnie. Mam 5-kę w piwnicy, ale nie chcę zarzynać silnika na aktualnym przełożeniu. Co lepiej sie opł?ca?? Zmienić most  (można za jakie? 100zł kupić), czy zmieniać przekł?dnię w mo?cie i czy to trudne i czy można wtedy bez wyjmowania mostu? Chyba że lepiej most tylko zmienić... Pomóżcie mi...

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 24, 2005, 11:05:39 am »

SerU#408

  • Gość
Wymień skrzynię i most-zajmie Ci to o wiele mniej czasu niż wymiana przekładni w mo?cie (to jest naprawdę bardzo trudne do wykonania-ustawienie luzu roboczego przekładni mostu potrafi zrobić porz?dnie w Polsce może 5 osób :( )

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 24, 2005, 11:09:22 am »

yataman77

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
ustawienie luzu roboczego przekładni mostu potrafi zrobić porz?dnie w Polsce może 5 osób  )
 -to jest dramat :cry:

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 24, 2005, 11:11:53 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Na allegro jest nowa przekladnia 10/43 (przelozenie poldorovera), ale jak koledzy wspomnieli, podobno jest to bardzo trudne do ustawienia.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 24, 2005, 15:35:02 pm »

SerU#408

  • Gość
Ano własnie-Senn mi co? u?wiadomił-nie doczytałem dokładnie o co biega w temacie :( Jeżeli masz teraz 10/41 czyli 4.1 i chcesz założyć 10/43 czyli 4.3 to jeszcze bardziej będziesz zajeżdżał silnik gdyż skracasz przełożenie tylnego mostu. Poszukaj lepiej mostu 3,9 albo 3,63-wtedy silnika nie będziesz zażynał :mrgreen:

Sam je?dziłem na takim mo?cie roverowym i w poł?czeniu z 1.5 lub 2.0 do codziennej jazdy się to nie nadawało za dobrze (szczególnie do 2.0, które jest silnikiem wolnoobrotowym), teraz mam w 131 most 4.1 i też jest za krótko (ostatnio go załatwiłem niemal na amen). Obecnie rozgl?dam się za mostem 3,63 ze 131 2.0 i będzie OK :) Do dupowoza w sam raz. Do sportu można i?ć dalej i założyć przekładnię ze szper? z volvo serii 200 o przełożeniu 5.4  :twisted: Wtedy od 0 do 100 czas się skracal o dobre 2 sekundy ale v-max spada o prawie 35 km/h  :cry:

Co? za co?-niestety  :sad:

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 24, 2005, 15:38:33 pm »

kan

  • Gość
Wymień sam? skrzynię na pocz?tek. Róznica w przełożeniu mostu nie jest aż taka duża. dopiero jak przyspieszenia Cię nie będa zadowalac to wymień.

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 24, 2005, 16:16:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Moim zdaniem tez najpierw wstaw skrzynie, pojezdzij i zobacz co i jak. Most zawsze mozna zmienic, ale moze trafic sie jeszcze gorszy niz ten co jest. Zamiast wymieniac most zawsze mozesz załozyc wieksze koła(chodzi o obwód opony , a nie jej szerokosc) co wydłuzy troche przełozenie. Opony i tak co jakis czas sie zmienia jak sie zuzyja, wiec mozna kupic inne niz wydawac niepotrzebnie kase na most.
Zreszta w przypadku 1.5(caroMR93) jest to typowy nadbieg(w celu zmiejszenia zuzycia paliwa) i ma bardzo słabe przyszpieszenie : 0,803x4,1=3,29 całkowite a w przypadku duzo mocnijszego silnika 2.0 wynosi 0,870x3,72=3,23 całkowite, wiec wielkosci przełozen s? prawie identyczne.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 24, 2005, 19:35:54 pm »

