Autor Wątek: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k  (Przeczytany 7514 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« dnia: Listopad 30, 2016, 00:07:02 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Jakiś czas temu w okolicy wystawiono Poloneza Caro z końcówki 94 roku. Auto jak auto, ale że miało silnik Rovera, było blisko i tanio postanowiłem pojechać. Oczywiście wyjazd zakończył się zakupem tego parcha <blee><lol2> <lol2>

Samochód nie jest w nadzwyczajnym stanie, coś tam było malowane,  jest trochę skorodowany ale kupy się trzyma.
Zawieszenowo słabo, widać że ma spore luzy z przodu, bardzo ciężko chodzi kierownica, wał albo opony naierd......... tak że przy ok. 60 km/h nie słychać swoich myśli. Po co go kupiłem? Przekonał mnie stan silnika, jego cicha praca, przebieg 120tys km i czyściuteńki olej, wymieniony co prawda 1,5 roku temu ale zawsze :). Auto od tamtego czasu stało nieużywane.  Widać że ktoś wiedział co ma i o najcenniejszą rzecz w tym egzemplarzu umiał zadbać. Z przodu Dębice VIVO z 1994 roku  <lol2>. Do tego fajny rządowy kolor :)

Z ciekawostek - ma szyberdach i ciekawie wyprofilowaną podsufitkę - czy to może być jego fabryczne wyposażenie?

























Od razu skojarzył mi się z <ok> <lol2> <lol2> <lol2>:


« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2016, 00:19:28 am wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2016, 00:10:51 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Nie jeden o takim parchu w takim stanie tutaj marzy...
Gratuluję kolejnego ciekawego egzemplarza 👍
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2016, 00:16:02 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Szyberdach to Farmot F400 - identyczny montowałem u siebie. Podsufitka to raczej efekt pracy kogoś komu zależało na ładnym wykończeniu. 94' to jeszcze gruba podsufitka styropianowa i zakład który montował ten szyber widać że się przyłożył do roboty :)
Jakie plany w stosunku do niego?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2017, 21:41:54 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Wymieniłem w trupku świece (NGK), przewody (NGK), palec i kopułkę. Przestało nim telepać na wolnych i odpala od razu, niestety nadal występuje nieprzyjemne zjawisko szarpania podczas przyspieszania. Wygląda to tak jakby zapłon był zbyt późny, "wygrzebując" się z okolic 2 tys. obr. / min potrafi strzelić w dolot. Filtr paliwa nowy, poza tym "górą" idzie bardzo fajnie więc układ paliwowy raczej poza podejrzeniem. Co to może być?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2017, 21:54:41 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Wywal te świece i załóż mu iskry. Na NGKach zrobiłem może 1k km i zaczęły się przedmuchy na porcelankach,na iskrach póki co spokój, a nalatane już prawie 8k km. I jeszcze pytanie, czy kopułka i palec oryginał Lucasa czy jakieś zamienniki?

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2017, 21:58:17 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Potwierdzam NGK w roverze to porażka, wszystko tylko nie ta firma, oczywiście jedno elektrodowe ;)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2017, 22:18:41 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Kopułka i palec EPS.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 13, 2017, 22:47:02 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
To nie wiem, kiedyś miałem kopułkę EPSa i całkiem to przyzwoicie się spisywało, nie mniej jak znalazłem sklep z oryginalnymi częściami do rovera to palec i kopułkę kupiłem tam, bo cenowo wychodziło praktycznie na jedno, a jednak oryginał to oryginał :) Według mnie winne szarpaniu mogą być świece, ew. przewody.

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2017, 22:52:13 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
To nawet nie jest szarpanie coś na kształt przerywania silnika pod obciążeniem przy niskich obrotach.

Ps. za co odpowiada to podciśnienie które idzie do Roverowego komputera?
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 13, 2017, 23:05:32 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W sterowniku jest czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym. Na podstawie odczytów z niego oraz czujnika temp. powietrza sterownik oblicza ilość zasysanego powietrza (obciążenie) i odpowiednio dobiera czas wtrysku/wyprzedzenie zapłonu. Jest to najważniejszy czujnik algorytmu Speed Density.
A co z wężykiem jest nie tak?

