Autor Wątek: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.  (Przeczytany 22964 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 06, 2019, 07:28:32 am »

Offline wlodek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus / FSO Poloneza Caro 1.4
Pozostaje skompletować zestaw z pojedynczych części:

https://allegro.pl/oferta/docisk-sprzegla-polonez-1-4-16v-rover-k16-802066-7363424733

190mm

Łożysko oporowe:

https://allegro.pl/oferta/lozysko-oporowe-luk-500-0024-10-8634011909

Jeżeli chodzi o tarczę - alternatywą jest wymiana okładzin. Są firmy specjalizujące się w takim zabiegu, zwłaszcza do nietypowych pojazdów.
Jak masz w dobrym stanie tłumiki drgań skrętnych to jest to jakieś wyjście z sytuacji.

http://www.aaronex.pl/

Myślę, że sprzęgło do poloneza będzie dla nich rutynowym działaniem - pewnie w latach 80tych regenerowali tego w tysiącach sztuk.
I z tego co widzę tłumiki drgań skrętnych też wytwarzają. Problemem pewnie będzie termin dostawy i koszt samego sprzęgła.

Czy ktoś kojarzy tą firmę? Ciężko o jakieś opinie na jej temat:

https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-mapa-61190-fso-polonez-caro-1-4-16v-rover-7914399331
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2019, 08:11:10 am wysłana przez wlodek »

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 12, 2019, 16:07:36 pm »

Offline GrzesiekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4GLI 1997
OK. Dzięki wszystkim za pomoc. Ostatecznie skompletowałem ostatecznie :

- Docisk i tarcze Valeo
- łożysko LUK
- Linka LINEX
- łącznik gumowy - jakiś z allegro
- Podpora wału tez jakaś z allegro

Czekam aż poprzychodzą części i dam znać jak po wymianie i jaki C.D Szesnachy :)


Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 06, 2019, 21:24:28 pm »

Offline GrzesiekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4GLI 1997



Sprzęgło wymienione. Dziś odebrałem Poloneza. Jeszcze jutro muszę je po swojemu wyregulować bo pedał nie ma takiego skoku jak powinien.
Chcąc rozwiać dwie sprzeczne wersje. Sprzęgło roverowskie 200mm pasuje bez żadnej przeróbki w miejsce sprzęgła fabrycznego 190mm.
Różnica jest faktycznie tylko w łozysku i trzeba kupić łożysko Polonezowskie - Ja kupiłem LUK.

Niestety żeby nie było tak kolorowo to już odechciało mi się nim jeździć po rozpędzeniu do 70km/h... Wał wibruje jak nienormalny po wymianie podpory. Mechanik twierdzi, że poznaczyli. Nawet zrobił mi w trakcie jakieś zdjęcia i niby faktycznie jest złożony na stare miejsca.
Czy na Śląsku jest jakaś sprawdzona firma, która mogłaby mi się podjąć sprawdzenia wału i korekty lub wyważenia ?



Czy może walił to pies i kupić po prostu jakiś inny wał i podmienić na żywioł ?

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2019, 21:26:47 pm wysłana przez GrzesiekS »

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 06, 2019, 21:48:46 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
A wcześniej nie wibrował ? Wymieniali też krzyżaki ? W ostateczności można i tak  <lol>  https://www.youtube.com/watch?v=Gx6f8b0AWZ8

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 06, 2019, 21:57:35 pm »

Offline AUTOSAN

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Borewicz 1980
Sprzęgło roverowskie 200mm pasuje bez żadnej przeróbki w miejsce sprzęgła fabrycznego 190mm.
Różnica jest faktycznie tylko w łozysku
Jeśli włożyłeś "na siłę" 200mm, to nie oznacza jeszcze, że pasuje = pracuje zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi i jest zamienne ze sobą. Poldoroverowe koło zamachowe dostosowane jest do średnicy 190mm i taką należy stosować. Do kulturalnego przejścia na 200mm potrzeba innego koła zamachowego.

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 07, 2019, 13:12:56 pm »

Offline GrzesiekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4GLI 1997
Możesz mieć rację. Natomiast ja rozmawiałem z kilkoma osobami, które stosowały ten zabieg - Bo tak jak ja nie mogły kupić odpowiedniego sprzegła.
Potwierdziły, że to pasuje i działa. Ja też to potwierdzam. Muszę teraz tylko znaleźć warsztat, który ogarnie mi wał napędowy

Rozwikłałem też problem linki sprzegła. Są dostępne dwa linexy o dlugościach 1550 i 1750mm. Ta druga, mimo że jest opisana pod inny układ hamulcowy to jednak jest dłuższa i pasuje odpowiednio.

Nasmarowałem ją wewnątrz olejem, więc narazie działa ok. Poprzednie wytrzymywały mi kolejno 1,5 roku i 9 miesięcy. Ale były ciągle krótkie.

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 07, 2019, 18:35:51 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
A jaka jest właściwie różnica między tymi kołami zamachowymi?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 07, 2019, 18:42:29 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Taka, że powierzchnia przylegania tarczy w kole pod 200mm jest większa o 10mm na średnicy. Dalej koło jest zatoczone pod docisk. Toczenie na równo to druciarstwo.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 09, 2019, 07:29:24 am »

Offline wlodek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus / FSO Poloneza Caro 1.4
U mnie w mieście najlepszą opinię w temacie wałów ma ta firma:

https://www.figura.com.pl/

Zaczynali od regeneracji wałów do polskich samochodów.