Tualatin

  • Gość
Dziwne to wszystko. Ja gadałem z s?siadem - kończył Budowę maszyn i wogóle jest niezły mózg. Mówi, że jak zostawię to przełożenie, to mi niby będzie więcej palił i będzie mu za ciężko. Sprawdzałem w ksi?żce - jest duża tabela:
1500 i 4-ka = 10/41
1500 i 5-ka = 10/43
1300 i 4-ka = 10/43
.............
jakby 1300 miały 5-kę to przełożenie musiało by być chyba 10/45, żeby silnik wyrobił...
Sam już niewiem. Chyba po prostu zmienię skrzynię i zobaczę co i jak. Najwyżej założę spowrotem 4-biegow?, dopóki nie zdobędę mostu (je?li się okaże że raczej wypada zmienić).
Nie było by problemu, gdyby to od razu był 5-biegowy Polski Amerykaniec...
I jeszcze jedno - jak to będzie z prędko?ciomierzem, je?li zostawię przełożenie 10/41 i wstawię skrzynię 5-kę - będzie przekłamany?? Jak tak to w któr? stronę??

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2005, 20:51:40 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jakie jest przełozenie w starszych poldkach nie wiem, według Morawskiego którego posiadam caro 1600(cb,ce,cf) ma przełozenie 43/11=3,909 a 1500(ab,ae,af(af jest najsłabsze) maja 41/10 czyli jak nie liczyc 4,1. Wszystkie te auta maja seryjnie  skrzynie 5 i jezdza bez problemu. Przekłamaniem licznika nie masz sie co martwic : jak wymieniasz, zakładasz zembatke napedu predkosciomierza od starej skrzyni- jest dobierane do przełozen mostu a nie do skrzyni. Wez pod uwage ze wprawdzie obciazenie na 5 jest wieksze ale obroty sa mniejsze niz na 4 biegu(u mnie o około 700obr/min).Ja 5 bieg wrzucam juz przy predkosci ok 75km/h.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2005, 09:27:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Panowie przecież skrzynie IV i V maj? niemal identyczne przełożenia. DOpiero V bieg to nadbieg. W ostateczno?ci jak stwierdzisz że silnik jest za bardzo obci?żony to wbijasz spowrotem IV i masz to samo tyle że bez przekładania skrzyń  :lol:  :lol: .

Zasadniczo V bieg służy do utrzymywania stałej prędko?ci w trasie (np 90km/h). wszelkie próby gwałtownego przyspieszania musz? być odkupione większym obci?żeniem silnika w końcu to jest nadbieg.

Ja bym wymienił skrzynię i nic więcej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2005, 09:57:00 am »

Tualatin

  • Gość
Panowie! Ja zmienię skrzynię tylko w takim razie - to kolega ma rację, a poza tym na obu skrzyniach 4-biegoweji 5-biegowej na IV biegu jest przełożenie 1. V to nadbieg w obu przypadkach. Hm... skrzynia tylko i tyle, a most to kiedy? przy okazji - znajomy mi załatwia most od typa który Polda rozebrał - jakie? 20-30zł będzie tylko...:) Najwyżej go kupię i zamontuję. I tak mnie cało?ć tanio wyniesie, bo za sam? skrzynię dałem tylko 70zł a tryby ma jak z fabryki... heh
Pozdrawiam

Re: Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 25, 2005, 10:12:27 am »

kan

  • Gość
Cytat: "Tualatin"
Dziwne to wszystko. Ja gadałem z s?siadem - kończył Budowę maszyn i wogóle jest niezły mózg. Mówi, że jak zostawię to przełożenie, to mi niby będzie więcej palił i będzie mu za ciężko. Sprawdzałem w ksi?żce - jest duża tabela:
1500 i 4-ka = 10/41
1500 i 5-ka = 10/43
1300 i 4-ka = 10/43

