Autor Wątek: Nowy zakup i plany naprawcze - pytania. Polonez Truck 1.6i  (Przeczytany 3694 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nowy zakup i plany naprawcze - pytania. Polonez Truck 1.6i
« dnia: Marzec 28, 2017, 23:01:23 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Czy możesz podpowiedzieć jak zdemontowałeś pakę? Ja też kupiłem trucka w dobrym stanie i chcę sie za niego zabrać.

Mojego można oglądać tutaj:

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fzbyszek.chyla%2Fposts%2F1188909391237838&width=500

Odp: Odp: Polonez TRUCK Plus 1,6 ST, przybysz z MARSA, strażnik Whiskasu, by Tomekk
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2017, 08:16:01 am »

Offline LeszekR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 521
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1980 - 58kkm Polonez 1989 - 63kkm BoroTruck 1989 - 68kkm Polonez 1996- 69kkm
Czy możesz podpowiedzieć jak zdemontowałeś pakę? Ja też kupiłem trucka w dobrym stanie i chcę sie za niego zabrać.

Mojego można oglądać tutaj:

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fzbyszek.chyla%2Fposts%2F1188909391237838&width=500


Ładny traczek. W twoim przypadku musiałbyś zacząć od demontażu osłon z laminatu(nity), potem odkrecenie burt(popsikaj WC wd wewnatrz śruby bedzie łatwiej). Zostaje nam do wywalenia podłoga, po czym odsłonią ci się śruby ramy i tyle.
Borewicz   1980
BoroTruck 1989
Akwarium  1989
Caro          1996

Odp: Odp: Polonez TRUCK Plus 1,6 ST, przybysz z MARSA, strażnik Whiskasu, by Tomekk
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2017, 08:51:05 am »

Offline precovrab

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus
Po tych zdjęciach stan rzeczywiście bardzo dobry. Dobry zakup  <spoko>

Odp: Odp: Polonez TRUCK Plus 1,6 ST, przybysz z MARSA, strażnik Whiskasu, by Tomekk
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2017, 09:33:09 am »

Offline jakjaro

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 78
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Piękny Truck, najlepsza wersja DC, który to rok? Stawiam na 97-98, w ostatnich wypustach z tego co widziałem po ogłoszeniach były już pasy bezpieczeństwa i zagłówki z tyłu. Mieszek od biegów masz chyba tylko od starszej wersji, do tego burty mają stary typ zawiasów, ktoś też dorzucił kołpaczki z osobowych wersji. Załóż osobny wątek o nim.
 
Z paką jest jak koledzy pisali, ale można zacząć od zdjęcia burty z pałąkiem przy ścianie tylnej, później przecinakiem pościnać kilkadziesiąt nitów i ściągnąć podłogę, będzie później lepszy dostęp do zawiasów burt a ściślej do blaszek na których przyspawane są nakrętki śrub mocujących. Od razu się przygotuj że część z nich ulegnie zniszczeniu, ale to niewielki problem ponieważ łatwo je dorobić, kawałek blaszki, 2 otwory i zaspawanie punktowe 2 nakrętek M8.

Odp: Odp: Polonez TRUCK Plus 1,6 ST, przybysz z MARSA, strażnik Whiskasu, by Tomekk
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2017, 11:57:49 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Założyłbym małe, plastikowe dekielki "koniczynki" na felgi. No i przeswapował na rovera <spoko>
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Odp: Polonez TRUCK Plus 1,6 ST, przybysz z MARSA, strażnik Whiskasu, by Tomekk
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2017, 21:04:36 pm »

Offline Michał M#1985

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 292
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GLI & Polonez Atu Plus 1.6 GLI
No i przeswapował na rovera
No i w jakim celu? Rover do Trucka pasuje jak świni siodło. Jeśli truck to najlepiej diesel...

Odp: Odp: Polonez TRUCK Plus 1,6 ST, przybysz z MARSA, strażnik Whiskasu, by Tomekk
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 30, 2017, 22:21:02 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4634
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Żeby odcinać pod liroyem po załadunku pustaków i zaprawy z paleciaka na pakę  <ok>

jezeli natomiast zamowisz sobie na alledrogo czarne blaszki z numerami aktualnych ,to nie powinno byc wiekszego problemu,
np. mam numer rejestracyjny 7 znakowy , pierwsze 3 litery ,pozniej 4 znaki (litera i cyfry ,ale to malo wazne),
wrzucony na czarne blachy nie rzuca sie w oczy

Za robienie takich numerów chyba grozi kryminał, nie siedzę aż tak w temacie tablic, ale nie bez powodu np. manufaktura blach tłoczonych nie chce dorabiać tablic po "dwuliterówkach". Jak ktoś się połapie, że powinieneś mieć białe blachy z homologacją i trafi się niezbyt wyrozumiały policmajster to będziesz miał większe kłopoty, niż za żółte żarówki w reflektorach czy zbyt głośny wydech.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Nowy zakup i plany naprawcze - pytania. Polonez Truck 1.6i
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2017, 22:08:55 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Witam.

