Autor Wątek: najprostszy swap do poloneza  (Przeczytany 18577 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

najprostszy swap do poloneza
« dnia: Marzec 04, 2017, 10:22:15 am »

Offline Xrey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • ferrrrari
Witam, zbieram wszelkiego rodzaju informacje o swapie do poloneza, głównie to chodzi mi o to żeby było prosto szybko i tanio (oczywiście w miarę możliwości) naczytałem się wiele o swapach z omegi, forda, rovera i kilku innych samochodów, oczywiście wiem że najprostszym swapem byłby silnik z fiata 132, niestety zakupienie tego silnika graniczy z cudem, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy jest jakaś alternatywa dla tego silnika ? fiatów z lat 90-tych jest sporo (bravo, sienna, tipo i wiele innych) prosiłbym o jakieś informacje czy jest jeszcze jakiś silnik który wymaga bardzo niewielu przeróbek w polonezie
zastanawiałem się też nad silnikiem rovera 1.4 lub 1.6, z tego co wyczytałem jedynym problemem są mocowania silnika i przełożenie i oczywiście skrzynia z rovera, jednak 90% odpowiedzi na posty z takim zapytaniem to "daj sobie spokój, nie zrobisz tego, to za dużo roboty, nie pchaj się w to" dlatego za dużo się nie dowiedziałem :/

Odp: najprostszy swap do poloneza
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2017, 10:40:55 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
najprościej rover wtedy potrzebujesz skrzynie i stabilizator z poldorovera z tego co kojarze, nic z młodszych fiatów nie podpasujesz bez rzeźby, wszystko jest na forum jednak jeżeli nawet poszukanie Cie przerasta to proponował bym nie podejmować się swapa bo za dużo z niego nie wyjdzie...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: najprostszy swap do poloneza
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 04, 2017, 15:05:07 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Najpierw napisz jaki masz silnik w tym pacjencie do swapa bo to też sporo zmienia.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: najprostszy swap do poloneza
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2017, 12:19:27 pm »

Offline Xrey

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
  • Płeć: Mężczyzna
    • ferrrrari
Dzięki sta1416 że do dobrego swapa potrzeba dużo pracy czasu i pieniędzy to zrozumiałe, chodziło mi głównie jaki silnik byłby najprostszy i wymagał najmniej przeróbek, co do remontu silnia to także sprawa oczywista, nie myślałem jednak że części do rovera są aż tak drogie :/ z tego co się orientuje 16k4f, lub 14k4f można dostać z osprzętem za +/- 1000 zł do tego skrzynia 200/300, nie jestem pewny jak jest z wałem napędowym, czy też jest do wymiany? bo z tego co się orientuje to wystarczy wymienić samo przełożenie a dyfer można zostawić

autko to Atu plus 1.6 gsi z 2001 roku, stoi już sporo czasu w garażu i nie ma kto się nim zająć

i zanim polecą hejty że to tego typu przeróbek trzeba mieć pojęcie o mechanice to dodam że z mechaniką mam sporo do czynienia, jestem samoukiem w sumie to po szkole mechanicznej, jednak tam niczego nowego się nie nauczyłem, no może prócz wzoru na skręcanie ;)

Odp: najprostszy swap do poloneza
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 05, 2017, 12:43:10 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Ku*wa, śruby głowicy do rovera za 600 pln?  ;-| Gdzie takie ceny macie? A co do reszty, to kup sobie od razu silnik 1.6 lub 1.8 rovera, tylko sprawny, a nie złom, do tego skrzynię z poloneza 1,4, wału wymieniać nie musisz, bo są takie same, a most, przy tej pojemności, może zostać ten, co jest, bo te silniki odpychają się sprawniej, niż 1.4, którego byś zamulił tym mostem.Do tego trzeba wiązkę pod rovera, choćby samą część silnikową i resztę rzeźbić, albo najlepiej komplet razem z wnętrzem.Tu się musi wypowiedzieć ktoś inny, bo ja już nie wiem, które roczniki miały jak łączone wiązki, bo rover ma złącze pomiędzy wiązką silnika, a wnętrza, na prawym fartuchu, koło filtra powietrza.O właśnie, sam filtr powietrza też trzeba z 1.4. Przespawać podstawę akumulatora na drugą stronę,wymienić belkę pod silnikiem, stabilizator, i drążek środkowy z poldka 1.4, lub tylko stab i drążek, a łapy silnika przerobić pod istniejącą belkę, co jest wykonalne, bo pewien jegomość tak miał zrobione.No i dochodzi sprawa uruchomienia silnika, bo trzeba się bawić różnie, w zależności od tego, czy ma być na fabrycznym osprzęcie, (komputer, wtryski itd.) czy też na elektronice z 1.4.Koło zamachowe, sprzęgło itd. To było tu wszystko już wałkowane wielokrotnie.Jak piszą koledzy, zadaj sobie trud i poszukaj.Będziesz miał lekturę na cały dzień.

Odp: najprostszy swap do poloneza
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 05, 2017, 14:01:14 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
jak zmiana (belki , staba, dr kierowniczego, skrzyni biegow, 1/2 wydechu, polaczenie kilku kabli, podstawki na aku nie trzeba na upartego w plusie stozek wejdzie) jest przy swapie na rovera dla kogos trudne lub problematyczne to radze nie zabierac sie za jakiegokolwiek swapa. Na rovera to jest najproszty swap "1 dnia" jaki tylko istenieje panowie....

 remont przy wkladaniu 1.4? a co chcesz tam remontowac? rozrzad zmienic i ew uszczelniacze walu i walkow profilaktycznie.
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: najprostszy swap do poloneza
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 05, 2017, 15:10:43 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Najlepiej jak o Roverze wypowiadają sie osoby, które nie mają o nim totalnie pojęcia. Śruby kosztują 120zł komplet. Swap jest opisany na forum milion razy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...