Przekładnie:
1.3 (CA), 1.5 (AC, AA, AB) 3,753 2,132 1,378 1,000 - 3,867 4,10
1.5 (AA, AB) 3,753 2,132 1,378 1,000 0,881 3,867 4,30
po roku 1987 do 1991
1.3 (CA) 1.5 (AA, AB) 3,778 1,944 1,307 1,000 - 3,526 4,10
1.5 (AA, AB), 1.6 (CB) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 4,10
od MR 91 do MR 93
1.5 (AB, AF, AE) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 4,10
nie napisałes jaki silnik masz ale pomijam 1.6 bo w takich  4-rek nie było. Czyli możesz mieć nast. skrzynie 5-ki  (nowa):
1. 3,753 2,132 1,378 1,000 0,881 4,30
2. 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 4.10
Je?li masz pi?tkę drug? to nie wogóle problemu bo będziesz miał konfigurację fabryczn?. Jedyny problem to przekłamywanie licznika spowodowane innym przełożeniem czujnika prędko?ci.
Je?li masz skrzynię 5-kę pierwsz? to będziesz miał słabsze przy?pieszenie na niższych biegach a na 5-tym lepsze przyspieszenie a mniejszy maks. przy skrzyni 4.1. Wrzucaj?c most 4.3 poprawisz przyspieszenie na niższych ale dodatkowo obniżysz maks na 5-tym biegu. Co do spalania to my?lę że mniejsze bedzie przy mo?cie 4.1 ze wgledu na dłuższe przełożenie i mniejsz? prędko?ć obrotow? przy tej samej prędko?ci auta.

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 25, 2005, 10:52:30 am »

marian

  • Gość
Jak masz zdrowy silnik to sie nie przejmuj będzie ?migał aż miło. Ja mam w swoim 11/43 czyli 3.9 i nie ma problemów z przy?pieszeniem

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 25, 2005, 12:42:06 pm »

Tualatin

  • Gość
Ja mam silnik 1500 AA (1981 rok)- z tabeli w ksi?żce wynika, że 1500 AA do 5-ki miał 10/43 i do 4-ki 10/41. Tak jak wyżej pisałem. Mogę tabelę podesłać dla zainteresowanych na mejle (52,2kB).
Typ pojazdu B01AAA dla 1500AA i 4-ki + 10/41
Typ pojazdu B01AAB dla 1500AA i 5-ki + 10/43

[ Dodano: 25 Luty 2005, 12:52 ]
Cytat: "kan"

Czyli możesz mieć nast. skrzynie 5-ki  (nowa):
1. 3,753 2,132 1,378 1,000 0,881 4,30
2. 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 4.10
Je?li masz pi?tkę drug? to nie wogóle problemu bo będziesz miał konfigurację fabryczn?.


Hm... to jak sprawdzić, któr? mam t? skrzynię 5-kę?? czy 1 czy 2 ?? Po jaki? oznaczeniach, czy w inny sposób. Została wyjęta z Polka który miał silnik 1600 - więcej nie wiem, bo to znajomy mi na złomowcu załatwił, ale wiem że to była na pewno Carówka. Facet jak go oddawał, to nim wjechał na złomowiec - miał tylko docisk zje..ny. Auto podobno było całkiem całkiem...

Po prostu jak to sprawdzić?? 1 czy 2 ??

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 25, 2005, 16:11:24 pm »

kan

  • Gość
Tu masz wszystkie:
I bieg II bieg III bieg IV bieg V bieg wsteczny przekładnia główna
do roku 1987
1.3 (CA), 1.5 (AC, AA, AB) 3,753 2,132 1,378 1,000 - 3,867 4,10
1.5 (AA, AB) 3,753 2,132 1,378 1,000 0,881 3,867 4,30
1.6 (CB) 3,753 2,132 1,378 1,000 0,881 3,867 4,10
po roku 1987 do 1991
1.3 (CA) 1.5 (AA, AB) 3,778 1,944 1,307 1,000 - 3,526 4,10
1.5 (AA, AB), 1.6 (CB) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 4,10
1.6 (CB) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 3,91
od MR 91 do MR 93
1.5 (AB, AF, AE) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 4,10
1.6 (CB, CF, CE) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 3,91
1.9 D (XUD 9A) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 3,73
od MR 93
1.5 (AB, AF, AE) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 4,10
1.6 (CB, CF, CE) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 3,91
1.9 D (XUD 9A, XUD 9A/L) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 3,73
1.4 16V (K16) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 4,30
Combi Van 1.6 (
CE) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 4,30
ale to już niezły "wicher" się robi , już sasm się pogubiłem. Wsad? narazie sam? skrzynie i zobacz jak Ci je?dzi. I bieg II bieg III bieg IV bieg V bieg wsteczny przekładnia główna
do roku 1987
1.3 (CA), 1.5 (AC, AA, AB) 3,753 2,132 1,378 1,000 - 3,867 4,10
1.5 (AA, AB) 3,753 2,132 1,378 1,000 0,881 3,867 4,30
1.6 (CB) 3,753 2,132 1,378 1,000 0,881 3,867 4,10
po roku 1987 do 1991
1.3 (CA) 1.5 (AA, AB) 3,778 1,944 1,307 1,000 - 3,526 4,10
1.5 (AA, AB), 1.6 (CB) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 4,10
1.6 (CB) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 3,91
od MR 91 do MR 93
1.5 (AB, AF, AE) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 4,10
1.6 (CB, CF, CE) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 3,91
1.9 D (XUD 9A) 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 3,526 3,73
od MR 93
1.5 (AB, AF, AE) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 4,10
1.6 (CB, CF, CE) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 3,91
1.9 D (XUD 9A, XUD 9A/L) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 3,73
1.4 16V (K16) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 4,30
Combi Van 1.6 (
CE) 3,830 1,971 1,321 1,000 0,806 3,574 4,30
alu już niezły "wicher" sie robi , już sam się zaczynam gubić. Wsad? narazie sam? skrzynię i zobacz jak Ci je?dzi. Je?li skrzynia jest z 1.6 to one miały mosty 3,91 i teoretycznie tak? powiniene? wsadzić bo most dobiera się do skrzyni(choć cały zestaw skrzynia +most do silnika i jego ch-ki).

