Autor Wątek: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI  (Przeczytany 2791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« dnia: Listopad 14, 2016, 21:01:36 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Część. W moim Caro pomału kończy się motor. Kompresja i osiągi są znakomite, natomiast panewki grają marsza. Nie chcę dalej brnąć w te same klocki bo z zasłyszanych info wiem, że silniki z Plusów mają mocniejsze wały korbowe i panewki. Wobec tego moje pytanie brzmi: czy mogę ze spokojną głową podmienić sam dół silnika z GSI w miejsce mojego GLI Abimexa? Głowicę z osprzętem zostawiam stare. Bardzo proszę o pomoc. Pozdr...
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 14, 2016, 21:19:08 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Kup sobie do tego celu plusowe GLi z małym przelotem, albowiem wtedy, będziesz musiał wymienić tylko, obudowę rozrządu (koła rozrządu lepiej zostawić "plusowe"), kolektor ssący i ewentualnie podstawkę filtra oleju (jeśli masz wskaźnik ciśnienia oliwy). Co do mocniejszych wałów i panewek to nieźle ktoś poleciał :d w przypadku silników OHV wytrzymałość ich podzespołów jest zależna od tego samego co wygrana w lotka... szczęścia i nie ma znaczenia czy silnik ma oznaczenie AA, AB, AC, AF, CB, CF, CE czy pochodził z wersji "minus" czy plus, był to zawsze ten sam osiołek, który trwałością nie grzeszył zwłaszcza jak ktoś chciał na siłę uprawiać nim ekodriving, ale mimo to jakoś się kręcił i jechał :]
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2016, 21:20:41 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2016, 19:32:57 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Dzieki Gomulsky za odpowiedź. Napisz mi jeszcze, czemu z GLI brać dół a nie z GSI?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 15, 2016, 20:23:04 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Chodziło mi o cały słupek z plusowego GLi, bo głowica jest taka sama jak w abimexie, więc mniej rozbierania i kombinowania, czyli koszty mniejsze, ale jak głowice zostawiasz starą, to wszystko jedno bo doły niczym się nie różniły.

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2016, 09:26:54 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Tylko że głowica od Abimexa ma słabsze sprężyny zaworowe, które nie są dedykowane do współpracy z cięższymi popychaczami hydraulicznymi. Nie chce powiedzieć, że są za słabe, bo sam jestem ciekaw, czy wystarczyłyby do zamknięcia zaworu, mniej obciążając krzywkę wałka.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 17, 2016, 10:15:16 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Kolejny warsztat szlifierski stwierdził żeby szukać panewek i wału korbowego do GSI bo były mocniejsze. To że głowica w GSI jest odkuwką a nie odlewem to wiem, bo o tym wspominał AutoŚwiat 15 lat temu.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2016, 17:49:30 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To że głowica w GSI jest odkuwką a nie odlewem to wiem, bo o tym wspominał AutoŚwiat 15 lat temu.

co? odkuwana głowica, chętnie zobacze jak się robi takie cuda
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 17, 2016, 17:53:15 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Głowica odkuwką? Hehehe. Dobre.
Kojarzę jedynie, że zmienili nieco komory spalania i kształt kanałów ssących i to w sumie tyle... Nadal to aluminiowy odlew. Wał i panewki w GSi są takie same. Raczej kwestia leży w lepszym obrobieniu za czasów Daewoo.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 17, 2016, 19:02:53 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie wiem, czy istnieje jakikolwiek sinik na świecie, który ma kutą głowicę? bo i po co?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 17, 2016, 19:28:32 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Raczej nie istnieje. Problem jest raczej stricte technologiczny, bo w jaki sposób wykonać np. przestrzenie wewnątrz głowicy, do których nie mamy dostępu ? Kanały wodne chociażby? Raczej nie nawiercając milion otworów i wklejając później broki. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 17, 2016, 20:50:35 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Ok, może coś popieprzyłem ale pamiętam dokładnie jak AŚ spuszczał się właśnie nad tą głowicą. Tytuł tego artykułu to o ile pamiętam "Nowe serce Poloneza". Ale OK, jeżeli mówicie że wszystkie silniki OHV są takie same technologicznie to robie kapitalke swojwgo bez żadnych cudactw.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 17, 2016, 22:02:10 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5099
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Tutaj kolega wrzucił skany wspomnianego artykułu i nic tam nie pisze o kutej głowicy.  :-) Nie, żebym się czepiał.Wklejam link, bo może zechcesz sobie odświeżyć artykuł.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=44044.20

Odp: Podmianka dołu sionika GLI -> GSI
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 26, 2016, 11:59:18 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Kolejny warsztat szlifierski stwierdził żeby szukać panewek i wału korbowego do GSI bo były mocniejsze. To że głowica w GSI jest odkuwką a nie odlewem to wiem, bo o tym wspominał AutoŚwiat 15 lat temu.

Od 1998 wszystkie głowice są takie same, chyba że komuś trafił się jeszcze jakiś leżak magazynowy. I głowica właśnie jest "odlewem". Wcześniej były "frezowane".
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2016, 12:01:36 pm wysłana przez utek »