Właśnie zakupiłem swojego kolejnego poloneza. Poprzedni to był Caro PLUS GSI. Sporo się dowiedziałem i nauczyłem o nim na tym forum. Niestety już go nie mam a teraz zachorowałem na Trucka i właśnie go mam.

Najpierw dane wyjściowe.

Polonez Truck DC 1.6i rocznik 1997 stan dobry + wnętrze bardzo doby. Na zdjęciach można go sobie obejrzeć tu: https://goo.gl/photos/QUCNnFT55pPSB2CB9

Samochodem już przejechałem ok 250km. Jedzie hamuje ale....   i tu pytania z prośbą o pomoc.

1. Nie jestem pewien jaki mam wtrysk. Wydaje mi się ze bosch bo po prawej za lampą mam komputer sterujący. Na filmikach które zamieszczam poniżej również sfilmowałem wtrysk więc może ktoś określi jednoznacznie.

2. W mojej ocenie samochód pracuje na ciepłym dobrze. Niestety na zimnym jak by nie pracował na jednym garze. Chlapie paliwem lub olejem z rury. Oto filmiki z pracy silnika na wolnych obrotach:

https://youtu.be/jFS3_42zTaQ

https://youtu.be/DOZ72xeB16Y

https://youtu.be/BvhScfFV5uI

Samochód ma gaz. Jeździ i na gazie i benzynie. Filmy są z pracy na benzynie.

3. Są wycieki z silnika. Z tego co mi się wydaje to uszczelniacze wałka z przodu i z tyłu silnika plus z linki skrzyni leci. Most tylko z korka spustowego.
4. Zastanawiam się nad dwoma rzeczami gdzie jest pompa paliwa i filtr paliwa. Wydaje mi się ze filtr jest w komorze  a pompa koło zbiornika (na zdjęciach w załączeniu https://goo.gl/photos/Fz6MRJQVGPbgh6Wt9 )

6. Dodatkowo mankamentem jest fakt iż podczas jazdy jest bardzo głośno. Nie wiem czy to most, wał czy skrzynia? Jak puszczę gaz to robi się ciszej. Na luzie znosu słyszę wycie lub gwizd i nie wiem czy to łożyska czy coś innego.
7. Ciężko odpala dość długo trzeba kręcić aby zapalił i wtedy chwyta jak by nie od razu tylko się musi rozkręcić.
8. Ten model powinien mieć już hydrauliczne popychacze jak mi się wydaje.
9. Powinien mieć katalizator ale chyba ma zwykły tłumik - jak to sprawdzić?

Tak więc od czego zacząć? Wycieki oczywiście zlikwiduje. Najbardziej mnie martwi to słabe odpalanie. Chcę zacząć od: świece, kable, filtry. Co jeszcze?

Za podpowiedzie bedę wdzieczny.






Odp: Nowy zakup i plany naprawcze - pytania. Polonez Truck 1.6i
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 03, 2017, 17:53:19 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Z demontażu paki na razie rezygnuję. Jeśli uda mi sie dostać do pompy paliwa to nie ma sensu. Może jakieś rady odnośnie tego za napisałem wyżej.

Odp: Nowy zakup i plany naprawcze - pytania. Polonez Truck 1.6i
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 03, 2017, 21:01:34 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem czy to most, wał czy skrzynia? Jak puszczę gaz to robi się ciszej. Na luzie znosu słyszę wycie lub gwizd i nie wiem czy to łożyska czy coś innego.

Przekładnia główna w moście. Wał nie hałasuje, chyba że są rozwalone krzyżaki to stuka, a jak jest źle wyważony, to dopiero powyżej setki zaczyna wibrować ale to jest niski dźwięk i czuć rezonans w podłodze. Fakt że gwiżdze na luzie, a nie gwiżdże na ujętym gazie wskazuje na przekładnię mostu, zmiana obciążeń zmienia napięcie łożysk, w efekcie położenie wałka i koła wzgl. siebie co wpływa na ich pracę.

9. Powinien mieć katalizator ale chyba ma zwykły tłumik - jak to sprawdzić?

Tłumik wygląda jak zwykły tłumik, a katalizator ma doczepioną i góry i u dołu takie osłony blaszane. W każdym razie, jak w wydech idzie benzyna albo olej to i tak wkład katalizatora już szlag jasny trafił.

To co jest na zdjęciu to tłumik.

Filtr paliwa to podłużna walcowata puszka na przewodzie paliwowym w komorze silnika. Wszystkie benzynowe Polonezy mają filtr paliwa w komorze silnika, z wyjątkiem GSI który ma pod podłogą blisko baku.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2017, 21:03:27 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Nowy zakup i plany naprawcze - pytania. Polonez Truck 1.6i
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2017, 10:36:48 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
WItam.

Dzieki za info. Jeśli chodzi o most to da się to wyremontować czy trzeba wymieniać?