Autor Wątek: Filtr paliwa  (Przeczytany 16221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Filtr paliwa
« dnia: Luty 28, 2005, 20:31:50 pm »

Junior

  • Gość
Witam,

Problem jak w temacie, czyli gdzie w 1.6GLI znajde filtr paliwa. Bo jakos nie moge go wypatrzyc a chcialbym obadac w jakim jest stanie. I tu wlasciwie mam drugie pytanie...jak poznac czy juz przyszedl czas na jego wymiane?

Pozdrawiam
Lukasz

Filtr paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 28, 2005, 21:09:41 pm »

marspidi1

  • Gość
siema
To zalezy czy masz poloneza plusa czy zwyklego .
jezeli plusa to nie znajdziesz go przy silnku jest z tyłu pod samochode blizej baku.

jesli masz starego gli to jest przy silnkiu s prawej strony patrz?c od przodu.

pozd

Marcin

Filtr paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 28, 2005, 21:58:09 pm »

Zenek

  • Gość
Filtr paliwa 20000 km. i wymiana.

Filtr paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 28, 2005, 22:43:31 pm »

ajk#1212

  • Gość
Mnie sie wydaj że w atu już jest montowany na zbiorniku paliwa - metalowy

Filtr paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 01, 2005, 11:30:43 am »

~Tomasz

  • Gość
Mam podobne pytanie , tylko że ja mam ga?nik , wszędzie szukałem filtra paliwa i nigdzie niemoge go znale?ć , z pompy wychodz? dwa przewody , jeden idzie bezposrednio do ga?nika a drugi niepamiętam gdzie , może być sytuacja że ja niemam filtra paliwa a je?li niemam to to dobrze czy ?le ?

Filtr paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 01, 2005, 13:47:49 pm »

Zenek

  • Gość
Jak to ga?nik no to może poprzedni wła?ciciel zlikwidował filtr paliwa.Ja jak miałem jeszcze malucha to po  przygodzie z kangurami wyrzuciłem filtr paliwa i nie zamontowałem innego ,i tak przeje?dziłem kilka lat.Ale filterek na ga?niku czy?ciłem często.Jazda bez filtra paliwa może doprowadzić do zatkania dysz w ga?niku,a zwiazku z tym mog? czekać cię różne niespodziewane przygody w podróży.Pozdrowienia.

Filtr paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 01, 2005, 14:43:57 pm »

Pier

  • Gość
:D u mnie kiedys byly 2 filtry paliwa
1 przed pompa
a 2-gi miedzy pompa a gaznikiem :D
jak sam przejezdzilem 1,5 roku polonezem, to postanowilem wymienic filtr (bo w ksiazce przeczytalem, ze co jakis czas trezba, a nikt nie wiedzial kiedy to bylo ostatnio)
wiec kupilem filtr...
wyciagam stary (uszkodzil sie) zakladam i patrze, ze tam jeszcde jeden przed pompa...
wiec tez wyciagam, ale ostroznie, aby nie zepsuc :twisted: i dmucham w niego, a on sie dmuchac nie chce.... :roll: wiec dmuchnalem w przeciwnym kierunku - wylecialo blota, ze hoho :shock: i wtedy auto nbabralo vigoru :twisted: (filtr wymienilem dopiero po miesiacu)
wiec radze zalozyc ten filtr jak najszybciej :!:

Filtr paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 01, 2005, 18:21:30 pm »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytat: "~Tomasz"
Mam podobne pytanie , tylko że ja mam ga?nik , wszędzie szukałem filtra paliwa i nigdzie niemoge go znale?ć , z pompy wychodz? dwa przewody , jeden idzie bezposrednio do ga?nika a drugi niepamiętam gdzie , może być sytuacja że ja niemam filtra paliwa a je?li niemam to to dobrze czy ?le ?

Filtr powinien być przed pomp? paliwa.Jak go nie masz to lepiej załóż kosztuje kilka zł a może napsuć krwi (szczególnie na ga?niku)

Filtr paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2010, 16:21:42 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
w moim GSI 98r filtr paliwa jest umieszczony za zbiornikiem paliwa. Na fotce widać pasek który mocuje bak. Chciałem wymienić ten filtr ale się bałem że coś urwę i tak zostało :P


Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 22, 2011, 18:14:15 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Sorry za grzanie kotleta ale mam pytanie o filtr paliwa właśnie. ;)

A dokładniej o wymianę - w GLD - odkręcam te 4 śruby od góry, ściągam pokrywkę, wyjmuje stary i wkładam nowy czy jest jakaś większa filozofia?
Jak zatamować cieknięcie ropy po odkręceniu? :D
Po prostu poczekać aż nadmiar zejdzie?