Ja na NGK nie narzekam, według mnie przewody tej firmy to najlepsze co można dostać obecnie do K16, pomijając przewody z wyższej półki typu Magnecor. A na świecach NGK śmigam cały czas i zarówno 1.6, jak i VVC pracują na nich super. Palec i kopułkę też miałem EPSa i było ok.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2017, 23:32:43 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Na razie nie przygladalem mu sie dokladnie ale wrazenie z jazdy jest takie jakby cos nie przyspieszalo zaplonu przy niskich obrotach i obciazeniu.Zaczalem sie zastanawiac czy moze wlasnie cos z tym podcisnieniem moze byc nie tak. Sprobuje go jutro sciagnac zobacze w jaki sposob wplynie to na prace silnika.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 17, 2017, 22:55:40 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Mój drugi zimowy Polonez Rover w ostatnim czasie zyskał następujące elementy:

- opony zimowe Hankook Winter (...coś tam coś tam) 165/80/13 - bardzo dobra trakcja na śniegu, dobre prowadzenie na suchym, tanie (!)
- alufelgi
- nowe krzyżaki, wyważenie wału
- 4 amortyzatory
- wspornik drążków
- nowe poduszki silnika
















« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2017, 23:02:14 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 18, 2017, 11:19:14 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Pierwsze pytanie się ciśnie: jak duży hangar lotniczy wynająłeś, żeby pomieścić te wszystkie auta, bo to, że wygrałeś w totolotka jakiś czas temu uważam niemal za pewne :D.

Drugie: Jakie krzyżaki mu zafundowałeś? Po wyważeniu wał dalej bije, czy masz już spokój od wibracji? Złożone na nowej podporze?
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2017, 11:23:12 am wysłana przez daniel22 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 18, 2017, 19:23:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Wału nie trzeba wyważać po zmianie krzyżaków, tylko trzeba go skręcić tak jak był.
Ja sobie wały znaczę czerwonym lakierem zaprawkowym. Tak samo mam poznaczoną kolejność kabli WN na silniku.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 18, 2017, 19:45:56 pm »

Offline OTRO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 138
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125P
Ciśnienie oleju , przypadkiem jemu się nie świeci ?

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 18, 2017, 20:24:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To nie jest kontrolka ciśnienia oleju.
Wału teoretycznie wyważać nie trzeba, ale po kompleksowym remoncie warto jednak przynajmniej sprawdzić na wyważarce.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 18, 2017, 20:43:19 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Na tą "kontrolkę" to już się wielu nabrało.Na jutubie, to już prawdziwe batalie widziałem, opatrzone wszelakimi wyzwiskami.Jak widzą symbol "olejarki" to zaraz każdemu się zdaje, że ciśnienia nie ma.Rozumiem, jak ktoś nie ma zielonego pojęcia polonezie, ale ludzie mniej więcej zaznajomieni z tematem, powinni wiedzieć, o co chodzi. FSO widocznie  postanowiło urozmaić "zaślepkę" po wskaźniku ciśnienia oleju, żeby chyba dać do zrozumienia, że ta świecąca na czerwono kropeczka, to właściwa kontrolka.Wyszło jednak odwrotnie, jak widać  :-)

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 18, 2017, 23:47:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trudno sie nie nabrac na tą kontrolke,
sam zaliczylem taki odruch przesiadajac sie z plusa do minusa,
zdecydowanie nieprzemyslana sprawa,zwlaszcza w polaczeniu z pomaranczowym podswietleniem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 19, 2017, 11:59:07 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wału nie trzeba wyważać po zmianie krzyżaków, tylko trzeba go skręcić tak jak był.
Ja sobie wały znaczę czerwonym lakierem zaprawkowym. Tak samo mam poznaczoną kolejność kabli WN na silniku.

Jeszcze nigdy po wymianie krzyżaków i złożeniu poprawnie, ale bez wyważania nie zdarzyło mi się, żeby wał nie bił. Zawsze trzeba wyważać, jeśli nie bije po złożeniu bez wyważania, to fart :].

trudno sie nie nabrac na tą kontrolke,
sam zaliczylem taki odruch przesiadajac sie z plusa do minusa,
zdecydowanie nieprzemyslana sprawa,zwlaszcza w polaczeniu z pomaranczowym podswietleniem

Ojjj tak. Miałem dokładnie to samo. Dopiero po chwili dopatrzyłem się małej, czerwonej kontrolki.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1,4 16V Rover '94 by Tomek_k
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 19, 2017, 14:10:11 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Na każdym wale są fabryczne znaki ustawcze i tak ma się składać.Po wymianie krzyżaków, nic nigdy nie wyważałem i nic nie biło.W żuku wkładałem skrzynię z lublina, skracałem wał u kolegi na tokarce, ustawiliśmy równo, na wysokich obrotach, dostawiając nóż do wału, pospawaliśmy i po dziś dzień, nic nie bije, bo by mi przecież wywaliło wszędzie łożyska i by plomby z zębów powypadały.A wolno nie jeżdżę.