Borykam się z brakiem mocy w moim Roverze - niby kręci się jak powinien, niby bez problemu rozwija szybkości rzędu 180km/h, ale przyspieszenie nie jest tak dobre jak być powinno. Przy wyższych prędkościach czuć jakby "szarpanie" które przypomina puszczanie i naciskanie gazu. Ponadto od kiedy kupiłem samochód mam problem z szarpaniem silnika na wolnych obrotach - nie widać tego na obrotomierzu, ale czuć lekko na nadwoziu.
Więc, żeby to jakoś opisać sensownie podzielę mój temat na dwie części.
1. Brak mocy - co może być jego przyczyną?
Rzeczy które robiłem do tej pory:
- bak - płukany z syfu, zawsze lane dobre 95 na sprawdzonych stacjach
- wymienione: filtr paliwa w komorze silnika, pompa paliwa (sprawdzane dwie różne, w tym jedna nowa oryginalna), regulator ciśnienia paliwa, filterek przy pompie (ten w baku)
- czyszczone wtryski oraz listwa wtryskowa
- podmieniany komputer, wszystkie czujniki wokół przepustnicy włącznie z samą przepustnicą
- nowe uszczelki między kolektorami a głowicą
- wymienione kopułka/palec/przewody/świece/cewka zapłonowa
- wymieniony rozrząd, nigdy nie przeskoczył itp
- czyszczone wszystkie konektorki elektryczne, sprawdzane czy nie są zasniedziałe
- wymieniony komputer, nawet przekaźniki pod komputerem
- oczywiście filtr powietrza też sprawdzony - dla testu założyłem nawet rogala i auto wciąż zachowuje się tak samo
- nowe CPWK
- sprawdzona rezystancja czujników temperatury powietrza oraz wody (tych dla komputera) - oba wskazują odpowiednie rezystancje przy danej temperaturze
Hamulce również nie trzymają - sprawdzane.
Żeby jeszcze uściślić: wszystko wymieniane zawsze na produkty dobrych firm, przykładowo: żaden filtr nie pochodzi od Filtrona, świece i przewody to nie najtańsze co mieli w sklepie itd.
Auto jest użytkowane kilka razy w tygodniu (nie codziennie), ale zawsze jeżdżone jest w pełnym zakresie obrotów, więc nie jest to efekt "zastania". Auto oczywiście nie dostaje w palnik na zimnym, zawsze po ostrzejszej jeździe czy też po trasie jest odpowiednio schładzane. Nie jest też bezsensownie pałowane - po prostu czasem jest kręcone wyżej właśnie po to, by się nie zastało.
2. Szarpanie - co, biorąc pod uwagę, że na dwóch różnych silnikach było identycznie, może być przyczyną? Oczywiście biorąc pod uwagę wszystkie części które już wymieniłem na nowe.