Ale pozostaje jeszcze kupno nowego wału - a w zasadzie połówki:

https://allegro.pl/oferta/wal-napedowy-fso-polonez-oryginal-fabryczny-nowy-8435760991

Plus jest taki, że podpora fabrczna tak samo jak przegub elastyczny.

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 10, 2019, 09:20:43 am »

Offline tiptok

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+
Przyczyną wibracji wału napędowego moze byc owa "podpora z allegro". Sam miałem taki przypadek, ze rozleciało mi się łozysko  na wale i stwierdziłem- nie będę sie bawił z łozyskiem i wymienię całą podporę. Zamówiłem podpore, przy wymianie starannie patrzyłem na znaki, wszystko było złożone jak trzeba. Auto przy wspomnianej prędkości tłukło się niemiłośiernie, nie dało się jechać. Po wymianie łożyska i zamontowaniu starej podpory nie było zadnego problemu.

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 10, 2019, 19:17:31 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Nasmarowałem ją wewnątrz olejem,

Jak chcesz jeszcze lepiej żeby działało sprzęgło to podam ci patent znajomego może nie za ładnie to pod maską wygląda ale działa . Kupujesz taśmę termoizolacyjną alu do łączenia wentylacji kominkowych i oklejasz całą linkę tym . Odcinasz tym sposobem temperaturę z kolektora który idzie koło linki . U znajomego zdaje patent i sprzęgło idzie wciskać palcem u ręki chodzi tak lekko jak by było chydrauliczne . U siebie tego patentu tylko nie zastosowałem z tego wzgldu że wygląd tego mi nei pasi ale zdaje to egzamin dość dobrze .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 10, 2019, 22:00:25 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
przyczyną wibracji może być również zużyty pierścień centrujący na wale skrzyni biegów. wszyscy wymieniają krzyżaki, podpory, wyważają wały i nic to czasem nie daje. ale nikt nie myśli że ten pierścień również podlega wymianie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 10, 2019, 23:52:17 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
WRB, mówisz o tym? https://archiwum.allegro.pl/oferta/kamien-pierscien-centrujacy-wal-125p-polonez-nowy-i4261463785.html

Ja też nie wpadłem na pomysł, żeby to sprawdzać - jak się do niego dostać?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 11, 2019, 00:07:34 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Trzeba zdjąć pierścień osadczy na końcu wałka i zdemontować przy pomocy ściągacza, bo sam łatwo nie zejdzie.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 11, 2019, 10:19:51 am »

Offline GrzesiekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4GLI 1997
Taka, że powierzchnia przylegania tarczy w kole pod 200mm jest większa o 10mm na średnicy. Dalej koło jest zatoczone pod docisk. Toczenie na równo to druciarstwo.

Może i druciarstwo, może nie. Jak szukałem sprzęgła 190mm to wszyscy wysyłali mi chińczyki lub nieaktualne oferty do luków i valeo ;)
Kilku znajomych jeździ na tym zestawie i są zadowoleni, ja narazie też.
W kwestii walu, póki co kupiłem sprawny wał na podmianę a mój na spokojnie ewentualnie oddam do kompleksowej regeneracji. Póki co w piątek podmiana.
Narazie w kwestii dodatkowych zmian to wpadły felgi staluminiowe. :D :D Czyli set zimowy.




Kupiłem ostatnio nosek przedni, za tydzień będzie nowa maska. Po nowym roku startujemy z drobną blacharką.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2019, 10:22:34 am wysłana przez GrzesiekS »

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 12, 2019, 10:32:43 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Czy tarcza 200 na całej średnicy styka się z zamachem, czy też zamach powyżej średnicy 190mm nie ma już przyglni i tarcza od 190-200 wisi w powietrzu?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #96 dnia: Grudzień 12, 2019, 11:53:59 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wisi w powietrzu.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #97 dnia: Grudzień 13, 2019, 10:48:57 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Czyli masz sprzęgło 190mm.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #98 dnia: Grudzień 15, 2019, 12:26:25 pm »

Offline GrzesiekS

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 55
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4GLI 1997
Problem rozwiązany. Winna wibracji okazała się nowa zamiennikow guma pomiędzy skrzynia biegów a wałem. Założyłem stara w dobrym stanie z zapasów i problem solved. Co ciekawe oryginalna guma ma wypustki ustalające do wału a zamienniki nie, zastanawia mnie czy to aby nie robiło bajzlu.


« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2019, 12:28:35 pm wysłana przez GrzesiekS »

Odp: Polonez Caro 1.4GLI 1997r.
« Odpowiedź #99 dnia: Grudzień 15, 2019, 12:42:57 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Co ciekawe oryginalna guma ma wypustki ustalające do wału a zamienniki nie, zastanawia mnie czy to aby nie robiło bajzlu.
te wypustki sluza do czegos innego i wlasnie ich brak moze stanowic problem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.