Autor Wątek: most do silnika 2.0 dohc  (Przeczytany 2495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

most do silnika 2.0 dohc
« dnia: Lipiec 25, 2016, 21:05:22 pm »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam
potrzebuję pomocy, porady z doborem mostu.
mam w fiacie 125p silnik fiatowski 2.0 dohc na gaźniku z poloneza policyjnego 1990r wraz ze skrzynią i wałem. Silnik został zamontowany bez problemu gdyż fiat zanim go kupiłem miał taki silnik, który poprzedni właściciel sprzedał przed zakończeniem projektu.
ale do rzeczy. Most, który jest w fiacie pochodzi z poloneza prawdopodobnie trucka. Wnioskuję to po krótkich biegach i po regeneracji cylinderków, które okazały się inne niż w polonezie cywilnym. Kupiłem cylinderki do hamulców z trucka ale nie za bardzo pasowały i dopiero w jednym ze sklepów dopasowali mi cylinderki mówiąc, że są to do ducato i innych fiatów typu bus-van jak również do któregoś trucka. Tak czy inaczej pasowały i działają.
Moje pytanie jest takie. Jaki most powinienem zamontować ( oczywiście, że sprawny :-)  ) aby przyjemnie się nim poruszać w weekendowe wypady. Auto nie jest wyczynowe ani zarobkowe, jest moim wspomnieniem minionych lat.
Czytałem już różne posty ale się  pogubiłem. Jedni chwalą jedno, drudzy to krytykują. Pamiętam lata gdzie wkładaliśmy do swoich przejściówek takie silniki i to na tamte czasy było istne szaleństwo.  Więc zapytam . Który aby był w miarę zwinny i szybki.
Z góry dziękuję.


Odp: most do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2016, 22:55:48 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
3.7 albo 3.9 ,drugi jest najbardziej popularny, wiec latwiej znalezc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: most do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 26, 2016, 07:48:37 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
kolego podaj nr telef- chętnie zadzwonię to pogadamy. Mam podobny problem, więc na pewno znajdziemy wspólny temat.  mój telef 601893976- odezwij się.....

Odp: most do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2016, 08:23:43 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A nie masz przypadkiem mostu ze 132 czy mirafiori o przełożeniu 4,1?? Pokaż fotkę jak możesz jak zrobione jest mocowanie resoru do mostu. Czy oryginał czy spawane. Most fiatowski czy oryginalny z trucka będzie miał te mocowania dospawane. Nie wykluczone też, że ktoś wymienił sam wkład mostu seryjnego na 4,55 z trucka...

Trzecia sprawa to wskazanie prędkościomierza bo pewnie to jest Twój "punkt odniesienia". Przez niewłaściwe przełożenie napędu prędkościomierza rzeczywista prędkość może znacząco różnić się od wskazywanej na blacie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: most do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 27, 2016, 13:26:08 pm »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Udało mi się i spotkałem się z poprzednim właścicielem f 125p i potwierdził mi rodzaj pojazdu z jakiego był most czyli truck z silnikiem benzynowym. Mam most z plusa kombi 10-43 i zastanawiam się czy go montować i co zyskam???

Odp: most do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 28, 2016, 12:10:28 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Na takim moście zyskasz na przyspieszeniu, ale moim zdaniem przy 2,0 które ma sporo momentu, most 4,3 jest zdecydowanie za krótki  :]

Odp: most do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 28, 2016, 15:45:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
jakim przyspieszeniu... truck ma 4,55. ten co masz z kombi ma 4,3. Im mniejsza liczba tym słabsze przyspieszenie ale teoretycznie większy Vmax...

Jak auto ma być rekreacyjne to szukaj mostu ze zwykłego 1,6 o przełożeniu 3,9 (najtańsze, najwięcej i najwiękza szansa na niewyjący). Fabryczne 2.0 śmigało w fiacie z mostem 3,7 ale takie przełożenie mają mosty z poldodiesli  osobowych a to większy rarytas jak most z kombi o przełożeniu 4,3 który masz. Ten to idealnie pasuje do poldorovera...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: most do silnika 2.0 dohc
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 28, 2016, 19:35:05 pm »

Offline jaca

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 172
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
właśnie kupiłem most 11:43
bardzo dziękuję za pomoc.