Autor Wątek: 1.4 Wypadanie zapłonów, za wysoka mieszanka .  (Przeczytany 2437 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.4 Wypadanie zapłonów, za wysoka mieszanka .
« dnia: Marzec 28, 2017, 16:17:47 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Siemka mam problem z moim ATU gdzie mam 1.4 po swapie . Od dłuższego czasu na wolnych obrotach wypada co jakiś czas zapłon w silniku przy czym czuć za wysoką mieszankę . Nie czuć jej cały czas tylko po odpaleniu i silnik chodzi równo ale co jakiś czas słychać taki jak by mały strzał z wydechu dosłownie takie pierdnięcie i na jakieś 3 sek silnik zaczyna lekko telepać a potem znów chodzi normalnie i tak to się zapętla . Działo się tak już 3 lata temu w dawcy ale myślałem wtedy że ten typ tak ma a jednak gdy spotkałem się z większą ilością roverów to takich cudów nie ma . Do tego czuć że ma za wysoką mieszankę  jak dochodzi do wypadania zapłonu prócz tego jest problem problem z odpalaniem tak jak by go przylewało  i nie chec odpalić od strzała tak jak odpalał muszę pokręcic dłużej  i bez  tak na 1500 OBr  gaśnie . Przez 3 lata jak go mam cały osprzet był przewertowany i wymieniony a problem jest dalej . Co najdziwniejsze Nie kopci i chodzi równiuteńko nie licząc co jakiś czas wypadającego zapłonu .


Nowy CPWK
Nowa przepustnica
Nowe kable
Nowa kopułka
Nowy palec
Nowy czujnik temperatury
Nowy komputer
Nowa pompa paliwa
Nowe przewody paliowe
Nowy filtr
Wtryski nowe (3 komplety zmieniane)

Podpiąć go pod komputer ? Mam możliwość go podpiąć pod oryginalny komputer diagnostyczny do Poloneza 1.4 Micro check .
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2017, 16:30:15 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: 1.4 Wypadanie zapłonów, za wysoka mieszanka .
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 28, 2017, 17:29:55 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Sonda lambda obligatoryjnie do sprawdzenia oraz czujnik temp cieczy wkręcony z tyłu silnika.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: 1.4 Wypadanie zapłonów, za wysoka mieszanka .
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2017, 23:40:24 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak masz diagnostykę za free to się nie zastanawiaj ale raczej za wiele się nie dowiesz. To prosty komputer.

Diagnostykę w pewnym stopniu można zrobić samemu telefonem. Potrzeby taki z funkcją OTG i interfejs za kilka zł. program jest tu:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rovermemsfull

Sam używam wersji free do odczytu parametrów wystarczy.

Co do wypadania zapłonów to tez się z tym borykam ale mi to nie przeszkadza za mocno. poza czujnikami warto sprawdzić też kompresję i rozrząd. Nie zaszkodzi posprawdzać zasilania komputera i cewki.

Ale nie widzę czy świece podmieniałeś...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 1.4 Wypadanie zapłonów, za wysoka mieszanka .
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 31, 2017, 02:21:14 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Bocian, gdzie można dostać kabel do MEMS-a?
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: 1.4 Wypadanie zapłonów, za wysoka mieszanka .
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 03, 2017, 12:49:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tu masz stronę z opisem technicznym:
http://memsdiag.blogspot.com/

Sam interfejs kupiłem w lokalnej firmie którą znalazłem na allegro. Wygląda mniej więcej tak jak ten z aukcji:
http://allegro.pl/konwerter-przejsciowka-usb-uart-rs232-pl2303hx-avr-i6773750119.html

Samo podłączenie jest banalne. Smartfon lub tablet  z OTG -> kabel OTG -> interfejs UART -> wtyczka diagnostyczna komputera (podłączasz dwie linie transmisyjne i masę). Odpalasz zapłon i apkę a potem wybierasz w opcjach mems 1,6 i jedziesz z diagnozą ;)...

Jak masz pełną elektrykę z 1,6 to wtedy zamiast konwertera UART potrzebujesz zwykłego kabla OBD i w apce wybierasz mems 1,9. Tylko pytanie czy ktoś przy swapie wyprowadził złącze diagnostyczne z komputera na zewnątrz ...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: 1.4 Wypadanie zapłonów, za wysoka mieszanka .
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 04, 2017, 01:34:19 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Cóż ja mam tylko dostęp do normalnego pod Poloneza 1.4  takie ustrojstwo z drukarką ;D

Co do kompresji silnik jest z 8 mieś po uszczelce , rozrządzie i uszczelniaczach zaworowych a do tego mało auto jeździło przez ten czas . Co jakiś czas jak była ładniejsza pogoda to go przepalałem tak to w większości stoi i czeka bo ostatnio słabo z czasem na niego . Co do cewki to zauważałem że na luźnej odcince na postoju wywala poza 7 tys obrotek może to coś podpowie . 
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: 1.4 Wypadanie zapłonów, za wysoka mieszanka .
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2017, 08:09:30 am »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
A nie wiesz czy zanim wzieles silnik z dawcy nie mial zmienianego komputera???? Znajdz kogos co ma silnik 1.4 i podmien komputer razem z ta skrzynka z przekaznikami ktora jest pod spodem... Zaraz beda odpowiedzi ze to nie ma znaczenia, ale ja ze swoim tez tak walczylem. Nie trzymal obrotow, gasl, albo sie nie wkrecal. Ja sprawdzilem kilka komputerow zanim znalazlem odpowiedni tylko ja zmienialem tylko kompa a puszka z przekaznikami bylo moja. Sprawdz jaki masz model komputera i probuj podmienic z innym modelem

Odp: 1.4 Wypadanie zapłonów, za wysoka mieszanka .
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 20, 2017, 19:09:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Pamiętam że były dwie wersje komputera do 1.4 w samym Polonezie, a przynajmniej dwie wersje jego oprogramowania.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E