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 25, 2005, 16:42:43 pm »

Tualatin

  • Gość
Ale po co mi to wszystko...?
Jak sprawdzić t? skrzynię? Mam j? rozebrać, policzyć z?bki na trybach i sobie policzyć przełożenia. Ja niewiem dokł?dnie z którego to roku było auto (to z którego mam t? 5-kę). Ja już nawe nie jestem pewien pojemno?ci tego silnika jaki tam był. Pisałe? wcze?niej, że:
"Czyli możesz mieć nast. skrzynie 5-ki (nowa):
1. 3,753 2,132 1,378 1,000 0,881 4,30
2. 3,778 1,944 1,307 1,000 0,803 4.10
Je?li masz pi?tkę drug? to nie wogóle problemu bo będziesz miał konfigurację fabryczn?. "

Więc napisz mi jak to sprawdzić. O rany...

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 25, 2005, 21:08:50 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
na skrzynkacgh s? bite numery i widnieje tam w tym numerze rok  :roll:
nie wiem dokł?dnie które to cyferki
Ja w Df ie (teraz biednego czeka złomowanie  :cry: ) miałem silnik 1,5 skrzynkę od 1,5 93r i most od 1,6 96 rocznik) oszukiwał dziad na prędko?ciach z trego co zauważyłem i był mniej zrywny

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 26, 2005, 10:34:20 am »

Tualatin

  • Gość
Słuchaj "kan", chyba rozszyfrowałem te twoje wichry...
spisałem ze skrzyni wszystkie cyferki z tego boku, gdzie się olej wlewa, leci tak:
 BN-76          02320
3612-05       AK-132

1996

Wydaje mi się, że wynika na to, że skrzynka jest z 1996 roku, a porównuj?c to do Twoich wichrów i wogóle, wynika z tego, że ma przełożenia"
3,830  1,971  1,321  1,000 0,806 i wsteczny ile?tam / 4,10 dla silnika 1500
Jak jest inaczej to mnie o?wieć:)
Kto? kuma te oznaczenia oprócz 1996...???

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 31, 2005, 14:59:54 pm »

Marcin

  • Gość
ludzie poratujcie wykresem zaleznosci mocy do obrotów silnika i tabel? wartosci współczynników mas wirujacych w przekładni dla kazdego biegu dla jakiegokolwiek poloneza ablo duzego fiata. potrzebuje tego na zabuj do szkoly do projektu a nigdzie nie moge znale?ć ;/ MOJ MAIL   batonik88@o2.pl

Wymiana przekładni w mo?cie...
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 31, 2005, 18:48:27 pm »

castart

  • Gość
no dobra a jak sprawdzic jaki mam most bo poprzedni wła?ciciel co? tam zmieniał przy poldku. czy s? jakie? oznaczenia na mo?cie jakie on ma przełaożenia?????