Autor Wątek: Atu GSI nie odpala  (Przeczytany 1058 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ArekBrowarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Atu GSI nie odpala
« dnia: Lipiec 23, 2016, 19:40:18 pm »
Witam koledzy i proszę o pomoc/poradę.
Mam problem z moim Polonezem :). Zacznę od krótkiej historii. Około tygodnia temu musiałem jechać w jedno miejsce, standardowo odpaliłem silnik, pojechałem ... nic szczególnego. Po dojechaniu na miejsce, zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu (auto zawsze odpala na benzynie), auto pracowało jakby na 3 cylindrach - bardzo kulał na niskich obrotach. Przycisnąłem gaz aby zwiększyć obroty (nie było z tym większego problemu) i przejść na gaz. Auto na gazie pracowało i pracuje bez problemu. Pomyślałem, że pompa paliwa pada, ponieważ dość głośno zaczęła pracować, słychać ją wyraźnie nawet siedząc w samochodzie przy zamkniętych drzwiach. W weekend musiałem jechać do teściów więc wymianę pompy zostawiłem na czas kiedy będę na miejscu (ja mieszkam w Bydgoszczy oni niedaleko Częstochowy). Na miejsce polonez przejechał z dużymi problemami, tzn do czasu jazdy na gazie wszystko śmigało. Kiedy gaz się skończył i zacząłem szukać stacji musiałem przełączyć auto na benzynę. Niestety nie było mocy (tak jakby brakowało mu paliwa), auto pracowało bardzo nierówno. Po dojechaniu na miejsce, na drugi dzień próbowałem rano odpalić aby przejechać na kanał. Niestety rozrusznik tylko kręcił ale bez rezultatu (pomyślałem, że pompa jest kompletnie już padnięta). Wymieniłem pompę. Niestety auto nie odpaliło.

Sprawdziłem czy benzyna dochodzi do listwy - jest ok.
Sprawdziłem czy jest iskra - wszystko ok.

Po kilku próbach auto odpaliło, ale pracowało tak samo jak przed wymianą pompy, nierówno na niskich obrotach, prawie gaśnie. Nie reaguje na gaz w niskich progach obrotów. Jak się wkręci powyżej 2000 jest ok. Na gazie wszystko działa (Bingo S4). Auto często gaśnie jak nie wciska mu się gazu. Często w ogóle nie odpala. Resetowałem już kompa i wymieniłem wszystkie świece bo miałem nowe pod ręką (świece były mokre podczas wymiany). Niestety ale nie mam możliwości odpalenia auta tylko na gazie, chyba ta opcja jest wyłączona w centralce, więc auto bez sprawnego układu paliwowego jest nie do użytku. Chciałem prosić o Waszą pomoc i podpowiedz co może być nie tak? Ostatnio wymieniałem w aucie rozrząd i olej (około 2 tygodni temu).

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 717
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Odp: Atu GSI nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 23, 2016, 23:43:13 pm »
Jeszcze bym popatrzył na ciśnienie paliwa jakie podaje pompa na listwę, i oczywiście czy wtryski poprawnie pracują.

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 12233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Odp: Atu GSI nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 24, 2016, 00:03:06 am »
cis. paliwa trzeba sprawdzic,bo zalezy ono nie tylko od pompy,ale tez regulatora na listwie (od strony grodzi,przy wezu powrotnym)
pod kompa tez mozna podlaczyc,zeby sprawdzic,czy odczyty z czujnikow sa prawidlowe
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Offline ArekBrowarek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Odp: Atu GSI nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2016, 23:34:43 pm »
Czy wymiana regulatora wymaga wyciągnięcia całej listwy z wtryskami? On jest chyba zamontowany na jedna śrubę, z tego co widzę. Strasznie ciężki jest tam dostęp, chyba bez demontażu kolektora się nie obejdzie? Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Odp: Atu GSI nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2016, 00:35:09 am »
Do regulatora jest dostęp po zdjęciu przepustnicy, przynajmniej ja inaczej nie potrafiłem.

Online diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1244
Odp: Atu GSI nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2016, 23:02:18 pm »
i śrubki są 2 M6 na klucz 10.
Do tego 3 rurki (zasilanie, powrót i podciśnienie) i 4 kostki