A i jakiej firmy kupić najlepiej? Czy to bez większego znaczenia?

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 22, 2011, 20:22:49 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
dokreć i niestety musi swoje wylecieć na zewnątrz, później weź strzykawkę i wyciągnij to co zostało i wyczyść w środku obudowę bo może być syf, włóż nowy filtr napompuj paliwa i po wszystkim :)
Nie kupuj Filtrona, Harta, Maxgear.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 11, 2012, 16:49:26 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Odkopuję trupa, ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na wykręcenie filtra w Atu, kolejność odkręcania mile widziana? Obfite spryskiwanie WD-40 narazie pracy nie ułatwiło.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 11, 2012, 17:50:25 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Która część nie chce puścić? Ja od strony baku to w końcu ukręciłem i założyłem nowy przewód, bo było mniej roboty.

Ogólnie jest tak, że filtr się nie rusza, rurka się nie rusza, a to co pomiędz filtrem a rurką się powinno wykręcać.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 11, 2012, 19:32:17 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Wszystko trzyma jak zaspawane, zapuściłem jeszcze raz WD-40, jutro będę znów próbować. Rozumiem że nie ma tu żadnego fikuśnego gwintu i kręcimy w lewą?
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 11, 2012, 21:58:34 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Nie ma nic fikuśnego. Z racji, że jest to paliwo grzanie palnikiem nie wchodzi za bardzo w grę. Możesz spróbować opukać tak jak się opukuje końcówki drążków. Obudowa filtra jest niestety aluminiowa i się utlenia.
Dodatkowo ktoś kiedyś mógł wpaść na pomysł, żeby to skręcić na klej.

Jest tak zapieczone, że nie możesz ukręcić, czy już fitr się zrobił okrągły w miejscu trzymania kluczem?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2012, 22:00:08 pm wysłana przez matucha#1931 »
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 11, 2012, 23:52:11 pm »

Offline RzR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + Dżi Ti Aj
Nic tylko brawo bić temu, kto tam umieścił ten filtr :D W Roverku jest pod maską i mając GSIka i parę groszy przerobiłbym sobie układ paliwowy na podobny. Syf nie leci, łatwo się odkręca, nic nie ukręciłem mimo tego, że filtr był z 95 roku. W sumie to w Polsce się nie wymienia filtrów paliwa bo po co...

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 12, 2012, 10:46:54 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
musisz kręcić niestety ale nakrętkami na przewodach odkręć sobie najpierw górny potem dolny przewód  przytrzymując filtr kluczem( nie kręć tymi większymi  bo są odlane razem z filtrem i nie ruszysz) a na końcu odkręcasz z filtra złączkę  90 st.
dobre klucze musisz mieć   z żadną tandetą nie podchodź  i
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 12, 2012, 11:21:56 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 12, 2012, 13:25:59 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Na dziś odpuściłem bo samochód będzie mi potrzebny i nie mogę sobie na razie pozwolić na ewentualny dłuższy przestój, do wymiany powrócę kiedy pozwoli na to czas.
Oczyściłem dziś dokładnie dolne nakrętki rozpuszczalnikiem, a ponieważ wszystko było zabitexowane nie widać na nich grama rdzy.
Kierując się instrukcją Mariusza oznaczyłem na zdjęciu kolejność odkręcania, X-em oznaczone są nieodkręcalne elementy filtra w kształcie nakrętki.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: Filtr paliwa
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 16, 2012, 14:26:24 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
filtr paliwa w boschu jest tak samo mocowany jak w GSI czy roverku? W sensie połączenia są gwintowane?
chodzi mi o to że miałem wcześniej silnik 1.6 boscha teraz mam roverka i postanowiłem w końcu filtr paliwa wymienić i czy muszę coś przerabiać czy wszystko normalnie pasuje?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2012, 14:31:17 pm wysłana przez myszaradom »